Loopbollen

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Karenvw, 28 dec 2005.

1. Karenvw

Lid geworden:
    28 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    eej,

In de winkel hebben ze zo van die bollen waar je een hamster in kan steken zodat die vrij kan rondlopen door het huis (terwijl die in de bol zit)? Het lijkt mij wel iets goed omdat je hamster dan niet meer kan wegkruipen onder een kast en zo kan ontsnappen door een klein gaatje... Maar heeft iemand er al ervaring mee? Of weet iemand of dit een goed systeem is en of de hamster ook echt wel zal lopen en niet gewoon zal blijven stilzitten?

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Het verschilt welke hamsters dit leuk vinden. Vele hamsters vinden dit meer eng dan leuk, aangezien ze zich met de bol niet kunnen verstoppen. Maarn sommige hamsters zijn brutaler en rennen er handig mee rond.

Als je een ren kan maken, dan heeft dat de voorkeur boven een loopbol. In de ren kan je verstopplekjes maken, wat voer verstoppen en ook zelf aandacht geven. Zo wordt loslopen ineens veel leuker voor de hamster :smiley:

3. Chamelieus

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou inderdaad eerder een ren willen aanbieden dan een bol. Vooral gewoon omdat ik geen fan ben van de bollen... Dat is niet iets om een beest in te stoppen en achteraf kun je alsnog overal kijken of er geen uitwerpselen uit zijn gekomen. ik gebruik liever een ren, omdat ik dan ook precies weet waar het beestje is en wat ik later moet opruimen.

4. marcella

Lid geworden:
    4 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf ook wel eens zo'n bal gehad, maar ik vind het geen aanrader, het enige voordeel is voor onszelf, dat ze niet kwijt kunnen raken en het huis schoner blijft, maar voor het dier is er vaak weinig aan. ze kunnen overal tegen aan botsen en vaak is het nogal stressvol om ze in zo'n bal te proppen, niet doen dus :wink:

5. Saskia1982

Saskia1982 Dierenkenner

Lid geworden:
    3 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik ben er ook zeker geen voorstander van..

6. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hamsters vonden het altijd geweldig (denkik). Ze bleven iig niet stil zitten wachten. Wel bonkten ze over tegen aan. Toen Speedy wat ouder werd was dat bonken dus niet meer goed voor hem, dus deed ik het niet meer...

Deel Deze Pagina