knippen stembanden

Discussie in 'Discussies' gestart door tinneaerts, 23 mrt 2012.

1. tinneaerts

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, wij hebben een cavalier king charles spaniel van 7jaar opgevangen , hij is doof en altijd gedomineerd door een engelse bulldog. Nu schreeuwt hij alles maar ook alles bij elkaar als hij een vreemde hond ziet.Hij hoort zichzelf niet!!! Ik leg hem dan op zijn flank zodat hij kalmeert en we gebruiken ook bachbloesems.
    Het is voor een groot stuk verbeterd maar is niet weg.
    Mensen op straat kijken ons aan alsof ik hem mishandel zo schreeuwt hij.
    Daarom denken we eraan om zijn stembanden te laten knippen want zo is het echt niet plezant om te gaan wandelen. We hebben nog 4 honden en die gedragen zich voorbeeldig en hij schreeuwt moord en brand.
    Zijn er mensen die hier een professionele menig over hebben?
    graag reacties, want we zitten een beetje met onze handen in ons haar

2. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een lastige situatie.
    Hoe staat jou dierenarts hier tegenover?

3. Sjalot

Lid geworden:
    30 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waar je woont maar in Nederland is dat verboden.
    Ik me voorstellen dat je wanhopig wordt.
    Hopelijk weet de dierenarts een oplossing en wil hij het misschien toch vanwege medische redenen doen.

4. daxira

Lid geworden:
    26 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb daar niet verstand van hoor, maar kun je hem niet bij het wandelen een muilkorf omdoen?? Dat lijkt me moeilijk bij een cavalier... maar is er misschien iets wat daar op lijkt, voor honden met zo'n kleine snuit? Ik denk niet dat ik er voor zou zijn om z'n stembanden te laten knippen... ik bedoel dat iets niet een kleine operatie en hij kan er nog heel erg lang pijn van hebben lijkt me zo...

5. tinneaerts

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Hij is mee op zoek naar oplossingen

6. tinneaerts

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Met een muilband kan hij nog evenveel lawaai maken hoor, ik ben ook geen voorstander van die ingreep , maar zo is het echt niet te doen. Hij blaft niet , het is geen gewoon hondengeluid, hij krijst en gilt alles bij elkaar.

7. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Onder normale omstandigheden ben ik er fel tegen om de stembanden kapot te maken, maar in dit specifieke geval kan het wel een oplossing zijn. Hij hoort zichzelf niet en weet alleen dat vervelende dingen vaak weg gaan als hij zijn keel laat trillen...

8. designdragons

Lid geworden:
    28 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    is een therapie om niet meer zo fel op die andere honden te reageren niet een optie?

als hij het alleen maar doet als hij andere honden ziet?

9. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijke kwestie; het is voor hem waarschijnlijk zijn enige communicatiemiddel; dat soort hondjes heeft in tegenstelling tot hondenrassen die dichter bij de wolf staan weinig gelaatsuitdrukkingen tot zijn beschikking en móet het wel van geluid hebben.

Hij is echter ook nog eens doof en hoort zichzelf niet; ik ben bang dat dit een noodsituatie is en nood breekt wet, hoe triest ook.

Deel Deze Pagina