Lindia opeens ziek !!

Discussie in 'Paarden' gestart door shesannie, 20 nov 2007.

1. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Kwam ik vanmorgen bij Lindia dr stal, ze kwam niet zoals gewoonlijk gelijk met dr hoofd naar buiten om me te begroeten toen ik dichterbij kwam zag ik dat ze op de grond lag te rollen en te doen..
    Toen ze weer opstond was ze ook niet echt lekker ik ben een klein stukje met dr gaan lopen dit wou ze wel, heb daarna meteen een veearts gebeld en die is gekomen ..Ze zei dat Lindia waarschijnlijk koliek had en in dr stal moest zonder eten of drinken of stro.. ze is vrij snel weer opgeknapt en wou zelfs alweer eten ik geef haar momenteel vandaag niets op advies van de dierenarts.. maar zoals ik dr nu zie is ze alweer opgeknapt ze staat alweer rustig en is weer veel actiever eigenlijk alweer bijna de oude Lindia pff maar wat was ik geschrokken zeg! ben zo bang dat ik niet goed voor dr zorg of dingen verkeerd doe... ik denk zelf dast het komt omdat ze sinds zondag op Hennep spul staat we gaan dus toch maar weer gewoon op stro, maar weten jullie waar het nog aan zou kunnen liggen?
    Ben trouwens wel blij dat de veearts zo snel wou komen!
    Zit nu nog te trillen op mijn benen:pensive: ze zag dr echt zoo zielig uit

2. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeerde je op msn al te bereiken, maar je reageert niet. Dan maar even zo :wink:.

Weet je heel toevallig of Lindia verstoppingskoliek had of krampkoliek? Verstoppingskoliek betekend dat ze ook niet mest.

Wijt het niet te snel aan het vlas (alhoewel je mijn mening weet over paarden die op stro kunnen staan :wink: ). Heb je toevallig gezien of ze het vlas at? Vanaf zondag is kort om nu al zo verstopt te zitten dat ze niet meer mest namelijk.

Krampkoliek kan 1001 oorzaken hebben en 1000 ervan zijn niet te achterhalen, helaas. Eigenlijk zou je even een schema moeten geven van je voer en beweging. Wat voor een hooi voer je, kuil hooi of droog hooi? Dat soort dingen.

Ik kan me voorstellen dat je schrikt als je het niet kent, koliek is erg naar om te zien. In ieder geval goed dat je de veearts hebt gebeld, dat kan van levensbelang zijn bij koliek. Voor de volgende keer; je kunt je paard gewoon losgooien (vermits er geen gras staat) zodat het paard kan rollen, er gaan wel verhalen rond dat de darmen in de knoop kunnen raken, maar deze kans is er vrijwel niet, en anders moeten ze ook weer uit de knoop raken. Anders is de tweede optie inderdaad wandelen. een paard mag opzich wel op stal blijven staan, maar eht gevaar daar is dat er kans is dat ze vast komen te liggen als ze gaan rollen in stal.

Sterkte in ieder geval!

3. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een nare ervaring :pensive: Gelukkig kon de veearts snel komen. Sterkte!

4. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    He bah wat naar :pensive: Ik heb gisteren overigens hetzelfde gehad, Ozis had ook koliek. Ozis had weer last van gas en erg droge mest. (mag nog geen verstopping heten maar moet het wel in de gaten houden.) Bij Ozis is er dus ook een va op bezoek geweest, ze maakt het nu overigens weer goed :wink:

Koliek is nooit leuk. Gelukkig was je er zo snel bij! Beterschap en succes met Lindia!

5. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank jullie allemaal, was gisteren me echt dood geschrokken zeg! had zoiets nog nooit gezien..

Ze is gistermiddag alweer helemaal opgeknapt en had alweer gemest en geplast, ik denk dat het misschien van koud water drinken gekomen is?

Gelukkig gaat het bij jou ook goed Marcha

6. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bah daar schrik je zeker van :pensive: gelukkig is het wel weer goed met Lindia

7. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje dat zal wel enorm schrikken zijn geweest!
    Gelukkig gaat het allemaal weer beter met Lindia!

8. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja gelukkig wel ik weet niet of ik dr nu weer van stro moet halen en toch het vlas moet proberen dit blijft wel veel schoner

Deel Deze Pagina