Konijnen tam maken?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door TobyD, 28 mrt 2017.

1. TobyD

TobyD Nieuw Lid

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi,
    Ik had een vraag over mijn konijnen. Ik heb buiten een koppel zitten (man gecastreerd), van ongeveer 1 jaar oud. Nu wilde ik ze eigenlijk tam maken, maar hoe? Niet per sé zo tam dat ik ze op kan pakken, maar gewoon dat ze minder schuw zijn en dat ik ze kan aaien.
    Maarja, ze zitten buiten in een redelijke ren (7×7 meter). hoe ga ik dit aanpakken?

2. femketal

femketal Nieuw Lid

Lid geworden:
    11 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    de ren grootte is geen probleem veel ruimt is goed ik heb zelf in mijn ren ook een soort speelhuisje waar ze ook in kunnen schuilen als ze het even niet zin zitten. als je ze probeert tam te maken moet je een band met ze opbouwen en dat betekend dus dat je ze veel aandacht geeft, ze even op schoot neemt en knuffelt en ze bijvoorbeeld wat lekkers geeft mijn konijnen houden heel erg van gedroogde banaan en ze springen altijd naar me toe als ze zien dat ik weer snoepjes in de hand heb. ook is rustig naar ze toe komen is een goede tip als je ze rustig benadert zijn ze minder gestrest en zien ze je niet als een gevaar. je konijnen zijn ook nog maar 1 jaar oud en dus nog erg jong wanneer ze ouder worden worden ze vanzelf wel minder schuw als je ze goed behandelt
    ik hoop dat je hier wat aan hebt

Laden...

Deel Deze Pagina