Meelopers

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Elcie, 11 dec 2006.

1. *gucci*83

Lid geworden:
    21 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik oordeel nooit op uiterlijk, ik oordeel pas nadat ik met iemand heb gesproken en dan nog hou ik het voor mezelf! xx

2. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan iemand niet op zijn uiterlijk beoordelen.. Dat is een van de ergste dingen die je kunt doen. Er zijn mensen die er niks aan kunnen doen hoe ze er uit zien en/of ze hebben geen geld om "leuke" kleren te kopen. Het maakt mij ook niks uit of iemand merk kleren of kleren van de zeeman/wibra aan heeft.

Als je je zelf zekerder voelt in een bepaald soort kleren moet je die zeker aan trekken, maar niemand anders beoordelen op hoe ze er uit zien!!!

3. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen kan ik me daar wel in vinden maar...
    Als iemand zich zelfverzekerd voelt in een shirt met daarop een grote hakenkruis of bepaalde teksten die niet door de beugel kunnen (en vaak bij de wet verboden zijn) dan heb ik toch een beetje mijn twijfels over die stelling

4. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens :ok:

5. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij zal het ook niet uitmaken wat iemand aanheeft. Het zij zo..
    Maar de mensen die negatief zijn over meelopers en zeggen dat er gediscrimineerd wordt...je discrimineert meelopers dan toch ook?

6. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Als iemand zich lekker voelt in een T-shirt met een hakenkruis moet die zich op laten nemen ofzo, meestal ben je dan niet helemaal 100 denk.. Maar ook weer: Dat kan je aan de kleren natuurlijk niet zien, maar zoiets doe je gewoon niet!!!!

7. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat wist ik dus niet.. Nee ik bedoel de mensen die het hakenkruis dragen van toen met de oorlog enzo... dat bedoelde ik ermee.. Dezelfde mensen die ze overal op muren zetten

8. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke.. dat wist ik dus niet.. Sorry!

9. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dus dan is het toch geen hakenkruis meer? Alleen de scheve manier van Hitler is een hakenkruis. Volgens mij heeft dit boeddistisch teken een andere benaming.

10. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Swastika :wink:

Volgens mij uiten veel mensen hier maar de algemene vooroordelen, terwijl ze eigenlijk niet eens weten waar ze over praten :eyes:
    Ik heb echt een hekel eraan om in een hokje geplaatst te worden, maar toch wordt ik het vaak. Oké, ik loop met kleding waar Hardcore enz. op staat, regelmatig op Air Max.. Dan kan ik het verwachten dat ik in het hokje gabber geplaatst wordt. Alleen blijkt hier dan alweer dat veel mensen gabbers als racisten zien, als mensen die geen respect hebben voor andere subculturen. Als je je er ook maar enigszins in zou verdiepen zou je weten dat dit absoluut niet waar is. Het woord gabber komt uit het Joods en staat voor vriend/maat. Binnen de gabbercultuur (eigenlijk er buiten) kom je wel veel mensen tegen die zich als gabber voordoen maar door echte gabbers absoluut niet geaccepteerd worden om hun gedrag. De zogenoemde wazi's (wannabe nazi). Naar mening meelopers eerste klasse.. Lopen vaak op kisten, met een legerbroek, een bomberjack en zoveel mogelijk Lonsdale omdat ze zich dan stoer voelen. Ze hebben ook het idee dat ze stoer zijn door zich racistisch te uiten en soms zelfs nazistisch, terwijl ze niet eens weten waar ze over praten.
    Nou zeg ik niet dat iedereen die zich zo kleed gelijk een meeloper is, maar vaak wel..

De laatste tijd pik ik wel wat vaker dingen uit de mode die ik leuk vind, zo vind ik van die skinnyjeans met cowboylaarzen erg leuk. Dus de ene dag kan ik er zo bijlopen en de andere dag wat meer als een hardcore-meisje.
    Ik respecteer ieder zijn kledingstijl of muzieksmaak, ik ga echt met alle soorten mensen om, en ik kan het ook heel gezellig hebben met hiphoppers (ergens werd gezegt dat iemand die hardcore luistert het nooit met een hiphopper zou kunnen vinden, ONZIN!). Ik merk ook dat ik door andere de respecteren, en gewoon mijn mening te uiten (of die nou positief of negatief is) zelf ook gerespecteerd wordt.
    Laatst zei een meisje uit m'n klas (waar ik pas een paar maanden in zit) hoe dat kwam dat iedereen mij aardig vond en ze zei dat ze een soort van tegen me op keek. Zij is typisch zo'n meisje die door onzekerheid meeloopt. Ik heb dat dan ook tegen haar gezegt, dat ze gewoon zichzelf moest zijn en niet proberen er bij te horen.. En al helemaal niet tegen mij opkijken :flushed: :grinning:

11. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is de laatste paar dagen veel in het nieuws over die zogenaamde gabber en hardcore site's waar allemaal rasistische uitspraken gedaan worden. Die mensen laten zich inderdaad in een hokje plaatsen en geven de goede mensen (die gewoon van de muziek houden) een slechte naam. Helaas zal je altijd van dat soort mensen houden, die het verpesten voor iedereen.
    Nu heb ik ook al de meest aparte scheldwoorden naar mijn hoofd gekregen van die mensen die zichzelf gabbers of hardcore fans noemen, maar ik heb nog geen vooroordelen over mensen die zich zo kleden. (hetgeen anders zit voor de bontkragen gang)

12. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar en wat was er dan in het nieuws? Heb er nog niet veel van meegekregen, maar vind het altijd wel interessant om te volgen.

13. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje :smile:
    Even een kleine quote uit dat artikel:
    Een klasgenoet van mij is lid van die site, één of andere nationalistische vereniging. Die site wordt dan Holland Hardcore genoemd, en Hardcore wordt dus weel lekker extra met extreem rechts geassocieerd. Mensen die zo'n nationalistische site oprichten, met Hardcore als naam, verpesten het echt voor heel veel hardcore liefhebbers die niet nationalistisch of racistisch zijn. Helemaal als het zo in het nieuws komt....

15. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies.
    Wat ik eigenlijk ook wazig vind is dat tegenwoordig bijna elk muziek genre samen gaat met een manier van leven en een look die je moet hebben.
    Als je van klassiek houdt heb je altijd saaie kleding aan
    Als je naar hardcore luistert moet je een aussie en een kale kop hebben
    Als je van metal houdt moet je dingen mollen en een baard hebben
    Als je van hip hop houdt moet je straattaal gaan praten

Mogen we tegenwoordig ook nog fan zijn van een muziekstijl zonder dat we dat aan de buitenkant moeten laten zien en ons naar die manier moeten gedragen?!! :confused:

Veel mensen denken dat ik een die hard metal mens ben, waarschijnlijk omdat ik een lange leren jas aan heb en er ongeschoren bij loop. Dat laatste is echter gewoon omdat ik te lui ben om me elke dag te scheren.
    Nu luister ik zeker ook wel naar een aantal metal nummers, maar niets is mooier dan een goed klassiek stuk.
    De blik op het gezicht van mensen die daar achter komen... om van in een deuk te liggen.
    Maar iedere mens zowiezo automatisch in een hokje geduwt door mensen die jou niet kennen.

16. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies!
    Ik luister de laatste tijd ook regelmatig reggaeton, maar dat kan toch helemaal niet als hardcore fan! :flushed: Zodra ik dan vertel dat ik ook metal/grindcore/splittercore luister snappen de zielepootje er al helemaal niks meer van...

17. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, alsof het onmogelijk is om naar iets te luisteren dat niet binnen jou (door andere toegewezen) hokje past.
    (geen idee trouwens wat grindscore of splitterscore is :wink: )

18. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat weten veel mensen niet :wink: Daarom weten ze al helemaal niet meer wat ze met je aanmoeten haha.
    Grindcore is een soort metal maar dan veel extremer, het wordt ook wel omschreven als een mengeling van trash metal en de echt keiharde hardcore punk.
    Splittercore is een vorm van hardcore, maar dan heel hard en snel, sneller dan speedcore. Het begint ong. vanaf 600 bpm.

Deel Deze Pagina