Komende nacht is hij de mijne...

Discussie in 'Katten' gestart door katers, 7 sep 2012.

1. katers

Lid geworden:
    7 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is weer zo ver. Sinds een half jaar komt er regelmatig een ongecastreerde kater in mijn huis en sproeit alles onder.
    Sinds lange tijd gaat 's nachts het luikje dicht, zodat hij er niet meer in kan.
    Gisteravond een gezellig avondje uit geweest en ik kwam om 11 uur thuis. Het luikje had ik niet zo vroeg (7 uur) dicht gedaan, dat doe ik normaal alleen als ik ga slapen, omdat hij ook alleen 's nachts komt en nooit overdag.

Ik rook het al bij de voordeur..... Een ENORME plas urine over mijn woonkamer vloer, compleet uitgesmeerd door een plaatsgevonden gevecht. EN op mijn GLOEDNIEUWE boxspring gesproeid!! Vensterbank nat, gordijnen geel....
    Als klap op de vuurpijl, mijn kantoor compleet bevuild, Printer onder gezeken, facturen kletsnat, bureau geel van de pis, stoel nat. Het leek verdorie wel alsof de hel was losgebarsten.
    Niets dan stank, pies en vuiligheid. Ik dacht even dat ik droomde...

Vanavond gaat het luikje op "wel naar binnen, niet naar buiten". Ik waak op de bank, gewapend met plantenspuiten en emmers water.
    We zullen wel eens zien wie er beter kan sproeien, vriend. JIJ of IK?

2. kara

kara Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    17
    ??????
    De kat kan er niks aan doen...maar de eigenaren wel.(dus om daar de kat op te pakken ?)

En er zijn kattenluiken met een sensor, zodat alleen je eigen kat in en uit kan lopen en er geen vreemde katten binnen kunnen komen.

3. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Je moet in ieder geval ook de baas zien te vinden en het hem melden... Maar indd ik zou de kat zelf ook aanpakken, zo laten schrikken dat hij niet weer komt... want die kat hoort gewoon te weten dat dit niet zijn terratorium is..

4. katers

Lid geworden:
    7 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee wie de eigenaar is. Het beest heeft ook geen halsband om.

Daarnaast heb ik een luik met sensor. Dit heb ik ook zeker geprobeerd, maar daar komt het beest dwars doorheen, door zijn kop er langs een kant heen te wurmen en vervolgens zijn lijf er door te drukken.
    Alles is geprobeerd, daarom gaat het luik 's nachts ook op slot.

En nee, ik zal hem geen pijn doen, alleen flink laten schrikken, zodat hij mijn huis in het vervolg voorbij loopt.

Ik hoef mijn huis niet te laten ruïneren omdat "eigenaren" te laks zijn hun beest te laten castreren.

5. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het beter zou zijn als je hem naar het asiel brengt.
    Zowel voor jou als voor de kat.

Dan kun je nog een paar briefjes in de buurt ophangen met dat je de kat naar het asiel hebt gebracht omdat hij jou hele huis eronder sproeide.

Geloof me, die geur krijg je niet zomaar uit je spullen en zolang de geur van die kater er nog inzit zal hij dat zien als zijn territorium en terug komen ondanks dat je water over hem heen gooit.

Die kat die snapt niet wat hij verkeerd doet omdat zijn geur daar nu eenmaal al is.

Katten zijn hele eigenwijze dieren en ze laten zich niet zomaar 123 uit hun territorium jagen.

6. katers

Lid geworden:
    7 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik ook al aan zitten denken, om hem te vangen met een vangkooi en naar het asiel te brengen.
    Maar op het moment dat het beest wordt opgehaald door zijn eigenaar, begint het circus weer van voren af aan. Misschien is een asiel in een andere stad een optie.

Inmiddels heb ik mijn hele huis van boven tot onder schoongemaakt met azijn. Dat neutraliseert de geur en hopelijk is alles nu weg. Ik ben op 17 plaatsen sproeiplekken tegen gekomen.
    Alle gordijnen en kussenslopen kunnen wassen, stoffen head board van het bed is naar zijn mallemoer. Beetje zonde, aangezien ik het pas 2 maanden heb. Bij de printer heb ik de pis tussen de knopjes uit kunnen poetsen. Gelukkig heb ik laminaat in huis en is dat goed schoon te maken.

Ik ben gewoon enorm gefrustreerd door dat kreng, ondanks dat ik enorm gek ben op dieren.

7. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je het helemaal zat bent!
    Mijn hemel dat is ook niet niets wat hij er allemaal heeft onder gesproeid!!

Misschien als je het verhaal uitlegt in het asiel willen ze de kat castreren en dan zijn de kosten van de castratie voor de eigenaar die hem komt ophalen.

Ze willen in het asiel ook liever geen sproeiende katers hebben dus ik denk dat de kans erg groot is dat ze hem daar laten "helpen".

8. katers

Lid geworden:
    7 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook nog een goed idee, Waailappe. Ik zal het asiel eens bellen, hoe het hier werkt.
    Ik ga vannacht eerst proberen hem te verdrijven door hem veel angst aan te jagen met de plantenspuit, voordat ik drastischer maatregelen neem.

9. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou in ieder geval in de buurt eens rond vragen. En als je hem weg brengt met t asiel proberen af te spreken om de gegevens van de eigenaar te krijgen. Al denk ik niet dat een asiel hier echt aan mee wil werken.

Een kennis van mij heeft t ook gehad. Hebben de kat laten schrikken en daarna is hij niet weer langs geweest.

10. kara

kara Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    17
  11. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Gewoon een emmer water over kappen, die zie je nooit meer terug en daar doe je die kan geen kwaad mee hoor, zou net hetzelfde doen.

12. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is het gegaan? :smiley:

13. lennart

Lid geworden:
    10 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoek uit van wie de kat is, zorg voor foto's van de kat en de schade en stel de eigenaren aansprakelijk.

Vang de kat en laat controleren bij een huisarts op een chip. Vraag de gegevens op van de eigenaar en zie hierboven ( breng kat terug en stel hem aansprakelijk). De schade wordt dan door zijn verzekering betaald.

Als je hem naar het asiel brengt, betaal je er misschien voor maar wordt de kat wel geholpen. Kosten moet je dan maar terug zien te halen op de eigenaar maar een asiel werkt niet mee aan het verstrekken van de gegevens ben ik bang

14. TonTol

TonTol Nieuw Lid

Lid geworden:
    5 mei 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar de huisarts ter chipcontrole, de goeie man ziet je aankomen Lennart
    haha.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Mary01
    Reacties: