La Traversa

Discussie in 'Fotografie' gestart door Shiver911, 2 jun 2009.

1. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week heb ik eindelijk mijn ouder's huis in Italië gezien. Ik ben er geweldig enthousiast over en wil de foto's even met jullie delen.

Het begon allemaal 3 jaar geleden. Na een lange zoektocht en vele tegenslagen hadden mijn ouders dan eindelijk het perfecte plekje in Italië gevonden en opgekocht. Zij zijn sindsdien trotse eigenaar van 3 hectare land (feitelijk hebben zij de helft van een heuvel in hun bezit) en een groot Italiaans huis genaamd La Traversa (betekent: de dwarsligger). Het huis kan echter beter een bouwval genoemd worden, het is al minstens 100 jaar oud en al 50 jaar is er niemand op het land of in het huis geweest. Elke keer dat mijn ouders de afgelopen 3 jaar het huis bezochten was het dak weer een stukje verder naar beneden gekomen. Al gauw werd de knoop doorgehakt: het huis moet afgebroken worden en een nieuw huis (natuurlijk wel in oud italiaanse stijl) moet er voor in de plaats komen.
    Morgen gaat dan eindelijk het afbreken beginnen.

Door alle drukte van studie en stages was ik de afgelopen drie jaar niet in staat om ook een kijkje te komen nemen, maar vorige week ben ik hals over kop een weekje naar Italië gegaan zodat ik het bouwval nog even kon zien voordat het met de grond gelijk gemaakt gaat worden.

We hebben op de heen weg rustig aan gedaan. In Zwitserland hebben we overnacht om daarna de toeristische route over de pas richting Italië te nemen.
    Ik voelde me weer helemaal thuis tussen de bergen en meertjes van Zwitserland.

Via een met gras en onkruid overgroeid pad van 200 meter liep ik omhoog de heuvel op. Ik ging het laatste hoekje om en stond plotseling pal voor het huis.
    Het was inderdaad in zeer slechte staat, ik ben even voorzichtig naar binnen gegaan (waar een sinistere "blair witch project"-sfeer hangt) maar was werkelijk waar bang dat het huis over mij zou instorten als ik te luid zou niezen.
    Ik klom verder de heuvel op om het huis van boven te bezichtigen. Dit gaf mij mooi uitzicht over de waterput/pizzaoven en het dak van het huis.
    Het dak is door de zware sneeuwval van afgelopen winter helemaal ingestort.

Drie dagen lang heb ik lekker over het lap grond gestruint en genoten van de prachtige uitzichten en vele beesten die er leven. Reeën, zwijnen, slangen, hagedisjes en duizenden soorten insecten lopen, kruipen en vliegen overal: het is een waar wildlife paradijs voor me. Elk plekje op de heuvel heeft zo zijn eigen charme. Ik heb al een mooie rots gevonden om op te zitten die uitzicht biedt over het open veld op ons land; een uitstekende plek om reeën en wilde zwijnen te spotten.
    De top van de heuvel, waar de grens van ons land loopt, geeft een mooi uitzicht over het nabijgelegen dorp ´Pareto´. Het dorp stelt niets voor, maar het is wel een mooi plaatje.
    Linksonder zie je twee stenen, dit zijn grensstenen die aangeven dat ons land tot daar loopt.

Hier nog wat van het kleine gespuis dat ik ben tegengekomen:
    Gestreepte schildwants (Graphosoma italicum):

Krabspin (Thomisus Sp.):

Vlindertjes (ik ben er nog niet achter welke soort):

Houtbij (Xylocopa violacea) mannetje:

En nog een leuk torentje in de omgeving:

Als het dus even meezit staat er binnen een jaar een prachtig nieuw bewoonbaar huis. Ik kan al niet wachten tot ik er weer heen kan.

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    WOW! Een droomlocatie :ok:

3. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow wat een mooie locatie. Heerlijk vertoeven daar.
    Vind die eerste 3 foto's echt zo mooi zat echt ademloos te kijken :ok:

4. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De omgeving ziet er iig erg veelbelovend uit! Nu maar hopen dat het huis ook zo gaat worden! :wink:
    Mooie foto's zitten er weer bij, vooral die gele bloemen met op de achtergrond de bergen! :ok:

Deel Deze Pagina