koudwatervissen

Discussie in 'Vissen' gestart door vissenlovertje, 4 aug 2011.

1. vissenlovertje

Lid geworden:
    3 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hey allemaal,

mijn vraagje is of iemand mij een lijstje kan geven van koudwatervissen..
    ik heb nml interesse in nog een koppel visjes voor in mijn aquarium, maar ik weet niet welke visjes er allemaal wel en niet in koud water mogen vertoeven buiten dan goudvissen en guppy's... :blush:

hope you guys can help me

2. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Guppy's mogen niet in koud water! Alleen goedvissen.

3. vissenlovertje

Lid geworden:
    3 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    in de winkel zeiden ze dat guppy's in koud water mogen als de temperatuur ni lager ging dan 18°C... en mijn aquarium staat boven een verwarming, dus probleem opgelost xD

4. Valerie

Lid geworden:
    4 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  5. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Guppy's hebben een verwarming nodig, maar inderdaad de temperatuur moet ten laagste boven 18°C liggen. Maar dit zijn vissen die een verwarming nodig hebben! Ze mag zeker niet lager gaan en in de winter is dat wel is. Gewoon een verwarming en thermometer aanschaffen. De verwarming zal niet zoveel aanspringen maar het is toch nodig

6. vissenlovertje

Lid geworden:
    3 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Valérie, merci, ik kwam telkens op slechte sides uit xD
    @ Jeffrey, oké, merci voor de tip

7. wolkeje

Lid geworden:
    17 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar het schijnt heb ik gehoort als je huppy,s in water zet die komertempratuur heeft ze dan niet gaan kweken. Ik weet niet of het waar is mijn tante zij dat.

8. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Guppy's kunnen overleven tot op een temperatuur van 18°C ; Maar dat wil niet zeggen dat dit gezond is. Wij kunnen ook buiten overleven bij een temperatuur van 18°C. Maar je gaat er u niet goed bij voelen.

Kweken is dan helemaal uitgesloten, vrouwtjes hebben minstens 22°C nodig om te kunnen werpen, en vaak is zelfs dit nog te laag.

Guppy's hebben volgende waterwaarden nodig:

Temperatuur: 22 - 26°C
    PH: 7,5
    Gh: +18°

9. wolkeje

Lid geworden:
    17 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik enkel vroutjes guppy,s houden of moeten er daar manntjes bij ook ak ga ik niet kweken?

10. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt best met een vrouwengroep starten. De meeste vrouwtjes die je koopt zijn zwanger. De jongen die hieruit komen gaan zeker 1 of meerdere mannen bevatten.
    Denk ook dat vrouwtjes meerdere nesten kunnen werpen van 1 bevruchting!

11. Aeruna

Aeruna Speurneus

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had platy's maar die zijn ook niet geschikt voor koud water, ik was er zelfs in geslaagd er 2x kleintjes van te krijgen... Spijtig genoeg is mijn hele aquarium doodgegaan toen ik 2-3 nieuwe guppy's erbij heb toegevoegd (uit een viswinkel waar ik nu dus nooit meer heen ga), op 3 weken waren ze allen doodgegaan. Ik had ze nochtans 2 weken in quarantaine gezet :s

12. wolkeje

Lid geworden:
    17 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jammer dat ze zijn doodgegaan.

13. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je producten in je quarantaine bak gedaan en/of als je ze in het aquarium hebt gezet?

14. Aeruna

Aeruna Speurneus

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, normaal water (zelfde als in aquarium) en toen ik ze bij de rest gezet had heb ik goed opgelet dat er weinig tot geen 'quarentainewater' mee overgegoten werd.
    in het vervolg blijf ik bij dezelfde viswinkel en hou ik ze minimaal een maand apart in quarentaine.

15. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik heb nog nooit nieuwe vissen in quarontaine gezet. En ik zal dat ook niet doen, tenzij ik ooit met zeer dure en kostbare vissen begin.. Ik heb ook nog nooit problemen gehad met mijn vissen, en ik heb intussen 12 jaar warm water, en daarvoor 10 jaar koud water gehad.

16. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh bah wat sneu dat alle visjes zijn overleden!
    Veel sterkte nog!

17. Aeruna

Aeruna Speurneus

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, het was al een jaar of 2 geleden gebeurd, dus ik ben er wel overheen, enkel nog wat boos op die viswinkel om zieke beestjes te verkopen. We zitten midden in een verhuis en in ons nieuwe huis ga ik terug de plaats en tijd hebben om verder te liefhebberen met visjes :smile:

18. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Nieuwe visjes zou ik ook niet in quarantaine zetten. Gewoon direct bij de anderen. Als ze erin zitten conditioneur in het aquarium doen en 3 uurtjes daarna product tegen die witte stipjes, dan dood je eventuele ziekten

19. Aeruna

Aeruna Speurneus

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, goed idee, maar ik hou ze nog steeds liever even in quarentaine, ik wil liever niet opnieuw hetzelfde voorhebben xD
    Ik ga sowieso bijna al mijn nieuwe visjes in dezelfde (niet die waar ik problemen mee gehad heb) viswinkel kopen op hetzelfde tijdstip om toch al wat te vermijden dat er problemen zijn (en deze keer al mijn ticketjes bijhouden, moesten ze toch sterven kan ik ten minste bewijzen dat ze ziek uit de winkel gekomen zijn).
    Maar dat is nog wat toekomst muziek, we verhuizen pas binnen 3 maand, dus kan ik nog wat extra huiswerk doen erover voordat ik eraan begin :smile:

20. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Re:

Ik snap je denkwijze, maar helaas gaat juist dit een groot probleem geven. Bij het laten indraaien van een bak vormt zich een evenwicht en dat evenwicht moet zich aanpassen aan de nieuwe vissen. Bij kleine hoeveelheden vis per keer erbij gaat dat goed, maar als ineens alle vissen erbij komen dan krijg je grote veranderingen in de waterwaarden en worden de vissen juist ziek.

Ik raad je daarom aan om je vissen toch in kleine groepjes, verspreid over de tijd te kopen en in de bak te plaatsen.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. web_tiger
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    4.052

Deel Deze Pagina