Landschildpad gevonden

Discussie in 'Reptielen, amfibieën en insecten' gestart door RD70, 30 aug 2010.

1. RD70

Lid geworden:
    30 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik kwam op dit forum omdat ik informatie zocht over schildpadden.
    Dit, omdat ik gisteren een schildpad voor mijn deur vond.
    Ik heb hem even in een doosje gezet met wat sla & worteltjes enzo, maar hij lijkt het niet te lusten.

Vraagjes:

- Wie weet wat voor schildpad dit is?
    - Wat eet dit dier?
    - Zou dit dier zelfstandig overleven in ons klimaat?
    (Ik weet niet of ik er goed aan doe hem terug in de tuin te zetten).
    - Anders, waar zou ik een goed onderkomen kunnen vinden (dierentuin misschien)?

PS Ik heb al een briefje in de buurt laten rondgaan om te vragen of de schildpad bij iemand is weggelopen.

Thanks, Jan

2. Pluko1

Lid geworden:
    6 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
  3. shivan

shivan Dierenliefhebber

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas worden landschildpadden enorm groot om in huis te hebben. Afhankelijk van de soort kun je ze buiten houden, en 's winters binnen waar je dan de juiste omstandigheden creëert.
    Ik zal je ook nog even een pm sturen over wat andere sites, want ik geloof niet dat het de bedoeling is andere fora zomaar te linken :wink:

Shivan

4. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet zo net niet of die gedumpt is... In de zomer worden ze vaak door mensen in de tuin gehouden... deze dieren zijn vrij prijzig en denk dus niet dat mensen die zo'n dier hebben hem snel zullen dumpen... al zijn er natuurlijk altijd gekken bij... ik zou wel even flyers ophangen... Maar aan de andere kant is het volgens mij nog een kleintje, die ze vaak niet buiten laten lopen, maar het kan wel natuurlijk... al zijn de temps ook al weer laag, maar je weet niet hoe lang die al weg is..

Hij lijkt op de schildpad die we in een park hadden waar ik gewerkt heb, maar kom even niet op de naam... indd even vergelijken op foto's van internet..

5. nielo

nielo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    12 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een testudo kleinmanni.
    Het betreft een CITES A dier dus zelf houden mag niet zonder de papieren.
    Maar je hebt de juiste info op de andere forum gekregen en al wat aan het regelen :ok: .
    Buiten houden is niet raadzaam bij deze soort.

6. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    fijn dat er dus aan gewerkt wordt... dan is hij misschien toch gedumpt, als deze soort in de zomer niet buiten gehouden kan worden... Misschien hadden die mensen er ook wel geen papieren bij... ik hoop dat hij snel goed opgevangen wordt... wat ben je nu van plan?

Laden...

Deel Deze Pagina