Lonsdale Kleding

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Elcie, 12 dec 2006.

1. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niks tegen het merk.
    Alleen tegen de jongeren die het zwart maken

2. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zij bedoeld is denk ik het gehele plaatje..
    Niet mensen die alleen maar een trui dragen maar ook zo'n trui in combinatie dragen met legerbroek, kisten, bomber en ga zo maar door..

3. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Is niks mis mee.
    maakt zo'n iemand nog niet tot een racist.

4. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sannuhw: EINDELIJK! Herkenning!

Vandaar dat je zo tegen me bent, je denkt dat ik het zwart maak?
    Nee sorry dat was niet de bedoeling.
    Ik denk dat als je het draagd omdat het bij sporten goed zit, of bij andere functionelere dingen lekker zit, prima. Maar voor "de leuk"
    Dat gebeurt tegenwoordig amper, en als je het doet loop je nog met dat imago van een discriminerende lonsdaler.

En dat heb ik niet zo gemaakt. Dat is geboren op zijn eigen manier. Maar dankzij dat kan ik niet met lonsdale dragende mensen makkelijk overweg. (naja, ik doe ze niks aan... Kijk ze ook niet raar na. Ik zou er alleen niet gouw op af lopen)

5. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel..
    De mensen die dat aantrekken weten allemaal donders goed wat het betekent..

6. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Of wat ze ermee zeggen naar anderen

En daar ben ik het geheel mee eens Sannuhw

7. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel ik koop het morgen ben ik in jullie ogen dus een racist!

Jullie zjn echt krom.

Een turk schiet 1 dood oh alle turken zijn criminelen!

8. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ben niet krom

Maar ik vind dat je er over moet nadenken als je zo'n jas of jack of dergelijke zou kopen. Ik zou willen dat je nadacht over de mensen die je aankeken, ik zou willen dat je eens zag hoeveel mensen je ermee beledigt.

Nee niet alle lonsdalers zijn discriminerend. Maar wel alle lonsdalers geven dit image weg wat een boel mensen pijn doet

En ik zou je willen vragen eens deze dingen goed te lezen. Want het kwetsen van mensen vind ik hier het grotere woord. En niet alles hetzelfde vinden. Dat vind ik heus niet, ik sta erg open voor een groot aantal dingen.
    Maar als het gaat om het beledigen van mensen ben ik daar tegen.

9. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Lonsdale heeft niks met Discriineren te maken.
    Dat komt door een bepaakde groep en daarom is het in jou ogen discriminerend.

Ik vind het denk vermogen op dat gebeid van jou zeer klein.

Mensen beledig je er niet mee dat komt alleen weg uit een bepaalde groep.

Draag wat je wilt dragen en doe niet zo moeilijk.

Dit soort dingen zul je bijven houden.
    Maar daarom discrimneer je niet als je van die kleding draagt(al heb je uitzonderingen natuurlijk)

10. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu even niet over lonsdale het merk zelf..
    Ik heb het nu over de mensen die het merk gebruiken om rasistische redenen..
    En de mensen die dat doen stralen dat ook uit met die kleding in combinatie met andere kledingstukken of opgenaaide nederlandse vlaggen enz.
    Dat zei ik al eerder maar je wil geloof ik niet luisteren..

11. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus stel ik vind een lonsdale trui lekker zitten, goeie kwaliteit en ach, ik krijg hem van mijn zusje want hij past haar niet meer. Nou ben ik echt absoluut NIET racistisch,echt niet. Maar dan zou ik die trui dus niet mogen dragen omdat anderen mensen dan denken dat ik racistisch ben? Ja ammehoela, zo werkt het niet. Ik vind die trui lekker zitten, ik krijg hem. Klaar uit. Voor mijzelf heeft die trui dezlfde betekenis als een trui van de zeeman dus trek ik hem aan.
    Tuurlijk, ik vind het ook schandlig dat een stel pubers er een racistisch iets van hebben gemaakt, hoe komen ze uberhaupt op het idee vraag ik mij dan af?? Dan zit er iets niet goed in je kop hoor. Maar dan vind ik niet dat "niemand" het maar mag dragen.

12. supermama

Lid geworden:
    12 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het gewoon een stom gedoe.
    omdat er jaren geleden een stel jingeren aan het lamballen gingen en toevallig lonsdale droegen is er de naam lonsdalejongeren ontstaan.
    als die gasten nike of umbro of wat dan ook hadden gedragen was er een andere naam ontstaan.

leer eerst iemand kennen en oordeel dan pas!
    ik ken echte racisten en die dragen geeneens lonsdale so what`s in a name?

13. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar als andere mensen zich beledigt voelen door de kleding die ik draag (niet dat ik Lonsdale daar, maar als ik het zou doen) is dat toch echt hun probleem. Daar kan ik me echt niet druk om maken, als die mensen niet eens e moeite nemen om mij als persoon te leren kennen, maar zeggen o jij draagt Lonsdale, dus je bent een meeloper of een racist, nou voel je dan maar lekker beledigt. Kan ik neit van wakker liggen.

@ Elcie: aan de ene kant zeg je dat je niet met mensen die Lonsdale draagt om zou kunnen gaan, aan de andere kant doe je alsof je alles van mensen die dat merk dragen weet. Beetje tegenstrijdig. Ik vind echt dat je je heel erg kortzichtig uit wat betreft Lonsdale. Ik zeg niet dat je verder zo ben, maar over dit onderwerp vind ik van wel.
    Stel nou jij draagt veel Replay kleding, morgen blijkt dat iedereen die Lonsdale droeg overstapt op Replay. Gooi jij dan al je kleding maar weg? :eyes:

Of misschien loopt een vriendin van je morgen wel in een Lonsdale shirtje, je ziet het steeds meer als gewoon casual kleding ipv bij de gabberlook. Ga je dan niet meer met haar om?

Helemaal mee eens! Op mijn vorige school zat een jongen die veel Kani, Fubu en meer van dat soort merken droeg. Toen ik later met hem in de klas kwam te zitten schrok ik zo van hem, hij was zo super racistisch! Ik ben toch echt wel wat gewend qua racisme, maar dit was echt absurd! Omdat ik wel in Hardcorekleding liep zocht die gast mij een beetje op, hij ging er vanuit dat ik ook racistisch was. Nou niet dus!

14. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Lieve schat. Ik leg dit nog 1 maal uit en dan kap ik hier echt mee want word er gek van constant hetzelfde te moeten vertellen.

Nee ik weet niet super veel van Lonsdale, ik heb ervaring met de mensen die het dragen en weet een beetje geschiedenis. Maar dat was het.
    Het is nooit mijn bedoeling geweest om te doen alsof ik alles ervan af weet.

Maar hoe kortzichtig je me ook vind. Ik zeg niet dat de mensen die het dragen altijd discriminerend zijn.
    Ik heb alleen maar gezegt dat als je het draagd je er mensen mee beledigt. Bewust of onbewust doe je dit. Daarom zou ik niet met die mensen goed kunnen omgaan. Ik kan niet tegen mensen die het negeren dat ze mensen kwetsen.

Waarom kan ik daar niet tegen?
    Nou ik heb op een "boerenschool" (Terra) gezeten waar voornamelijk lonsdalers zaten (Ook wel andere mensen hoor! Maar Lonsdale was in de meerderheid)
    En ik irriteerde me er dood aan toen ik een Irakese danspartner (Ja we kregen tijdelijk dansles) had iedereen het idee had dat ik werd opgezadeld met hem in plaats van dat ik hem zelf had gevraagd. Of dat iedereen ineens heel flauw en gemeen tegen hem deed.
    Ik vond hem gewoon aardig en hij was flexibel. Daarom had ik hem gevraagd… Niet omdat ik wanhopig opzoek was naar een danspartner en hij de enige optie was. Waren nog twee die zich ook al hadden aangeboden. Hij was gewoon fijner.

En mijn exvriend is een volbloed Indonesische jongen geboren en getogen in Nederland. Toen ik nog met hem had en ik met hem ging shoppen of wat dan ook werd hij wel regelmatig nageroepen enzo vooral door Lonsdalers. Dat is gewoon niet leuk, en hij is niet eens donker! Hij is licht getint (En al was hij wel donker, had nog niet gehoeven)
    En toen hij me eens afzette bij school, niet normaal hoe ze deden tegen hem! En ineens had ik verkering met een “neger” (Hij is niet eens een neger! )

Het gebeurt teveel om mij heen. Daarom kan ik er niet tegen!
    En dan heb ik hier voorbeelden genoemd van orale beledigingen, maar het omdat dat soort dingen zovaak gebeuren heeft Lonsdale dit imige gekregen. Dit imige beledigt alleen al. Dat is mijn punt. Het doet mensen kwaat door te zien. Want ze zien gelijk dat jij hun niet kan accepteren (En ja, ik weet het, er zullen dan vast wel lonsdalers zijn waar dat absoluut niet waar van is. Maar dan nog.)

15. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    :eyes: Ik blijf erbij, je visie is over dit topic wel e-rug kortzichtig en ontollerant. Over dezelfde kam scheren omdat iemand anders ergens niet bij stil staat... Bwah, dat is wel een heel extreme en deurendicht gooiende houding.

Het kan mij persoonlijk totaal niet schelen hoe iemand zich kleed of wat hij denkt. Zolang ze geen daden verrichten die iemand schade aanbrengt is het voor mij ok. Dat iemand zich aangesproken voelt omdat ik toevallig met een oude Lonsdaletrui en DocMarten legerbotinnen aan 50 kilo kippenvoer ga halen... Nah, jammer dan. Ik ga mich echt nie eerst even 'voor jan en alleman acceptabel' omkleden om daarna terug in mijn hof te gaan spitten en kippenstront op te gaan kuisen. En trouwens :confused: ... wat is dan voor jan en alleman acceptabel? Iedereen kan wel iets aanmerken op andermans kleding als hij maar persé wil.

:confused: Mijn moeder is Indonesisch. Ik dus half. Hebben we bijna zo goed als nooit probs mee gehad. Tjènnn, wat maakt dat mij dan? Met mijn legerbotinnen en mijn Lonsdale sweaters die ik jaren geleden in Thailand heb gekocht? :confused: ..... (en als ik heeel hard zoek in mijn kasten kan ik ergens ook nog wel een bomberjack opduiken die dateert van de jaren 80 :mute: )

Diesel

16. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap heel goed wat jij bedoelt Elcie, alleen ben ik het niet met je eens dat je per definitie andere mensen kwetst met Lonsdale. En nogmaals, als mensen zich gekwetst voelen door kleding van anderen vind ik dat ronduit dom van die mensen die zich dan gekwetst voelen. Wie heeft er dan vooroordelen :eyes:

En wat dan bij een voetbalclub als Blackburn Rovers, die worden gesponsord door Lonsdale. Moet bij die wedstrijden het logo gecensureerd worden als het op tv uitgezonden wordt? Omdat je anders kijkers kan kwetsen?

17. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Zouden ze niet beter de naam black burn rovers ook aanpassen? Als je maar wilt kun je daar ook wel het 1 en ander van maken.

18. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja nog niet eens aan gedacht.. Zit wel wat in haha.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. flappie2003
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    766

Deel Deze Pagina