kindje?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door bar, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je een heel goed punt Diesel.
    Daarintegen kunnen vrouwen gewoon heel gefixeerd zijn als het gaat om zwangerschap.
    Zeker als ze het zo dolgraag willen.
    Dus ik kan sommige acties en reacties wel relativeren wat dat betreft als ik even mijzelf in hun schoenen plaats.

Maar ben het met je eens dat het ook niet op zo'n manier zou hoeven mocht mijn girl ooit kinderen willen en mocht ik daarmee ooit instemmen door welke reden dan ook.
    (Euuhhh niet dus... maar het gaat om het idee!)
    Just see what happens... only worry when truely needed. :smile:

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo zagen wij het dus ook. Misschien dat het daarom 2x zo snel lukte. Bij ons zat er totaal geen druk op. Wat nu niet was is misschien volgende maand, nieuwe ronde nieuwe kansen :laughing: . Een maat van mij krijgt nu zelfs sms-jes als hij uitgaat omdat zij meent dat het 'het' moment is. Leuk hoor; snel naar huis uwe plicht vervullen :persevere: . OBGYN denkt dat het bij zijn vrouwke in haar hoofdje zit, dat ze het veel te graag wil en veel te gestresst is. Vroeger ging het meestal vanzelves. Je moest wat geduld hebben en mensen kregen zonder probs 10-13 kids. Nu is er bijna overal zo'n druk en bijna 1 op 4 moet naar 1 of ander hulp middel pakken. Dat er zoveel middelen bestaan om toch maar iemands kinderwens te vervullen vind ik echt prachtig hoor, indien je die hulp echt nodig hebt. Niet voor koppels die er nu 1 willen en er binnen het jaar 1 zullen hebben wat dan ook. Das geen baby krijgen meer, das een baby op bestelling plaatsen. Tis altijd vanuit de kant van de vrouwen bekeken, bijna nooit vanuit de man zijn kant, of hij het dan nog wel zo leuk vindt. Ik vind het echt zielig voor mijne maat. Vroeger moest hij erom smeken, nu moét hij op tijd en stond of hij nu wil of niet, en straks als hij zijnen 'dienst' heeft bewezen mag em weer zelden. :notes:

Yep... dat kan jij precies beter als ik.

Diesel

3. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo zagen wij het dus ook. Misschien dat het daarom 2x zo snel lukte. Bij ons zat er totaal geen druk op. Wat nu niet was is misschien volgende maand, nieuwe ronde nieuwe kansen :laughing: . Een maat van mij krijgt nu zelfs sms-jes als hij uitgaat omdat zij meent dat het 'het' moment is. Leuk hoor; snel naar huis uwe plicht vervullen :persevere: . OBGYN denkt dat het bij zijn vrouwke in haar hoofdje zit, dat ze het veel te graag wil en veel te gestresst is. Vroeger ging het meestal vanzelves. Je moest wat geduld hebben en mensen kregen zonder probs 10-13 kids. Nu is er bijna overal zo'n druk en bijna 1 op 4 moet naar 1 of ander hulp middel pakken. Dat er zoveel middelen bestaan om toch maar iemands kinderwens te vervullen vind ik echt prachtig hoor, indien je die hulp echt nodig hebt. Niet voor koppels die er nu 1 willen en er binnen het jaar 1 zullen hebben wat dan ook. Das geen baby krijgen meer, das een baby op bestelling plaatsen. Tis altijd vanuit de kant van de vrouwen bekeken, bijna nooit vanuit de man zijn kant, of hij het dan nog wel zo leuk vindt. Ik vind het echt zielig voor mijne maat. Vroeger moest hij erom smeken, nu moét hij op tijd en stond of hij nu wil of niet, en straks als hij zijnen 'dienst' heeft bewezen mag em weer zelden. :notes:

Yep... dat kan jij precies beter als ik. :wink:

Diesel

4. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook als je er teveel op gefocust bent wilt het vaak niet.

Gewoon flink oefenen en het zal vanzelf wel raak zijn.
    Mits 1 van de 2 natuurlijk niet onvruchtbaar is.

5. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Serieus!?
    Ik had tegen die maat gezegd: Dumpen dat mens!
    Niet alle vrouwen zijn zo, en al helemaal niet zo extreem.

Relaties waarin ik op welke wijze dan ook word belemmerd door mijn partner of zo word behandeld is gewoon not done en einde verhaal.
    Daar heb ik mijn buikje meer dan vol van.

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja jong, luv maakt niet alleen blind, maar blijkbaar ook lomp, oerstom en potdoof... :eyes:

Wij noemen het smalend oefenen Blue, maar waarom moet het dan persé als er kleintjes van mogen komen (want jaren lang wil je ze eerst persé niet) gelijk zo serieus worden? Alsof het dan niet meer leuk en spontaan 'tijdverdrijf' is maar enkel en alleen voor een doel? Ik word niet goed van al dat 'de man moet maar dit begrijpen en dat begrijpen'. Ik zie het meer en meer. Wij wilden 5 jaar wachten om aan kindjes te beginnen. Ik was pas 23 toen ik trouwde. Kreeg bijna maand na maand te horen; 'Wat ist jong? Moet ik het es komen voordoen hoe ge uw vrouwke zwanger krijgt?'......... :persevere:
    Ik had ècht geen zin om telkens uit te leggen dat we de eerste 5 jaar nog geen kids wilde. :eyes:

Diesel

7. bar

bar

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    het blijft echt nog wel leuk nu hoor.. Ik hou er dan alleen zelf iets meer rekening mee wanneer en geklust moet worden, wat is daan dan weer mis mee?? :eyes:

8. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks!

Ik wilde het eigenlijk helemaal niet zeggen, maar bij ons was het op een gegeven moment andersom. Manlief die vroeg iedere keer wanneer het de beste tijd was. Dus dat kan ook hè :wink: want mijn mannetje wil gewoon heel graag een kindje en die was er op den duur meer mee bezig dan ik.

9. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hihi geklust :laughing:
    Ach Bar dat kan toch best als je er maar niet teveel op gefocust raakt. Dat is niet gezond voor je :wink:

10. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat grof!
    Dus als je vriendin erin op gaat, ga je in plaats van haar tot rede te brengen haar dumpen?
    Ik kan me inbeelden dat als je iets heel graag wil, je daar ver zou in gaan (denk maar aan KI en IVF).

Bar, als je het helemaal zeker bent, is er niks mis met beetje extra oefening, maar idd zoals al zo vaak gezegd: laat het je leven niet beheersen, dan raak je alles behalve zwanger, maar wel over je toeren :wink:

11. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet grof, ik reageer op hetgeen wat Diesel mij vertelt over de situatie van een vriend van hem met z'n partner.
    Mijn reactie staat dus niet parallel aan jou huidige beredenering, maar aan het volledige verhaal van Diesel.
    Dus dat heb je fout.

Stel mijn vriendin zou er in op gaan, dan zou ik haar uiteraard tot rede brengen.
    Niet dat ik ooit kinderen zou willen of ga nemen, maar stel.
    Dat heeft dus niks met het verhaal van Diesel te maken, noch sloeg mijn reactie dus op jou beredenering dat ik zomaar iemand zou dumpen alleen omdat ze in iets opgaat wat ze heel graag zou willen. :wink:

12. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Eelaba! Niks grof :thumbsdown: , zoals Darkwolf al zei Chiv, niks met Bar te maken, andere situatie, zelfde doel. Enkel in het geval dat ik beschreef gaat het over een alles overheersende obsessie. Hij eens niet willen, hij als zij haar regels krijgt 2-3 weken beeld maar geen klank... Zover gaan vrouwen soms ook, en niet zo uitzonderlijk als je misschien denkt. Ik hoor de dingen namelijk langs de 'andere' kant en hoe hun het vinden maar niet durven zeggen thuis. Bij mijn maat moet iets veranderen thuis of het komt niet goed als er spoedig geen klein mannen rondlopen daar. U eigen stilaan als fokmateriaal voelen is NIET leuk. Maar zoals Darkwolf al zei;
    Toevallig 1 maat van mij evenveel chance als wij hadden, 1 maat IVF (lag aan hem), 1 neef en goeie maat tegelijk IVF (lag aan haar), en die over wie ik het had bij wie het niet wil lukken, maar zij wil er ook niet verder voor weggaan in het geval het aan haar moest liggen (obgyn kon tijdens routine onderzoek niet echt iets vinden). Ze zegt zelf; zolang we niet weten aan wie het ligt kan hij mij niet buiten smijten, want ik kan zeggen; het ligt aan hem.... Hij zou haar nooit buitensmijten als het aan haar moest liggen, dat weet zij ook wel, maar ze wil gewoon kunnen en blijven geloven dat het aan hem ligt. Haar frustratie op hem uitwerken. Dus hij moet maar meer moeite doen wanneer zij het zegt :eyes: . Zij is niet altijd zo geweest maar zo geworden door waarschijnlijk haar obsessie. Dit is geen kinderwens meer bij haar, maar niks minder dan een baby-obsessie.
    Meeste mannen vallen niet op een vrouwke omdat ze alleen maar zo'n goei fokmateriaal leek, maar ze worden zelf meer en meer zo behandeld. Das ook een feit. Als het niet wil lukken met zwangerworden is het toch 90% van de vrouwen die de kinderwens een wig laat drijven tussen hun 2. Want wij snappen het dan zogenaamd toch niet en moeten niet moeilijk doen want we kunnen 'het' toch altijd :eyes: ... Wat ik hiermee bedoelde? Bar.. take it easy, het komt wel goed als je je niet te erg gaat focussen. Dus ik zou nu niet gelijk beginnen met timen en tempen (of pendelen for that matter :notes: ) vanaf het eerste moment, onbewust ga je zo toch de druk verhogen. Voor allebei..

Diesel

13. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    @bar: dit gaat niet over jou hoor , wat ik nu schrijf, maar een reactie op voorgaande posts :wink:

Hoevaak hoor je wel niet, dat een relatie naar de knoppen gaat als er net een kindje is?! 9 van de 10 keer zegt de vrouw nee in haar relatie als het om sex gaat...dan ineens wil ze kinderen, en moet hij op commando ...

Dan is ze zwanger, met alle frustraties van dien, want meestal is sex dan niet geen ontspanning meer, maar stress en inspanning :flushed:...

Dan is het kind er en de vrouw wil vervolgens het eerste jaar niks meer van sex weten :pensive:

Ja wat denk je hoe een man zich dan voelt.......

ik wil echt niet alle vrouwen over 1 kam scheren hoor :wink: , maar ik begrijp wat diesel en darkwolf willen zeggen, en vrouwen zijn soms gewoon teveel met zichzelf bezig, of kunnen zich niet in hun man inleven :pensive:

14. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja mss had ie haar al veel eerder al es goed moeten vastgrabbelen en met haar beide benen op de grond zetten, want zoals je t beschrijft is die vrouw nu niet meer met een gesprekje te helpen.
    Denk eig dat ze beter effe naar de psycholoog gaat dan naar de gynaecoloog :eyes:
    Snap het helemaal hoor nu, maar heb zelf nooit zo n verhalen gehoord (zeker niet het stomme "het ligt aan hem/mij das echt belachelijk), wist echt niet dat er zo n situaties bestonden en dat allemaal voor een wezentje dat nog niet een bestaat!

Ik vind: ik heb voor mn partner gekozen, en doe dat elke dag opnieuw, hem heb ik nodig. Met hem moet ik verder (kindjes gaan later toch de deur uit he!). Hij komt altijd op de eerste plaats, dus moest blijken dat 1 van ons niet vruchtbaar is, of zelfs geen kinderen wil: dan komen ze er niet!

15. sharonnie

Lid geworden:
    3 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben afgelopen 3 januari bevallen van mijn dochtertje.
    zij is nu 4 maanden en 3 dagen haha.

wat een kindje kost, ligt ook grotendeels aan jezelf.
    ik was de eerste 3 maanden voor Zoë kwijt; (per week)
    1 pot voeding similac (jumbo €6.15
    1 pak luiers 60 stuks (kruidvat €7.89) merk, europrofit!
    1 pak kontendoekjes (lidl €1.49) 80 stuks.

wat kleertjes betreft heb ik heeeel veel gekregen, ik heb 3 grote kasten vol, maar dat is ook zo duur niet.

nu is ze 4 maanden en word het wat duurder!
    ze krijgt nu fruit en groente potjes, en 1e sapje van olvarit!
    komt ± €20.00 bij in de week denk ik.

maar wat voeding betrft, als jij borstvoeding wil geven en het lukt, kost het je nix.
    ik heb similac voeding, want ik wou geen borstvoeding geven.
    maar dat is de goedkoopste voeding, maar het kan ook zijn dat je kind daar niet tegen kan.
    en zo geld dat ook met luiers.

ik kan wel duurdere betalen, maar nu heb ik extra geld over voor andere dingen.
    verzekering kost nix, maar moet je wel aangeven.

16. sharonnie

Lid geworden:
    3 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ikheb verder trouwens niet alles gelezen hoor, maar las toevalling iets over merkkleding, nou Zoë heeft het wel best wel veel.
    ze heeft ook wel kleren van de zeeman en hema (is trouwens ook errug goed (de hema)).
    maar ik denk dat ze eigenlijk het meeste van mexx heeft.
    allemaal setjes, maar ze heeft ook veel van de tuunte.

ik heb dan veel gekregen, maar ook wel zelf gekocht, dat vond ik prachtig!
    goed, je bent zo'n €50/€60 kwijt voor een setje, maar we waren toch eenmaal aan het kopen...
    en het kon, dus waarom niet??

17. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze kinderen van mij wil, dan is het per definitie over.
    En dat zal ze niet doen, naar iemand anders gaan.
    Ook zal ze het niet flikken om met de pil te stoppen uit wanhoop en aan te komen met "oeps! jeetje ik ben toch zwanger geworden lieverd!"
    Want dan is het per definitie ook over.
    Hoe pijnlijk dan ook.

Ze weet waar ze aan begonnen is en ze weet dat ik geen kids wil.
    Ik ben heel duidelijk en eerlijk geweest vanaf begin af aan al.
    Dus ik heb haar een duidelijke en eerlijke keuze gegeven.
    Als ze mij de keuze zou ontnemen later en mij onder druk zou zetten in welke vorm dan ook, dan zie ik het slecht aflopen tussen ons.
    En dat weet zij ook.

Maar goed.
    We zijn net bij elkaar.
    Het is zowiezo (nog) niet aan de orde. :smile:

18. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat als ze de pil slikt en ze raakt echt per ongeluk zwanger (kans is 0,001%)?

Dat overkwam een vriendin van mij: Slikte gewoon de pil, kwam iets aan, kreeg buikpijn--> naar de dokter, zegt ie: mevrouw u heeft weeen.....
    Huh? Ze heeft nooit geweten dat ze zwanger was...

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina