Konijn met bultjes op zijn rug

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Japiekonijn, 21 jan 2008.

1. Japiekonijn

Lid geworden:
    21 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ons hangoordwergje van 3,5 maanden oud heeft sinds kort twee kleine bultjes op zijn rug. Wanneer je er over wrijft, reageert hij niet alsof het pijn doet en hij eet ook goed en is gewoon vrolijk en nieuwsgierig als altijd. Vorige week maandag is hij voor het eerst ingeënt tegen myxomatose en VHS. Zouden de bultjes een gevolg kunnen zijn van de vaccinatie? Of hebben jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Carola

2. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Het kan een reactie zijn op de entingen. Dat hebben wel meer konijntjes. Ik zou het even in de gaten houden of het niet veranderd van kleur of grootte.

3. linda595

Lid geworden:
    7 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou heel goed een reactie van de vaccinatie van Myxomatose kunnen zijn. Waar zijn de inentingen gezet? meestel rond die plek kunnen konijntjes een bult krijgen....

4. Japiekonijn

Lid geworden:
    21 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De inenting is ergens achter op de rug gezet, de precieze plek zou ik zo niet kunnen aanwijzen. Maar het vreemde is dat hij maar één prik heeft gekregen en nu twee bultjes heeft aan beide kanten van z'n ruggengraat één. Ik denk dat we er toch maar even mee naar de dierenarts gaan, vertrouw het niet helemaal.

5. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je er idd dan beter aan doet even een bezoekje te brengen bij de DA. Het feit dat het er 2 zijn, kan misschien een andere oorzaak hebben.

6. Japiekonijn

Lid geworden:
    21 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een korte update: we zijn vanavond met Japie naar de DA geweest en hij dacht aan een overgevoelige reactie op de inenting. Hij wist het niet zeker, dus we moeten het nog wel in de gaten houden. Het zou dan over twee weken zeker weg moeten zijn, zo niet, dan moeten we terugkomen. Volgens hem was het niets ernstigs (tumor oid) in ieder geval, dus dat is alweer een opluchting! Nu maar hopen dat het snel wegtrekt.

7. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou idd maar zo kunnen zijn dat het van het enten komt.
    Bij Kismo was de entreactie precies tussen zijn schouderbladen en trok pas na een dikke maand weg. Keltya had zijn eerste keer zelfs een dikke korst, dit duurde ook lang voordat het wegtrok.

Ik hoop maar dat het bij jouw konijn sneller wegtrekt, ben je ook meteen van je twijfel af. :wink:

8. Japiekonijn

Lid geworden:
    21 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Japie heeft nu inderdaad ook korstjes op de plaatsen waar eerst de bultjes zaten. Die zijn gelukkig helemaal weggetrokken. Nu is het ene korstje wel erafgevallen, dus ik hoop dat dat betekent dat het aan het genezen is en niet dat Japie er aan zit te krabben... Goed in de gaten houden maar weer.

9. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de huid eronder gewoon mooi roze is, is het een teken van genezing. Is het wat rood, of misschien zelfs een beetje bebloed kan het betekenen dat je konijn eraan heeft gekrabt.
    Het zal wel eventjes duren voor er weer haar op groeit. :wink:

10. Jippia

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jasper had de eerste keer ook een bult na zijn inentingen, maar dat trok langzamerhand weer weg. De laatste keer had hij er geen last van. Hij was wel een beetje anders dan anders, maar dat was met een dag ook wel weer over.

11. remy_boy

Lid geworden:
    14 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    en hoe is het afgelopen????

Laden...

Deel Deze Pagina