Meelopers

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Elcie, 11 dec 2006.

1. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee iemand zonder eigen wil :wink:

2. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ook dat iedereen zelf moet weten wat voor kleding hij of zij wil dragen, ik beoordeel mensen niet op hun kleding keuze maar op hun karakter

3. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, zijn wel vaak dat soort volk die zo minachtend moeten doen... Maarja, kan er eigelijk meer om lachen dan me er vervelend door voelen. Grappig toch? Iemand onzeker maken terwijl je zelf nog niet een andere jas durft te kopen omdat je vrienden het heeel misschien niet mooi genoeg vinden?
    Kan er altijd goeie lol om hebben.

4. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de duidelijkheid, ik vind het enorm goed dat je je muziek leuk vind omdat jij er voor kiest die leuk te vinden.
    En ook dat je nee kan zeggen tegen je vrienden als ze je een jointje aanbieden.

Maar zoals ik eerder vermelde vind ik je nogsteeds een meningloze meeloper
    En dat bedoel ik niet in het slechste van de zin.
    Maar hier mijn punten wat mij dat doet laten denken:

- Je gaat met vrienden om die je maar "soms aardig" kan vinden
    - Je bent niet instaat een alternatieve groep te accepteren omdat ze niet gelijk aan jouw meningen staan.

Dit doet me denken dat je voor vrienden kiest die meer in de richting van jouw "stijl" komen dan in de richting van jouw werkelijke vriendschap.

Want constant blijf je herhalen dat deze mensen meer bij jouw passen en dat ze erg modieus zijn.
    Geloof me, als je echte vrienden nodig hebt, dan speeld mode echt niet meer mee.

En dat kan ik zeggen vind ik omdat ik wel veel vrienden heb met erg verschillende smaken. Maar 1 ding zeker allemaal gemeen hebben.
    Ze kunnen namelijk anderen prima accepteren ook als ze niet precies als hunzelf zijn en zullen ten alle tijden voor me klaar staan als ik ze nodig heb.
    En dan heb ik het niet over "Er is een rotje naar m'n voeten gegooit, wie gaat me nu helpen die gevallen in elkaar slaan? Boehoe"
    Nee ik bedoel ze staan klaar voor mij, als in ze steunen me. Ze helpen me en denken om me. En mensen waar ik "normale" humor mee kan hebben.
    Das alles wat ik echt verwacht van een goeie vriend.

5. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is naar aanleiding wat jij zegt over lonsdale.
    Zo heb je ook donkere mensen die kleding dragen met de bedoeling blanke te discrimineren(merken ervan weet ik zo niet)

6. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja lekker boeiend... Hun kiezen daarvoor, kunnen wij weinig aan doen. Gewoon dragen wat je wil vind ik.

7. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Om even te reageren op het bericht van Elcie (was wel niet aan mij gericht maar toch :wink:):
    Het is nou eenmaal zo dat een gabber niet gaat optrekken met een hip-hopper..
    Waarom niet? omdat ze niet dezelfde intresses hebben!
    Het is zijn vriendenkring hij is er gelukkig mee, netzoals jij met jouw vriendenkring..
    Mensen moeten nou eenmaal in "hokjes" worden geplaats omdat er erg veel keuze is.. (in mn andere post krijg je de indruk dat ik tegen hokjes ben maar ik bedoelde eigenlijk dat ik tegen mensen ben die zich anders voordoen dan ze zijn)
    De een vindt dit leuk de ander dat..
    Ik zie mijzelf nou niet echt dikke vriendjes zijn met een gabber omdat we totaal andere meningen over bepaald soort dingen hebben.. (ik moet mijzelf trouwens onder het hokje alternatief zetten denk ik zo..)
    En tsjah verschil moet en mag er ook zijn anders wordt het ook zo saai vindt je niet :smile:

8. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gothic en een hiphopper verliefd op elkaar zien worden :| Waarom zouden zen iet met elkaar kunnen opschieten?

Dat bedoel ik dus met meelopen. Je zo aanpassen aan een bepaalde groep dat je je mening verliest en alles wat niet in jouw "hokje" past erbuiten sluit.

Als ik mezelf in een hokje plaats denk ik ook wel alternatief... Omdat ik alles behalve doorsnee ben en niet echt iets anders kan bedenken. Maar ik heb niet alleen maar alternatieve vrienden. Dat gaat van goths, skaters, hiphoppers en ik heb zelfs een meisje die zichzelf een gabber noemt als vriendin.

Het heeft meer te maken met de openheid van de persoon dan het hokje waar je thuishoord met wie je kan opschieten denk ik toch echt.
    Bijvoorbeeld een vriend van me is een hiphopper. We houden van totaal verschillende stijlen muziek. Maar we zijn wel open genoeg om naar elkaar te luisteren, meningen te delen en zelfs elkaars muziek te luisteren. Zelfs al vinden we het niet altijd leuk, zijn we wel zo dat we er open voor staan te luisteren en uiteindelijk wel eerlijk te zeggen of het in de smaak valt of niet. Maarja, das dan weer de meningsverschillen... Hoeft niet perse negatief te zijn.

9. Bird Planet

Lid geworden:
    23 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij als voorbeeld geeft is Mode, mode is 1 groot geldmeeloop gebeuren.

Ik doe niet aan meelopen, maar verafschuw het niet. Immers, je moet er eerst achterkomen wat je bent, door erachter te komen wat je niet bent!

Sommige mensen hebben daar een hele zoektocht naar.

Ik ben altijd wel een beetje een buitenbeentje geweest, maar simpel om het feit dat ik alles eerlijk zeg zoals ik denk, en dit kan er soms heel grof uitkomen, waardoor ik mensen pijn doe. Maakt mij geen reet uit, immers, t is mijn mening, en het blijft nederland, en ik ben zelf ook al genoeg pijn gedaan.

Of je nou een meeloper of niet bent, mij gaat het erom dat je eerlijk bent tegenover jezelf en tegenover anderen....... en of je dat nou doet in de laatste mode of in de mode van 1845, maakt t mij niks uit!

10. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik loop een beetje met de mode mee... simpelweg omdat ik mij er dan beter in voel... Kben al zoo onzeker... over alles... En als ik dan kleding draag die "geaccepteerd" wordt ( wel alleen als ik het zelf leuk vind :wink:).. voel ik mij daar wat zekerder door... Tklinkt heel fout.. en je mag mij als meeloper bestempelen, ben ik ook vast hr...
    De kleding die ik nu draag vind ik zelf leuk, en ik voel me er wat zekerder door...
    Dan maar een meeloper, ik kies in dit geval voor mezelf...

11. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan wel.. maar het gebeurt zelden..
    Ik pas mezelf niet aan ik word in die groep gestopt omdat ik zulke intresses heb..
    Ik praat namelijk graag over muziek die ik goed vind en ik hou wel van een goeie discussie..
    En dat kan ik niet met mensen die het over feesten hebben en de heletijd over buitelanders zitten te zaniken om maar even de gabber als voorbeeld te nemen..
    Daarmee wil ik niet zeggen dat een gabber, skater, hihopper of whatever hetzelfde zijn maar vaak is dit wel het geval..

12. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word nu echt verdrietig van dit topic. Kinderen van 15, 16 jaar die denken te weten wat meelopers zijn en zulke grandioze vooroordelen kunnen hebben. Lees mijn bericht van 3 pagina's terug nog eens, ik sta er nog steeds achter. Hoe kunnen jullie in vredesnaam mensen beoordelen op hun uiterlijk? Staat dat niet gelijk aan racisme? Naar mijn mening wel.

13. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Irma-Utixo
    Ik weet niet of je mij ook bedoelt met kinderen van 15, 16 jaar ben wel 17 maar het komt aardig in de buurt en ik voel me een beetje aangesproken.. :laughing:
    Even voor de duidelijkheid ik discrimineer mensen niet ik heb een bepaald beeld van mensen die iets uitstralen..
    Mensen zien en weten zelf wel waneer ze wel of niet iets uitstralen qua kleding gedrag..

14. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0

Ten eerste, kalmeer jezelf eerst.

Wat bedoel ik met meelopers? Ik heb het niet over de mensen die zichzelf in een hokje plaatsen, verbaasde me idd enorm dat dit topic zo erg daar heen is gaan lijden, misschien om het voorbeeld dat ik gaf van eigen gebeurtenis.

Ik heb het over de mensen die hun eigen mening niet kunnen uiten omdat ze te bang zijn voor de meningen van anderen.
    En daarbij anderen in kunnen kwetsen nogmaals om de angst zelf niet bij een bepaalde ideaal te kunnen horen.

De mensen van 15/16 die hier eerlijk zeggen dat ze gewoon zichzelf zijn en er ook niet tegen kunnen vind ik fijn te horen.
    Waarom? Nee niet omdat ik ze wil leren haten,
    omdat ik ze graag wil horen open zijn, en graag wil horen dat hun WEL hun mening hebben.

En voor die eerlijk zeggen dat ze toch ergens wel meelopen, wil ik dolgraag aan het verstand praten dat er veel meer waarde in hun leven is dan een ander kopieeren.

15. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zo kalm als wat.

Elcie, ik begrijp je stelling en ik zou zo graag de psychoanalyse hierop loslaten, en dan vooral fijn veel persoonlijkheidstheorieen van Freud. Super Ego dat teveel aanwezig is, Ego dat ontbreekt en ga zo maar vrolijk door. Enfin, ik doe het niet, het word 6 kantjes typwerk. Mischien dat ik het ooit nog eens op papier zet, het lijkt me best een interresant stukje worden. (Ja, nu ik dan eindelijk een diploma heb, begin ik onderwerpen voor scriptes te vinden. Alvast voor het HBO dan maar.)

Waar het mij nu vooral om draait is om hoe jouw stelling een eigen leven is gaan lijden, en hoe mensen hun mening uit. Mensen weten feilloos te vertellen wie de meeloper is, zonder de persoon in questie ooit gesproken te hebben.

16. Ezri

Lid geworden:
    8 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Allemachtig, het idee komt in dit topic naar voren dat mensen die modieus zijn meelopers zijn. :confused: Dat vind ik echt heel jammer hoor. :eyes: Misschien kleden die mensen zich gewoon volgens de mode omdat ze het leuk vinden om stijlvol gekleed te gaan en zich daar lekker in voelen! Echt jammer dat "mensen die zichzelf willen zijn" anderen veroordelen als meeloper omdat die toevallig kiezen voor een andere kledingstijl. Misschien voelt diegene zich dáár zichzelf in. :wink:

Ik denk sowieso niet dat je meelopers kan herkennen aan hun kleding, raar dat het altijd weer op kleding lijkt uit te draaien. :wink:

17. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie de pok heeft in vredesnaam gezegt dat modieuze mensen meelopers zijn? Heb het nogsteeds over de mensen die meningloos overal mee eens zijn om zichzelf in een betere positie te stellen kwa gevoelens.

18. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan mij geen ene reet interesseren hoe mensen zich kleden. 99% van de mensen die op straat lopen zie ik niet eens staan omdat mijn blik altijd op mijn doel gericht is en mijn hoofd altijd bij de muziek is die ik luister.
    Maar als, zoals bij mij het geval was, ik altijd op negatieve wijze wordt aangesproken door jongens met altijd dezelfde soort jas aan dan komen de vooroordelen over dit soort kleding vanzelf. Dit is niet meer dan een natuurlijk gevolg. Stel een dier met regelmaat bloot aan een bepaalde prikkel (het zien van een bepaalde jas) en koppel dit altijd aan een andere prikkel (onprettig gedrag) en het dier zal de twee vanzelf met elkaar gaan asocieren
    Misschien kan je dit wel discriminatie noemen, maar als dat het geval is then I don't give a shit

Deel Deze Pagina