Lonsdale Kleding

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Elcie, 12 dec 2006.

1. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hallo als jij dit zegt:

dan zeg je ook dat die mensen het niet dragen omdat ze het mooi vinden...

2. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou Elcie, daar ben ik het niet mee eens. Eerst wordt er een heel topic gewijd aan het feit dat je moet dragen wat je zelf wilt, niet moet meelopen en respect moet hebben voor elkaars kledingkeuze. Maar nu mogen mensen ineens geen lonsdale meer dragen omdat een bepaalde groep er een racistisch idee van gemaakt heeft?
    Persoonlijk vind ik dat onzin. Als jij die kleren gewoon draagt omdat je ze mooi vind of lekker vind zitten, dan is dat toch geen probleem. In andere landen wordt Lonsdale toch niet gezien als racistisch merk of wel? Want dan vraag ik me echt af waarom er zo een domme groep Nederlanders is die daar iets racistisch van kunnen maken.

Dat is dus echt gigantisch generaliseren.
    Omdat er enkele streng islamieten zijn die een hekel hebben aan Amerika en aanslagen hebben gepleegd, is ineens iedereen bang voor Islamieten. En ik denk dat jij ook wel kunt beamen dat dit de grootste onzin is. Omdat er een stel mongolen bij lopen wil niet zeggen dat elke islamiet een bomaanslag gaat plegen. Toch?

Ps. Ik draag overigens geen lonsdale (mocht iemand zich dat afvragen).

3. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het eerlijk gezegt een beetje onzin.... wij hebben het democratisch recht van vrije meningsuiting tot op zekere hoogte..
    ik snap niet hoe mensen ''lonsdalers'' maar meteen als rascisten kunnen zien... ik ken er genoeg die lonsdale dragen maar ook geen rascist zijn.
    Juist degene die ''lonsdalers'' maar meteen als rascist ziet vind ik rascisten. Jullie nemen niet iemand zo-als die is maar denken, als iemand lonsdale kleren draagt, maar meteen; ''oh; dat is een rascist,,, WEGWEZEEE'' slaat toch helemaal nergens op??

4. supermama

Lid geworden:
    12 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn zoon van 17 draagt ook Lonsdale maar is beslist geen racist.
    hij draagt die kleding omdat hij het echt mooi vind en het zit em gewoon lekker.

hij heeft geen kale kop en kistjes vind ie niet lekker zitten maar hij houd wel van hardcore maar gelukkig draait hij dat maar af en toe hard:smiley:

hij heeft zoiets van als ze de moeite niet nemen om erachter te komen wie ik ben moeten ze ook niet zeuren over mijn kleding;-)

5. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    :eyes: Mjah... er klopt hier wel zoveel dingen niet. Want knul, jij kunt wel lekker gaan roepen en verkondigen==>
    Maar google jij eens effe naar waar het hakenkruis nu eigenlijk vandaan komt en dan zul je lezen dat het al veeeeeel langer bestaat dan sinds Hitler. Hij heeft er een negatieve bijslag aan gegeven, maar daar staat het hakenkruis dus helemaal NIET voor. Zo ook met==>
    Dit heeft in een andere cultuur totaal NIKS met de KKK te maken. Google daar ook maar eens naar.

Kortzichtig. Heel kortzichtig, en generalizerend. Bijna discriminerend.

Als alle oude van dagen nu gaan roepen dat meisjes met ultra-korte rokjes allemaal hoeren zijn is dat een big no-no. Maar dit soort gedachten over een bepaalde kledingstijl mag dan weer wel. :eyes: Zelfde vooroordeel, alleen in een ander jasje gestoken.

Die mening deel ik dus ook. 'Als je zo wie zo al discrimineerd op kleding waar houdt het dan op?' denk ik dan.

Diesel

6. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik verkondig niks verder hoor. Die quotes zijn NIET van mij dat was mijn eerste reactie in dit topic.

En noem me geen "knul" beetje kinderachtig

7. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was inderdaad jouw quote, maar mijn reactie was niet tegen jou. Die was tegen Reptar. Hij was aan het roepen in zijn post.

Diesel

8. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mezelf niet honderd keer verklaren hiero, of lees m'n posts, of houd je mond over mijn oordelen. Ik weet heus wel wat ik zeg.

Ik weet wat ik zeg, en ik sta achter mijn woorden.
    Ja ik weet dat het niet gemaakt is onder die doelstelling. Tuurlijk. Maar het beeld is er nou eenmaal. Ik kan heel veel subculturen hebben met al hun trekjes. Maar hier is een groep mensen die OF hun uiterlijk neerzetten puur om de belediging van anderen OF bij de grotere groep willen horen maar niet dat imago willen hebben dus zeggen dat ze het "mooi" vinden. Of je vind het daadwerkelijk mooi en draagd het met die reden en beledigt alsnog een grote groep mensen bewust of onbewust.

Daar ga je fout.
    Ik kan alle subculturen goed genoeg vinden zolang ze niet hun karakter/uiterlijk/enz zetten naar de pure belediging van anderen. Zelfs al is dat niet met deze bedoeling, je doet het toch.

9. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah, dus iedereen die zich min of meer kleedt gelijk Paris Hilton of haar stijl mooi vindt, verkoopt 'home made slaapkamer filmpjes' op het internet, net als zij? Precies het zelfde vooroordeel...

10. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou Paris Hilten en Lonsdale niet met elkaar vergelijken, vind het ook wel een bizarre vergelijking.

Ziekelijke home made movies en beledigingen naar je medemensen vind ik een groot verschil.

Het zou me een worst zijn als er meiden zijn die de stijl volgen en zo goedkoop willen zijn of het serieus mooi vinden en de consequenties van dat vooroordeel durven dragen.
    Maar als je Lonsdale draagt beledig je een grote groep. Nou kan dat voor die persoon een worst wezen, maar voor de rest niet.

Ik denk hier om de medemens, niet aan het vooroordeel waar nu heel erg op gericht word -_-‘ En wat ik enorm fout vind want ik oordeel niet graag op uiterlijk.
    Maar als het om Lonsdale gaat ga ik die uit de weg omdat die niet om hun medemensen kunnen of willen denken. Daar gaat het mij hier om.

11. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die Lonsdale dragen discrimieren niet per defenitie.
    En als je wel zo over mensen denkt die het dragen vind ik je maar krom denken.

12. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe vaak ik het nog moet zeggen.

Nee ik denk niet dat iedereen dat perse draagd om de discriminatie naar anderen

TOCH bewust OF onbewust draag je een merk wat als belediging naar anderen aan komt! Dat zit mij dwars mensen!

En stop eens met woorden in mijn mond te stoppen.
    Ik heb nooit gezegt dat iedereen het draagd met de reden als discriminatie. Ik heb hoewel wel gezegt dat ik het moeilijk vind te geloven als iemand zegt dat hij het voor "de leuk" draagd. Dat geloof ik moeilijk vooral met de reden als ervaring. Ik ken een aantal mensen die het ook altijd riepen en in die zelfde periode ook mensen uitscholden, buitensloten en meer om enkel hun afkomst.
    Raar dat ik het moeilijk vind te geloven dan?

Nee ik denk niet krom, als iets ik iets ben denk ik dat ik nog 't meest open hier denk. Want niemand schijnt hier iets te begrijpen van wat ik bedoel. Ik zeg aardbij en de ander zegt perzik. Is ook een vrucht maar niet precies wat ik zei.

13. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dan jou persoonijke ervaring maar je kan ook open staan naar de andere kant.

14. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk, ik zei dat ik het moeilijk vond te geloven, nooit gezegt dat ik het onmogelijk vond te geloven.

Maar dan nog sta ik niet hand in hand met iemand die de kleding draagd waarmee hij waarscheinlijk elke buitenlandse voorbijganger beledigt. (Niet met woorden, niet eens met gebaren, alleen al met het merk van zijn kleding.)

15. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik vind dat men niet te gauw met een vooroordeel klaar moet staan.

BV: een turk schiet hier 1 dood en opeens hebben alle turken het gedaan.

16. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen dat hele gedoe met Irak aan de gang was had ik een Irakese danspartner (heb hem toen gevraagt).
    Dat was ook nog een jongen die daar vers weg kwam.
    Verder heb ik 2 jaar met een Indonesische jongen gehad en nog een half jaar met een andere indo.
    Verder is mijn goeie vriendin Turkse, en heb ik nog een chinees schoonzusje wat werkelijk bijna m'n echte zus is.

Ik ben echt niet zo als je me ziet geloof ik -_-"

17. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap ik maar hoe ik je over mensen Zie reageren die lonsdale kleding dragen omdat ze het mooi vinden ( en je ze zo ver die kam scheert vind ik niet kunnen) ookal heb je de ervaring met een paar rotte appels.

18. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het nou juist. Ik doe dat niet om de reden van dat ik niet verder kijk dan m'n neus. ik scheer ze over 1 kam omdat ze er niet bij stil staan.
    Omdat ze niet om hun heen kunnen kijken en kunnen zien dat de helft van de omgeving buitenlands is en hun daar beledigt.

Daarom scheer ik dat makkelijk over dezelfde kam.

Dat frustreerd me, want ik heb zoals ik hierboven vermelde m'n vriendin kring in culturen en subculturen best uitgebreid. En dat word hierbij beledigt. En ik zit er met m'n neus boven op terwijl het gebeurt en er nog mensen zijn die dan roepen "ach is toch leuk"
    Nee ik vind het niet meer leuk dan.

19. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Lonsdale is boksmerk !!!

Door groepering uitgeroepen tot discriminatie.

Daarom zijn de dragers ervan niet allemaal racisten.

Als we zo beginnen kan je alle Gothics ook wel tot zielepoten benoemen.

20. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat het een boks merk is. En laten we niet poep gaan praten over Goths, serieus, je wil die blik wormen niet open maken bij mij.

Het gaat me niet om de boksers hier. Het gaat me hier om de jeugdige pubers.
    Eerste modellen voor het merk waren zwart. Ja dat weet ik allemaal.
    Maar het das allemaal in het verleden nu, want de pubers van tegenwoordig hebben het racistisch gemaakt. En zodoende kan ik het merk moeilijk uitstaan.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. flappie2003
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    766

Deel Deze Pagina