maanvissen koppel

Discussie in 'Vissen' gestart door maanvisjes, 12 feb 2010.

1. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

ik heb 5 kleine maanvisjes en morgen ga ik een maanvissen koppel ophalen die al vaker jongen hebben gehad nu heb ik een vraagje ik heb een bak van 60 cm waar die 5 kleine visjes in zitten en natuurlijk naarmate ze groter worden ga ik op zoek naar een grotere bak, en ik heb ook een 100 cm bak en daar wil ik het koppel in gaan doen nou is mijn vraag kan ik de kleine maanvisjes bij het koppel in de bak doen of vallen ze elkaar dan aan of eten ze elkaar op ?? ik heb nog twee bakken van 60 cm maar daar wil ik dan als de nog geboren worden jongen indoen

wat moet ik nou doen en het heeft haast ik ga ze morgen al halen, ik scheidt ze eerst wel , ik heb het wel opgezocht maar alle site's en dierenwinkels zeggen iets anders.

mvg melissa

alvast bedankt =D> =D> =D>

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze van mij waren? Dan had ik de 5 nu al in de grote laten wennen. En dan 'het koppel' erbij gezet. Maar de honeymooners komen morgen al..... Ik zou ze er bij zetten. Want het zijn rustige zwemmers. Ze zijn niet zo rover achtig. Wat achterna zitten kan, maar als je over voldoende rechtopstaand kienhout beschikt, valisnaria en cabomba dan hebben ze schuilplaatsen genoeg. Het zijn schuchtere visjes die maanvisjes. Echte strubbelingen heb ik nog nooit meegemaakt.
    Maar als je nog 2 bakken van 60 over hebt als je die 5 in de grote zet..... Zou ik die 2 bakken als kweekbakken houden en daar na de gewenning de honeymooners in zetten om te kweken. Als je ze wat zwarte, rode en witte muggenlarven en artemia voeren. Want maanvisjes kweken zonder vers voer lukt meestal niet of uiterst moeizaam.

3. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt voor de informatie ik heb er echt heel veel aan ik ben nu het ggrote aquarium aan het warm maken en dan kunnen ze er morgen middag in moeten eerst de kleintjes er in of het koppel of maakt dan niks uit

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm..... is hij nog niet opgestart? :confused:

Dat duurt eigenlijk een 3 weekjes eej. :confused:

Als je ècht zolang niet kan wachten, ga je morgen JBL Denitrol halen. Het is een aquariumstarter. Dan kun je na 48 uur de eerste bewoners er al in zetten. Maar... met maanvisjes zou ik dit zèlf persoonlijk niet riskeren. Die zijn nogal gevoelig en hebben vrij zurig water nodig.
    Zelf zou ik eerst de jonkies erin zetten btw, zodat de honeymooners ze niet aanzien als indringers maar als bewonertjes die er al waren.

5. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dat spul heb ik toevallig al in huis mijn moeder heeft ook vissen ik had even gevraagd of zij dat ook had heb er gelijk een klein beetje in gedaan

en dan doe ik morgen gelijk de kleine visjes er eerst in

mvg melissa

bdankt voor de info heb er heel veel aan gehad

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    You're welcome :wink: .

7. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    =D> =D> =D> =D> =D> =D>

8. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hqllo, ik wou even laten weten dat ik het koppel heb en dat het heel erg goed gaat

mvg melissa

9. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  10. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Moooooije vissen hoor. :ok:

Ik heb nog wel wat liggen ja, maar zal ze eens dringend moeten 'opduiken'. Vorige pc volledig gecrashed en den deze staat nog niet veel op :eyes: .
    Zal er van't weekend of zo eens werk van maken.

12. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb enkele foto's bij de hand :smile:

De kleinste

Deze heeft de langste vinnen, +-20cm hoog nu

Dit is 1 van de 2 grootste (2 van hetzelfde nest, waren al 10cm bij aankoop, nu zo'n 15-20cm lang en toch al 25cm lang gok ik)

Dit is de 2de, deze is dikker en heeft een groter lijf, maar met kleinere vinnen zoals je ziet.

13. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een mooie maanvissen zeg maar als je ze op de foto ziet lijken ze erg klein mijn koppel is daarbij vergeleken erg groot die van mij zijn 2 jaar daar zal ik straks ook even een foto van maken

en diesel ik ben benieuwd naar jouw foto's

14. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijne zijn amper 6 maand, daarmee :stuck_out_tongue_winking_eye:

15. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oow oke vandaar

16. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ze niet vinden :eyes: . Alle tankfoto's heb ik gevonden behalve die van de baloonmollies, maanvissen en de zouttank. :pensive:

17. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    maakt niet uit !!!

ik had een vraagje ik heb de 5 kleine maanvisjes en de twee grote bij elkaar gezdt en nu zijn de grote af en toe de kleintjs een beetje aan het op jagen ius het dan alleen maar om te laten zien dat ze daar de baa zijn of niet moet ik ze uit lkaar halen ze doen voor de rest elkaar niet echt iets

alvast bedankt

18. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Even laten doen, zolang ze niet uren aan een stuk door achterna gezeten worden en er zeker geen gewonden vallen zo laten.

19. maanvisjes

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ze zitten niet constant achter elkaar aan maar die grote vissen waar ze ook zwemmen moeten de kleintjes bij ze uit de buurt maar het gaat wel stukje voor stukje beter net zwommen ze al naast elkaar maar dan na een paar minuutjes moeten de kleintjes bij hun uit de buurt volgens mij ishet gewn even laten zien dat hun de baas zijn.

mvg melissa

20. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk, de volwassen exemplaren gaan gelijk de rangorde bepalen omdat ze merken dat de kleinere toch niks terug doen. Maar ze moeten ze wel eerst wat achterna zitten om te weten dàt ze niks terug doen. Is een beetje uitdagen, komt wel goed als het bij dit blijft hoor.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. bart332211
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.366
  2. Petra4791
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    3.271