kweken met sluierstaarten

Discussie in 'Vissen' gestart door kaatjespagaatje, 1 apr 2012.

1. kaatjespagaatje

Lid geworden:
    1 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb 2 sluierstaarten Cosmo en Wanda
    ik heb op het internet wat rondgeklikt en ik las dat ze in lente (nu) en in de zomer paaien en dat dan het mannetje telkens achter het vrouwtje aan zwom( wat bij mij ook het geval is)
    het lijkt me wel leuk als ik baby sluierstaartjes zou krijgen, maar het probleem is dat ik er geen benul van heb hoe het zou moeten :confused:
    en je moet ook niet alles geloven wat er op het internet staat he
    dus please help me !!
    groetjes kaatjespagaatje

2. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe groot heb je ze zitten? Want in een kleine bak zullen ze zich niet voortplanten. Ook heb je veel planten of afzetborstels nodig om hun eitjes af te zetten.

3. kaatjespagaatje

Lid geworden:
    1 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    dankje voor de reactie!!
    cosmo en wanda zitten niet in een kom maar wel in een soort glazen bak ik kan het niet goed uitleggen, ik wil er wel een foto van laten zien maar ik weet niet hoe ik dat moet doen :confused:
    er staat in de bak 1 lange waterpest en een ander plantje (weet de naam niet)
    er ligt ook 3cm grind in de bak dat kan toch geen kwaad he?
    groetjes kaatjespagaatje !

4. Aeruna

Aeruna Speurneus

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe groot is je bak? Of hoeveel liter kan erin?
    Btw, heb je aquariumgrond in je bak onder het grind? Bij mijn eerste vissenbak wist ik niet dat dat moest en toen gingen al mijn plantjes dood (behalve natuurlijk de zuurstofplantjes) doordat ze natuurlijk geen arde hadden om in te groeien!
    Grind is een normale bodembedekking, maar geen idee of het kwaad kan of niet, ik weet enkel wat over guppy's en platies xD

5. kaatjespagaatje

Lid geworden:
    1 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat er ongeveer zo'n 15 liter in kan ongeveer he (ben niet zo goed in schatten)
    ik heb geen aquariumgrond er onder zitten maar de planten zitten in een potje en de mevrouw van de winkel zei dat daar in mochten blijven.
    trouwens bedankt voor jullie reactie ik had niet gedacht dat er iemand zou reageren!! :dancer:
    groetjes kaatjespagaatje =D>

6. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    15 liter is echt veelste weinig.... Je weet dat deze vissen heel groot en oud kunnen worden?

Zij hebben echt de ruimte nodig.. En dat is 15 liter niet. Heb hier een 15 liter bak voor garnalen en dat is echt heel klein. Daar horen geen sluierstaarten in, daar worden ze niet oud in, terwijl ze toch zeker 20 jaar kunnen halen.

Voor een sluierstaart heb je toch zeker een bak van 1,20 lengte nodig, minimaal...

7. kaatjespagaatje

Lid geworden:
    1 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ik mag geen grotere bak van mijn moeder :see_no_evil: maar ik zal ze zo goed mogelijk verzorgen...
    dus je denkt dat ze niet kunnen paaien hierin?
    groetjes

8. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    neen, hierin zal je zeker geen jongen krijgen.
    Ik heb ook alleen maar stenen in het aquarium, maar dan een cm of 7 - 8. En wekelijks geef ik meststof, ze zijn uit het bakje.

9. kaatjespagaatje

Lid geworden:
    1 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    oh erg spijtig ik zal beginnen sparen voor een nieuwe bak en m'n moeder proberen overtuigen!

10. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Of deze vissen aan iemand doen die wel een grote bak hebben. Dit is echt slecht voor de vissen.

11. kaatjespagaatje

Lid geworden:
    1 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    oké ik zal beginnen rondvragen bedankt voor jullie hulp!!! :smile:

12. Annee28

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee

Ik wil graag guppy's houden. Ik heb een aquariumpakket (25,5x40x45 cm) gezien, waar ook verlichting, binnenfilter, netje, thermometer, voer en waterbereider in zit. Verder ga ik steentjes kopen en planten. Heb ik anders nog iets nodig? Moet je het aquarium eerst laten 'draaien' voordat je er guppy's in doet?

Gr

13. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Altijd een aquarium eerst laten draaien tot het water goed is. Kun je zelf testen en anders bij een goede aqua zaak

14. merlijn

Lid geworden:
    5 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 10 sluierstaarten 1 subunken en 1 algeneter in een bak van 125 liter ik weet alleen niet of ik wel een mannetje in mijn bak heb zitten ik heb gelezen dat deze witte vlekjes op de huid hebben maar wie kan mij laten zien hoe deze er uit zien??? en wanneer deze vruchtbaar zijn???

en mijn volgende vraag is als een staart van een sluierstaart door vechten is beschadigd groeit deze dan nog wel weer aan??

groetjes christian

15. a_bdars

Lid geworden:
    22 jun 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Goede middag, hiermee ben ik het niet eens.

Ik heb ruim een jaar een vrouwtjes sluier gehad die heel klein was in een bak van ong 45 liter. Ze was de enige en er lag slechts grind en een sushibar huisje. Na dit jaar heb ik nog en sluier uitgezocht en het bleek een mannetje te zijn. In totaal had ik me vrouwtjes sluier ruim 2 jaar en de mannetje een jaar. Ze had veel eitjes gelegd in de kale kleine aquarium.

Ze was toen zo'n 15cm geworden en had nog een sluier erbij gekocht, een kleintje want ik vind het leuk om ze te zien opgroeien. Daarna merkte ik dat die bak te klein voor haar was en kreeg medelijden en haalde een bak van 1, 19x 38x 59.

Heb hierin nu in totaal heb ik 8 sluiers in deze bak met genoeg planten en een sushibar huisje. En heb er 4 appelslakken in zitten. Dit gaat prima tot zover en ze hebben al ruim 4x eitjes gelegd en 3x kwamen ze uit en ze zijn fijn actief

Ik zuig elke dag de viezigheden uit de bak en ververs het water die ik tijdens het zuigen van viezigheden heb eruit gezogen.

De bak draait ruim 4 maanden goed, in het begin probleem met nitriet en die probleem is verholpen gelukkig.

Ik hoop dat ze erg lang leven en gelukkig want ze zien er heel gelukig uit en ze zijn net een familie samen. Heb tot zover ik kan zien en merken 3 mannetjes en 5 vrouwtjes.

16. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo allemaal ,
    Lees dit eens HEEL GOED door want het is nodig :wink:
    http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/sluierstaarten.pdf
    Voor goudvissen te kweken heb je meerdere (grote) aquaria nodig.
    een uitgroeibak,kweekbak,quarantine,... Ook waar ga je ze kwijt laten ?
    Heb je zelf duizende liters aan aquaria of breng je ze naar de winkel?

Mvg Colour

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. bart332211
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.314
  2. Siets
    Reacties:
    4
    Weergaven: