mager en niet aankomen

Discussie in 'Honden' gestart door zaza, 12 jul 2009.

1. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Oh, das wel schrikken van de maagtorsie. Gelukkig is het goed afgelopen.

En mooi dat je broer nu toch wel over wilt op vlees ;-) Haha. Ik hoop dat hij de Duck eet.

2. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had mijn broer al de tips doorgespeeld en hij was er over aan het brainstormen (iedereen komt met adviezen af en ik denk dat het soms een kwestie is van door de bomen het bos niet meer zien) maar nu was hij toch meer overtuigd over vlees.

De duck gaat erin als zoete koek, maar momenteel gaat alles erin als zoete koek vermits meneer 2 dagen niet gegeten heeft (hij weigderde te eten op kliniek, blijkbaar is hij echt geen fan van DA's).

3. Jiszy

Lid geworden:
    27 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook een soortgelijk probleem. Alleen was mijn reutje ziek geweest en veel afgevallen (een chihuahua, dus dat gaat ook snel haha). Mij werd diepvriesvoer aangeraden, daar komen ze snel van aan volgens de dierenwinkel en niet eens zo heel duur. Ik lees dat je brokken met blikvoer mixed, dat is wat minder slim want daar worden ze kieskeurig door. Als je altijd brokken met blikvoer geeft en dan op een gegeven moment overstapt op alleen brokken (zonder blikvoer erdoor) dan willen ze dat opeens niet meer eten. Die fout heb ik ook gemaakt haha, gelukkig op tijd mee gestopt.
    Veel succes ermee!

4. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe gaat het nu
    eet ie nog steeds met smaak Duck

groetjes an

5. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Dacht dat ik het hier vermeld had.
    De hond is in augustus alsnog gestorven. Anderhalve week na de eerste operatie kreeg hij weer een maagtorsie en die keer konden ze er niets meer aan doen (is gestorven op weg naar kliniek).

6. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje Zaza wat een verdriet en ongeloof als ik dit zo lees
    ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen met het verleis
    en kracht om dit verlies te verwerken
    maar vergeet zeker niet dat je van alles hebt geprobeerd om
    voor goede eetresultaten te zorgen
    de maagtorsie kan je niets aan doen
    dat de hond in je hart mag verder leven

liefs an

7. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1

hé bah :cry:

8. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals lolgirl al zegt, is het doorgaans de regel dat een hond te mager is wanneer je de ribben kunt zien. Bij een gezond gewicht kun je de ribben wel voelen, maar niet zien. Bij een gezonde kortharige hond (en zeker bij bepaalde rassen) kun je soms idd wel iets van de ribben zien. Ruim de helft van de honden in Nederland is te dik, en ondergewicht komt niet zo vaak voor. Maar deze hond is idd té mager.

Zelf heb ik ook een hond gehad met ondergewicht, maar bij hem was het probleem psychisch. Hij at niet als ik er niet bij was, en als ik er wel bij was dan vroeg hij constant om bevestiging. Ik hem hem een tijdje aangemoedigd, en dan at hij wel. Uiteindelijk heb ik er een spelletje van gemaakt, en kreeg hij de hele dag door brokjes als beloning. Als hij ervoor gewerkt had, was hij niet zo onzeker meer en kon hij het veel makkelijker aannemen.

Buiten het feit dat het natuurlijk belangrijk is om vast te stellen waarom hij slecht eet, is het ook belangrijk dat hij goed voer krijgt. In de voeding die hij wel binnenkrijgt moeten zoveel mogelijk energie en voedingstoffen zitten. Goed vers vlees zou een uitkomst kunnen bieden (maar persoonlijk ben ik geen voorstander van Rodi).

Liefs Essie

9. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat erg Zaza :pensive: Hoewel het al een hele tijd geleden is, toch nog veel sterkte!

10. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had blijkbaar alleen de eerste pagina gelezen toen ik mijn vorige reactie schreef... :blush:

Alsnog heel veel sterkte met het verlies. :pensive:

Liefs Essie

11. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Heel veel sterkte toegewenst!

Laden...

Deel Deze Pagina