Kitten en pup samen

Discussie in 'Katten' gestart door celinevanaerde, 17 nov 2017.

Tags:
?

kat en pup samen?

1. ja

0 stem(men)
    0,0%
  2. nee

0 stem(men)
    0,0%
  3. enkel als ik veel thuis ben

0 stem(men)
    0,0%
  1. celinevanaerde

celinevanaerde Nieuw Lid

Lid geworden:
    17 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi,

Wij hebben sinds twee weken onze labradorpup in huis. Een superlief beestje die nu al flink kan zitten en liggen op commando. We doen elke dag een benchtraining om hem te leren braaf alleen te zijn als we gaan werken. zelf zijn we max 3,5uur weg per keer.

We zouden de eerste week van december ook een kitten in huis kunnen nemen (mn man zou liefst een kater willen) als speelvriend voor onze pup.

Wat denken jullie ? Gaan die iets hebben aan elkaar? Leven die niet in een heel ander ritme ?

En wat als we aan het werk zijn ? De hond in zijn bench en de kat vrij in de leefruimte (enkele benedenverdieping) of de hond en kat beide buiten in de tuin met optie om in hun binnenruimte te gaan (atelier in de tuin) of zou de hond dan te wild zijn voor de kat?

Zelf hebben we al vele jaren met een hond, of kat geleeft maar nooit met beide samen.

twee honden , of twee katten is geen optie :smile:

tips en raad welkom

2. Odrade

Odrade Speurneus

Lid geworden:
    25 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben de hond in de hal (waar zijn kussen en box en drink- en etensbak ook zijn. De katten kunnen vrij rondlopen (binnen en buiten) dankzij katten deur.
    Voor de hond in het begin een baby-hek tussen de hal en de rest van het huis. Maar nu is dat niet meer nodig en bijft hij in de entrée.

O.

3. jaimyy

jaimyy Nieuw Lid

Lid geworden:
    1 dec 2017
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi,
    Ik zou de hond sowieso niet in de bench doen, want dan word die snel jaloers denk ik. Of gaat die blaffen dat die misschien naar de kat wilt ofzo. Ik zou het gewoon uit proberen om ze samen alleen te laten, en bijvoorbeeld de eerste keer een kwartiertje dat je het dan filmt, zo kan je terug zien wat het gedrag is als ze alleen zijn. En als dat dan goed zou gaan zou je het misschien nog iets langer moeten proberen zo kan je er achter komen hoe ze het samen doen als ze alleen zijn. Ik hoop dat dit misschien een goede tip is om uit te proberen?

Odrade vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Malie
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    486
  2. Daantjjxx
    Reacties:
    0
    Weergaven: