Kippenluis

Discussie in 'Vogels' gestart door Eowyn3003, 23 jul 2005.

1. Eowyn3003

Lid geworden:
    13 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vader zegt dat Pipotte, mijn kippetje, kippenluis heeft, wat is dit eigenlijk en vooral, wat kan ik er tegen doen? :confused:

2. Francien

Lid geworden:
    4 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    luis; zegt het al he... het zijn kleine beestjes die het bloed van je kip drinken....
    snel behandelen, want anders krijgen ze bloedarmoede en gaan ze dood. Je moet dan bij de welkoop/boerenbond van dat spul halen(poeder) en daar dan ook de ren en het hok mee doen...

3. Eowyn3003

Lid geworden:
    13 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dankje zal ik zeker doen, bedankt!!!

4. katrijn

Lid geworden:
    31 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    De beestjes die jij voor hebt zijn bloedmijten. Dat zijn geen luizen. Luizen nestelen zich tussen de veren van de kippen en bloedmijten tussen kieren en spleten in het hok. 's nachts kruipen de bloedmijten op de zitstok en doen zich dan tegoed aan het bloed van kippen. Na verloop van tijd zullen de kippen sterven. Bloed mijten zijn eerst grijs, als ze vol bloed zitten worden ze rood.
    Veerluizen beschadigen het verenkleed van de kippen en bezorgen ze veel jeuk. Maar ze gaan er niet van dood. Veerluizen kan je over de kip zien kruipen als je onder de veren kijkt. Meestal zitten de meesten rond de cloaca.

5. .:robin&gea:.

Lid geworden:
    23 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben gisteren met mijn moeder der achter gekomen dat onze kip kippenluis had,
    ik weet niet wat een goed middel der tegen is en waar je dat kan kopen.
    Wat francine in 2005 zij is nu ook veranderd.

als u iets weet reageer alstublieft wandt onze kip lijdt er onder :cry:
    Alfast bedankt.

Mvg:robin&gea

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ongebluste kalk is die poeder. Kip mee bestrooien, kalk aanlengen met water en ganz je kot ermee insmeren. Hoe warmer het weer hoe meer zon er op het kot komt hoe beter.

7. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Goede tip :ok:

Alleen niet meer verkrijgbaar in Nederland.
    Volgens mij zat hier een verbod op...

Overigens 404 van Beaphar doet wonderen :wink:

8. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ongebluste kalk is in Vlaanderen gewoon verkrijgbaar. Komt het allen hier kopen. T'is geen chemische rommel, t'is effectief en het kan totaal geen kwaad voor pluimvee of eender welk andere dieren, zelfs niet voor kuikens of eieren. Enkel insecten worden erdoor verdelgd. :laughing: Als kalk verboden zou zijn dan what's next? Verbod op soda? :laughing:

9. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Tjah, dat is net als muizen en rattengif. Je mag het per 200gr. verkopen, maar bussen van 800gr. zijn dan weer niet toegestaan :smile:

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Deel Deze Pagina