Meelopers

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Elcie, 11 dec 2006.

1. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er iets is waar ik niet tegen kan zijn het wel die "Meelopers"
    Die mensen zonder mening en overal mee eens zijn
    Die mensen die alles doen om een klein beetje aandacht.

Ik vind het gewoon zonde, een persoon kan zoveel meer zijn dan een kopie van een ander.
    Tuurlijk dat je je gemakkelijk wil voelen rond anderen, maar om nou perse precies te doen als de rest ook doet?

Dit onderwerp leek me een goed discussie punt.

vorige winter kon ik me wel dood lachen. Ik draag in de winter een lange zwartje jas, zwarte vingeloze handschoentjes en een zwarte mut.
    Ben geen goth, ik vind dit gewoon lekker in de winter, blijf ik lekker warm.
    Komen er een zooi jongens langs fietsen ALLEMAAL met dezelfde jassen en broeken, zelfde bontkraagje in de nek, zelfde model, zelfde alles! :|
    En dan roepen ze naar mij dat ik "normale" kleren moet kopen... (en wat meer dingen die te grof zullen zijn om neer te zetten denk ik)
    Ik koop tenminste wat IK leuk en fijn vind... Dan vind ik het erg raar van die jongens om mij dan te vertellen dat ik wat anders moet kopen terwijl hun alleen maar een bepaalde outfit dragen om in een bepaalde groep te blijven horen.
    Tuurlijk, jullie willen een groepsgevoel hebben... Maar dat lijkt me vooral niet de manier... Tenminste niet de juiste. Je bent een deel van de groep niet omdat ze je een leuk persoon vinden maar omdat je de kledingstijl van hun aan neemt... Das toch enorm fout?

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben nooit een modepopje geweest, ik loop alleen in kleren die ik zelf leuk vind, wat een ander ervan vind is hun probleem, niet het mijne.

Mensen die meelopen heb ik altijd het idee van dat ze erg onzeker zijn en dus een sterk gevoel hebben dat ze erbij willen horen en hun eigen mening niet durven te geven.

3. monika

Lid geworden:
    29 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik draag ook een lange zwarte jas en daar ben ik 4 weken geleden nog door in elkaar geslagen ... (waarscheinlijk als ik een korte aan had ook maargoed)

ik ben ook nooit een mode persoon geweest op school had ik maar een paar vrienden en dat waren de mensen die me accepteren om wie ik ben en de meeste van hun waren ook wel een beetje "änders"als je de meeste mensen moet geloven, ik draag wat ik leuk vind meestal Zwart en dan krijg je gelijk al een stempel met "goth" nee dat ben ik apsoluut niet en al had ik dat geweest wat dan nog ?
    respecteer mensen om wie ze zijn en niet om wat ze dragen ...

4. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet echt een meeloper, als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik het gewoon. Ik ben niet echt zo'n mode-freak en ik heb genoeg vriendinnen (maar niet echt van school, meer van buitenaf) die dat wel zijn.. Maar die accepteren mij ook gewoon hoe ik ben :wink:.

5. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had nooit het geld om dure merkkleding te kopen. Ik had een pony, en het was dus kiezen of delen. Nu ik er ondertussen 2 heb, ben ik er bijzonder blij mee dat ik er niets om geef. Ik gebruik vrij weinig make up, en koop zo heel afentoe eens kleren, als mijn kast echt te weinig meer bevat. Het liefst shop ik bij 2ehands zaakjes, niet omdat het bizar goedkoop is (alhoewel dat uiteraard wel fijn is) maar vooral omdat je hier echt veel toffe dingen bij elkaar vind.
    Mijn haar verfde ik altijd rood, en aangezien ik dat zat was, besloot ik het maar weer radicaal om te gooien. Nu is het dus zwart, en in combinatie met mijn donkere kleding (ja, duh, vlekken zie je minder makkelijk!) ben ik opeens de kruising tussen de alto/goth. En weet je, het kan me echt geen moer schelen. Ik vind het gewoon leuk om mijn haar alle kleuren te geven, volgende maand is het misschien weer paars. Maakt mij dat een alto? Jammer dan. Als ik over drie weken een kam scheer, ben ik dan opeens op en top punker? Nou en. Er word wat mij betreft veel te makkelijk het stempeltje "meeloper" op iemand gedrukt.

Waar ik op doel is dat iedereen wel een beetje een meeloper is. Dit is logisch, je moet immers zelf een mening zien te krijgen, en die mening moet ergens beginnen. Je hebt ook mensen die zelf echt geen mening durven te vormen uit angst dat ze er dan niet meer bijhoren. Dat is wel wat jammerlijk. Maar verder? Iedereen die stemt is in feite al een meeloper. Iedereen die vrienden heeft is een meeloper, je past je immers aan elkaar aan.

6. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hier ook :smiley:
    Zo denk ik, zo doe ik, en accepteer me maar anders heb je pech :smile:

7. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Meelopers, BAH! Ik zelf ben alles behalve een meeloper. Ik loop in de meest rare outfits rond (klompen, boerinnenoutfit, kerstpakje) en verf mn haar in de kleuren van de regenboog. Mensen vinden mij raar en ik vind hun nog raarder! Ze lachen mij uit maar ik lach hun harder uit! :stuck_out_tongue_winking_eye: Alleen omdat ik niet draag wat zij leuk vinden zou ik me anders moeten gedragen? NO F****** WAY! :smiley: En ze hoeven me niet te respecteren, ze hoeven geen sympatie te tonen, geen empatie. Het enige wat ik van ze vraag is me gewoon te accepteren. Ze hoeven me ook niet aardig te vinden. MAar accepteer mensen nou gewoon zoals ze zijn!

Zo... :stuck_out_tongue_winking_eye:

8. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben heeel onzeker....
    Vroeger wij ik er zoo graag echt "bijhoren"... populair zijn. En ik was het nooit. Droeg altijd net niet de goede kleding. Nu draag ik kleding die ik wél leuk vind, en dat voelt zoo veel beter dan toen!
    Kheb nu dus ook een afkeer voor meelopers... Maar nog een veel grotere afkeer tegen te mensen voor wie de mensen meelopen.. de popijopies dus... Blegh

9. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap trouwens de meeloprs wel. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je onzeker bent en dat je toch ergens bij wilt horen. En dat begrijp ik dus ook wel.. Maar toch.. meelopers.... bah. :stuck_out_tongue_winking_eye: Tja, heb een lastige mening... :stuck_out_tongue_winking_eye:

10. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind meelopen echt een vrouwending :grinning:

11. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Alsof je met Armani kleren wel normaal bent :confused: :eyes:

12. monika

Lid geworden:
    29 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    dus jij denkt alleen maar aan jezelf??? ik heb veel vrienden die onder die "catogorie" benoemd worden.. maar ze zijn super aardig, en ik ga liever met hun om omdat zei vaak wel weten wat betekent om elkaar te respecteren en elkaar accepteren, dan dat ik met die popiejopies om die dit soort uitspraken als jij doen.

laat mensen zichzelf zijn en kijk niet alleen naar de buitenkant. of wil je soms zeggen dat je beter bent dan de rest. 1ding weet ik wel je hebt een HELE FOUTE uitspraak met dit gedaan, zegt al een hele hoop van jou zelf.

13. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Imago :laughing: Op je 15e op het schoolplein :laughing:

14. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oftewel: Draag je duren kleding ben je hot en draag je normale kleren ben je zwaar not. Yeah right....
    Kleding zegt niks over hoe/wie je bent hoor :wink:

Ja, je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn :grinning:

15. monika

Lid geworden:
    29 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha 1-0 voor annemarie :smiley:

16. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben je ook een meeloper als je in groep 6 zit en je moeder hijst je in een Mickey Mouse legging met slobsokken? :eyes: :see_no_evil: Zo liepen bijna alle meisjes erbij uit m'n klas...

Jep, ik ben getraumatiseerd voor het leven.

Deel Deze Pagina