Lonsdale Kleding

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Elcie, 12 dec 2006.

1. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat in het topic meelopers het al gouw ging naar Lonsdalers vond ik het wel boeiend om toch eens de meningen van jullie te horen.

Je weet dat Lonsdale gezien word als een discriminerende merkkleding, zelfs al was het niet met die doelstelling de wereld in gebracht.
    Mag je dan nogsteeds lonsdale dragen of vind je dan van niet?

Persoonlijk:
    Ik denk dat als je weet dat je mensen beledigt met iets je het gewoon niet moet doen. Dus Lonsdalekleding vind ik enorme onzin.
    Ja ik ken die praatjes van "Ik vind het gewoon lekker zitten"
    Maar heb eigelijk nog nooit iemand dat horen zeggen dei dat werkelijk meende.

Maar das mijn mening

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn vriendin zit op thai boksen, ze droeg altijd heel veel lonsdale, puur omdat het lekker sporte, ze heeft de kleding nog wel maar draagd het niet meer, en daar baald ze flink van aangezien het wel prijzig spul is.

Al die mensen die Lonsdale dragen voor de verkeerde bewegredenen zijn nog ontiegelijk hypocriet ook aangezien lonsdale zelf absoluut niet blij is hiermee, vandaar ook de campagne 'Lonsdale loves all colours'.

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij Lonsdale-dragers de kat wat langer uit de boom kijk. Ze beginnen met een tikkie achterstand als ik ze moet leren kennen. Ik denk dat dit een veelvoorkomende reactie is op het kledingmerk. Er zijn genoeg andere kledingmerken met een ander imago. Kies je voor Lonsdale, dan moet je accepteren dat mensen er langer over doen voordat ze je positieve kanten leren kennen :wink:

Er is overgens 1 Lonsdale drager die ik graag mag. Wat hij heeft met het merk zal me vast altijd een raadsel blijven, maar de gesprekken die ik met hem had zijn prima verlopen. Hij heeft mijn drempel dus overwonnen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ben je turks ? of nederlander ? :confused:

5. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat men niet iedereen die zulke kleding draagt over 1 kam scheert.
    Want dit gebeurd heel veel als men zulke kleding draagt

Terwijl het maar een kleine groep is die er datgene mee bedoelt wat je in de media te horen krijgt.

6. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal humor als allochtonen racistisch worden... En ja, sneu genoeg bestaan deze ook in de wereld :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Dus ga er maar niet vanuit dat ze je nog niet scheef aan gaan kijken :wink:

7. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    er staat niks discriminerends op dus vind ik ook niet dat het ermee in verband moet worden gebracht. Een mens mag dragen wat hij wil... tot er nu een paar zijn die discrimineren en daarbij Lonsdale dragen... tjshaa... er zullen vast ook wel mensen zijn die discrimineren die Tommy Hillfigger (of hoe je het ook schrijft :stuck_out_tongue_winking_eye:) dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

8. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen dragen dit puur om het merk en om zigzelf in een bepaald soort groep te plaatsen..
    Een trui van de zeeman zonder het merkje Lonsdale zit net zo lekker als met merkje dus das gelul..
    Van mij mogen ze hoor.. ik vind het wel handig als ik aan iemand ze kleding kan zien of ik kan opschieten met die persoon of juist niet :laughing:

9. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    En juist aan kleding kan je nog niet zien of je wel of niet kan opschieten met diegene.
    Is alleen maar een eerste indruk :wink:

10. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand die zich als een nerd kleed, betekent dat dat je er automatisch niet of juist wel mee kan opschieten?
    iemand die kappa draagt; betekent dat automatisch dat je er wel niet mee kan opschieten?
    etc. etc.

11. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat ben ik wel met je eens..
    Maar als je iemand met een kale kop, kisten, bomber en Lonsdale ziet dan weet je binnen 3x raden al wel wat voor type persoon het is.. :wink:
    Ik geef toe dat als ik naar iemand z'n uiterlijk kijk dan meteen denk te weten wat voor persoon dat is..
    Maar 9 van de 10x heb ik wel gelijk..

12. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ruig het misschien klinkt, ben ik het toch met haar eens.
    Ik ga wel gouw iemand uit de weg als hij/zij Lonsdale draagd.
    Als de persoon normaal goeiedag zegt ofzo zou ik wel normaal terug doen. Maar nogsteeds zie ik mezelf niet hand in hand gaan met iemand die groot Lonsdale fan is.

13. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @raymond15
    Ik vind niet dat je een nerd kan vergelijken met iemand die zig bewust zo kleed..
    Vaak mensen die lonsdale dragen met alles erop en er aan zijn rasistische mensen waar ik dus zwaar tegen ben..

14. leyla

Lid geworden:
    18 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit van dat merk gehoord! :laughing:

15. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus mensen over 1 kam scheren.
    Ik heb ook een maat die van die kleren heeft en dat s absoluut geen racist.

16. Bird Planet

Lid geworden:
    23 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen is de qualiteit van lonsdale 60x beter :wink:

Ik vind het dikke onzin om als je iets van Lonsdale draagt dat je dan gelijk een racist bent. Ik vind dit topic ook een beetje scheef. NERGENS staat dat bepaalde merken voor bepaalde "afkomsten" zijn.

Dat nou een paar mensen een naam voor lonsdale hebben bedacht: Laten Onze Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren, houd niet in dat dit merk dus gelijk alleen voor rasisten is. Dit merk is oorspronkelijk een sportmerk, net als Puma, Nike, Adidas enz enz......

Immers, we kennen allemaal de parodieen op bepaalde automerken:
    BMW = boeren mest wagen, houd dit in dat mijn pa dan een boer is omdat hij BMW rijdt?

Komop zeg, als je zo kortzichtig bent om geen lonsdale meer te dragen omdat een paar mensen een leuk zinnetje erop hebben bedacht, dan komt t echt niet goed meer met nederland!!!!!

17. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    harstikke goed gezegt :ok:

18. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt naar mijn idee ook niet zo gauw meer goed met Nederland.
    Aangezien we steeds meer op Amerika beginnen te lijken :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. flappie2003
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    766

Deel Deze Pagina