maanvissen wat voor voer

Discussie in 'Vissen' gestart door maanvisjes, 10 feb 2010.

1. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraagje ik heb gisteren 5 maanvisjes gekocht en heb gelezen dat ze het liefst eten muggenlarven, cyclops, artemia, watervlooien maar kan ik ze dan helemaal geen vlokken voer of zo geven en zo ja, wat dan , ?? en waar kan ik het halen ?? en die muggenlarven, cyclops, artemia, watervlooien waar kan ik die halen ??
    alvast bedankt

:eyes: :violin:

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Diepvries afdeling.

3. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, daar heb ik gegeken en nu heb ik verschillende soorten voer en daar doen ze het hopelijk goed op nu heb ik nog een vraagje moet ik s,nachts het aquarium aan of uit zetten ???

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ligt MOET s'nachts uit, maar je verwarming, je filter en (eventueel) je verluchting laat je 24/24 aan staan. Zeker je filter en je verwarming mag nooit uitgezet worden. Het aller gemakkelijkst kun je dat oplossen -om zo niet te vergeten- met een timer op de stekker van je verlichting.
    Op die manier moet je niet constant op de klok kijken van 'wanneer aan en wanneer uit', en kun je nooit perongelijk de verkeerde stekker eruit trekken. :wink:

5. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, bedankt, ik heb er ook een aan/uit knopje bi zitten voor het licht dus dat is we fijn,
    als maanvissen groot zijn in wat voor grootte bak moeten ze dan
    :yum: :yum: :yum: :yum:

6. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu een 60 cm bak maar ben van plan om een andere keer een 1 meter bak te gaan kopen hoeveel vissen kunnen daar in ???

7. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Minimaal hebben ze een 100 x 40 x 60 cm tank nodig omdat ze niet van laagwater houden. Hun lichaamsbouw laat dit niet toe. Groter is natuurlijk nog beter.

Ze worden volwassen zo'n 25cm, tenzij je de dwergjes hebt die zo'n 18cm halen.

Een schooltje van zo'n 5-6 vissen in een meter tank is dus eigenlijk wel al genoeg. Zeker als ze ook nog eens kweken.

8. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ze zijn nu n og maar heel klein heb ook wel grote gehad in een 1 meter bak dat ging wel goed maar ik dacht toch maar even vragen waar ik het beste vijf maanvissen in kan houden

mvg melissa

9. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    5 maanvissen in een meter tank die 60 hoog is gaat dus perfect. Maar dan natuurlijk niet volplanten met nog vele andere soorten vissen. :wink:

10. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, dat doe ik niet ik hou er dan alleeen maar 5 maanvissen in het zijn trouwens geen dwerg maanvissen maar die 25 cm worden ,
    vraagje diesel 73 heeft u zelf ook maanvissen ??
    =D> =D> =D>

11. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaren gehad, maar voor het moment heb ik er geen.

12. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke heb je geen andere vissen of wel, en vond je het leuk om maavissen te hebben heb je er ook mee gekweekt en ga je ze ooit wel weer nemen of niet

13. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik er er 4 in een aquarium van 1m10 momenteel.
    Binnenkort is de bak voor hun alleen, zit nu nog te veel andere vissen in.

Ik geef ze vanalles, vlokvoer, granulaat, gevriesdroogd levend voer, tetra pro, etc.
    Heb 14 verschillende potten, dus afwisseling genoeg :smiley:

Heb je een foto van je maanvissen?

14. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe moet je een foto tovoegen heb trouwens wel gelijk een paar foto´s genomen en op mijn computer staan,

ik geef de vissen muggenlarven, artemia, voor allemaal in de vriezer en een paar verschiillende soorten vlokkenvoer

15. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik vond ze heel leuk èn ontzettend mooi. Ben ermee gestopt omdat ik andere soorten wilden die levendbarend zijn. Die hebben een iets ander water nodig en.... laat die hun jongen nou nèt het lekkerste snackje zijn voor maanvissen :laughing: .
    Maar in de toekomst..... als ik het toch zover krijg om nog een grote tank hier in mijn living te mogen zetten, dan wordt het er inderdied eentje ook met maanvissen.
    Kweken gaat goed hoor, indien de tank rustig genoeg is, ze niet onder stress staan en de waterwaarden adaquaat zijn.

16. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, ja ik vind de maanvissen oook heel erg leuk maar volgens mij zijn er niet zo heel veel mensen die ze hebben volgens mij iedereen op dit forum heeft goudvissen, of guppy's ??

17. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk hier toevallig wel ja. Maar tussen vissen houden (eender welk soort) en ze ook naar behoren verzorgen zit een hemelsbreed verschil. De meeste hebben inderdaad goudvissen e.d. omdat winkels die 99% van de tijd afdoen als 'heeft enkel water en voer nodig'. Terwij dat dus helemaal niet zo is.

18. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Re:

Goudvissen komen op dit forum wat minder vaak voor: veel mensen hebben hier wel door dat ze lang niet zo makkelijk gelukkig te krijgen zijn als veel dierenwinkels vertellen... Ik denk dat gezelschapsauaria (dus met meerdere vissen zoals gup, corydoras, tetra, etc) het meest voorkomen onder aquariumliefhebbers. Ik heb zelf een aquarium met endlers, corydoras en slakken.

19. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, ik heb nu drie aquariums 1 met maanvissen jongen, en een aquarium met een maanvissen koppel, en ik heb ook nog een aquarium met jonge Ancistrusjes, e nou komt de vraag kan ik bij die ancistrusjes garnalen doen ????

mvg melissa

20. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup, ancistrussen gaan perfect samen met garnaaltjes. Zeker met japonica garnaaltjes omdat die niet zo veel eisend zijn qua waterwaarden.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. bart332211
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.327
  2. Petra4791
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    3.127