mannetjes gup

Discussie in 'Vissen' gestart door caafke, 11 dec 2005.

1. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    eeeh dat lukt me misschien nog wel.
    bedankt als je me wilt helpen graag!:smile:

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Tyto

Lid geworden:
    18 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ff bijdehand doen hoor ^^

We hebben op school zamen met 3 universiteiten een onderzoek (zij deden het onderzoek en wij volgden het een beetje ^^) gedaan naar de mogelijkheid die de goudvis heeft om zichzelf van kleur te veranderen, dit heeft dus totaal niets met het voer te maken.

Het is nog steeds niet duidelijk waarom een goudvis van kleur veranderd, wel dat ie het het meest doet als hij zich op zijn gemak voelt, in een kleine kom doen ze het minder als in een aquarium van 100ltr (het zou eventueel met de groei te maken kunnen hebben aangezien ze sneller groeien als ze voldoende ruimte hebben)

:ok:

4. Chamelieus

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm...

als je mij mogelijke bronnen kan toegeven van die onderzoeken zou ik die graag willen ontvangen..

5. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    we hebben nu een nieuwe kom en mn vader moet nog veel nieuwe dingen installeren dus het duurt even voordat de foto's er zijn

6. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    srry ik bedoel computer:s ben er ff niet bij met mn gedachte

7. Dragonlady1

Lid geworden:
    10 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslachtsverandering bij guppen is een fabeltje..
    De enige zoetwateraquariumvis die dat doet is de zwaarddrager zover mij bekend.
    Kleur van het nageslacht is een kwestie van bepaalde overerving van de ouders en heeft te maken met of de ouders hetero-of homozygoot zijn voor een bepaalde kleur en of die kleur dominant of recesief word overgeerfd..ook mutaties kunnen idd nog voorkomen, maar zijn denk ik minder logisch..en ook hierop zijn nog een hoop combi's mogelijk zoals gekoppelde overerving etc....maar dat lijkt me een beetje tever gezocht omdat hier allemaal uit te gaan zitten leggen..denk dat 99% me dan ook niet meer gaat volgen..zal het even beetje simpel houden..als je een vader en moeder hebt met bruine en met blauwe ogen..en bruine ogen(B) is dominant over blauwe ogen(A) en de vader met bruine ogen is een heterozygoot(dat wil zeggen 2 verschillende) dus heeft BA (bruine ogen is dominant over blauwe ogen dus heeft bruine ogen) en de moeder is homozygoot(2 dezelfde) voor blauw(AA) en deze 2 krijgen kids..dan krijg je kinders met BA of AA.
    Ga je er ook nog groene ogen bij betrekken(C) met bruin dominanste dan groen en dan blauw en vader is BC(bruine ogen) en moeder AA(blauwe ogen) ga je nu kruisen..dan kunnen daar ook kinders met groene ogen uitkomen..terwijl je deze kleur bij de ouders niet ziet..zo kan dat bij gupjes dus ook werken. Hoop dat het beetje begrijpelijk is uitgelegd zo :wink:

groetjes DL

8. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    wow thanx

(de foto's staan er nog nie op mn vader is druk bezig met de computer:S)
    mijn gup is altijd al wit geweest en de rest gewoon rood :s hmmm:S :back:
    maar ik ben heel blij dat ik zoveel reacties op mijn vraag krijg!

9. toppie

Lid geworden:
    24 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    tja...als ik van me vrouwtjes gescheiden zou worden zou ik me ook niet fijn voelen :wink: :eyes:

10. Chamelieus

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    guppen groeien daartegen echter wel sneller en beter als ze gescheiden zitten in groepen van vrouwen en groepen van mannen

11. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  12. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is hem
    ik kreeg hem niet op mn profiel maar mn vriendin wel
    eigluk wel heel erg laat maarja dan denk ik maar beter laat dan nooit!

13. Jolinda

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat die gup een andere kleur heeft dan je andere guppen, hoeft nix te maken hebben met ziekte, inteeld of wat dan ook. Ik neem aan dat je je guppen uit de dierenwinkel hebt? Bij kwekers fokken ze echt op rassen, dus een bepaalde kleur bij elkaar, dus niet verschillende kleurtjes bij elkaar, wat de meeste mensen dus wel doen, als ze guppen uit de dierenwinkel kopen. Daar is nix mis mee, maar het is een verassing voor wat voor kleurtjes eruit komen. Dus waarschijnlijk waren de voorouders van jou guppen dus wit. Snap je?

14. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ok thanx wel apart want de rest is rood maar vindt het wel spannend:stuck_out_tongue_winking_eye::wink::smiley:

15. Jolinda

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook vrouwtjes guppen bij je mannetjes dan? Of heb je alleen mannetjes?

16. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ook vrouwtjes hoor:wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. sabine
    Reacties:
    3