Konijn likt

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Esmee1993, 27 mrt 2010.

1. Esmee1993

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Mijn vriend heeft een voskonijn (mannetje, 3 jaar oud). Ze wonen in een flat met zijn vijfjes en het konijn loopt altijd vrij rond. Hij poept en plast al-tijd op het knaagdierentoiletje in zijn kooi, hij gaat zelfs speciaal naar zijn kooi om daar te plassen (ik geloofde het eerst niet, maar heb het met mijn eigen ogen gezien, het is echt waar! haha). Het konijn likt altijd aan je hand, arm, been of wat dan ook als het dat stuk van de huid van het mens waar hij aan likt dan bloot is. Hij rijdt ook altijd tegen je arm aan, als je hem op zijn buikje kietelt. Dan gaat hij aan je arm likken en er tegenaan rijden. Hij is ook niet gecastreerd. Zomaar rijdne doet hij nooit, echt alleen als je op zijn buikje aait. Het is echt een poepie van een beestje, hij bijt nooit, en als je je vinger voor zijn snuitje houdt gaat ie eraan likken. Het is ook een enorme kroelert. Ik vroeg mij ook af waarom ik hem nooit op mag pakken, en alleen de moeder (van het gezin waar hij woont) wel. Ik ben er nu ook al een jaar en aai het beestje altijd, hij laat zich uitgebreid aaien, rijdt ook tegen mijn arm, likt mij ook, maar ik mag hem nooit oppakken. Alleen de moeder van het gezin mag dat. Is het zo dat dat konijn gewoon een baasje uit heeft gekozen? We geven hem allemaal even veel aandacht. Het konijn maakt die moeder oo kaltijd wakker. Dan springt hij op het bed en gaat hij bij haar liggen en over haar gezicht likken. Dit is verreweg allemaal een probleem, ik vroeg het me gewoon af! :) Ik zou het zo leuk vinden als ik hem ook eens op kon pakken en met hem kon knuffelen. Ik geef hemo ok heel vaak lekkers en heb hem nog nooit zeer gedaan ofzo.. Integendeel.

Liefs Esmée

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste konijnen ervaren optillen en vastpakken erg bedreigend. Dat is ook niet gek als je nagaat dat in het wild juist deze handelingen betekend dat het dier door een roofdier is gepakt. Laat daarom het konijn in zijn waarde en til hem dan ook zo min mogelijk op als je konijn dit als bedreigend ervaart.
    Dat de moeder het konijn kan oppakken is waarschijnlijk omdat hij die meer als een soortgenootje (ze zal het nooit kunnen vervangen) ziet, en haar daarom vertrouwd. Of wellicht zijn dat gewoon de regels binnen dat gezin.

Als je echt met het konijn wil knuffelen ga dan bij het konijn op de grond zitten en wacht gewoon tot het konijn bij je komt. Als hij zich erg vertrouwd bij je voelt springt hij misschien vanzelf wel een keer bij je op schoot.

3. Esmee1993

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee dankjewel voor je reactie! :ok:

Laden...

Deel Deze Pagina