kindje?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door bar, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien een stomme vraag.

maar... Heeft iemand enig idee wat het kost om kinderen te nemen? We werken allebei nu fulltime, maar dat kan altijd veranderd worden. We wonen op een ruime flat buiten het centrum in een rustige omgeving. Over 2 jaar ongeveer gaan we opzoek naar een echt huisje voor ons samen..
    Maar wat kost een kind.. misschien een stomme vraag, maar hopelijk heeft iemand er antwoord voor.
    vast bedankt

2. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat je standaard kunt zeggen wat kinderen kosten. Je moet in het begin natuurlijk een kamertje inrichten, kleertjes kopen, luiers en alles wat ze nodig hebben. Ik heb zelf in een babyzaak stage gelopen en als je alles moet aanschaffen ben je veel geld kwijt.
    Daarnaast moet je je kindje eten geven, ieder kwartaal nieuwe schoenen, iedere winter en zomer nieuwe kleren omdat ze gegroeid zijn. Daarna moeten ze naar school, boeken kopen etc. Ik denk dat je zelf dan wel een beetje kunt uitrekenen wat het kost.
    Daarnaast heb je natuurlijk de luxe dingen, hoe vaak willen jullie naar een pretpark, circus, bioscoop en vakantie.

Als een van jullie minder gaat werken dan verlies je natuurlijk inkomen, naar een creche brengen kost geld. En dan is er natuurlijk nog het feit wat als je kindje ziek is en je moet werken, kun je zomaar vrij krijgen bij je baas en wie vangt anders je kindje op.

Ik heb zelf geen kinderen, maar ik denk toch wel dat het zo een beetje in elkaar zit allemaal.

3. bar

bar

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja tuurlijk. het kamertje en alles aanschaffen is het duurste. maar als dat eenmaal gedaan is is het meer alleen voeding, kleding en luiers. en ja, als ze een jaar of 4 is moet ze naar school.. of hij.. haha.
    school is denk ik het duurste van alles.

een creche brengen zou ik niet te graag doen, want daarvoor neem je geen kinderen. maar ik zou ook niet willen stoppen met werken. niet helemaal in ieder geval. Maar voor een opcang krijg ik zoiezo een deel van mijn baas vergoed.
    en als hij of zij ziek is is dat ok geen probleem, want mijn baas is heel makkelijk in vrije dagen geven.. als ik daar dan nog werk he.. hihi

natuurlijk kan je niet zo zeggen wat het gaat kosten. maar ja.. bedoelde ook een beetje wat er allemaal bij komt kijken?

4. bar

bar

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja mijn vriend weet het. hij begon er zelfs zelf over :smile:

5. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er maar niet over nagedacht wat het allemaal kost.... :wink:

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet weten wat mijn kids kosten :laughing: .
    Nope, eten, kleding, speelgoed, you name it. School begint pas ietsjes te kosten als ze naar het 1ste studiejaar gaan en das nog niks tegenover als ze 1ste middelbaar gaan. Ik heb nooit getwijfeld of ik financieel kids zou kunnen veroorloven of niet toen mijn vrouwke er aan wilde beginnen. Geen kids was nooit een optie geweest voor geen van beiden dus.. Ik zou desnoods 24/7 werken om ze een goed leven te geven met alles erop en eraan. Binnen 14 jaar als de oudste 18 wordt en haar rijbewijs haalt staat hier een nieuwe tuut voor haar voor de deur en 2 jaar later voor de jongste. Daar ben ik nu al aan naar het werken. Het énigste waar ik op stond was; eerst een trouwring aan mijn poot en dan pas een kleine op mijn schoot. :laughing:

Is dit dan niet eigenlijk iets dat je met hem moet bespreken?

Diesel

7. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: kinderen?

Kinderen krijg je toch :eyes:

8. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0

<---Je zult ze eerst moeten verwekken voor je ze krijgt

9. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0

Je legt het woord "nemen" toch niet op verwekken hè ? :eyes: :innocent:

Ik bedoel een kind krijg je....
    Er zijn zat dingen die mis kunnen gaan, en dat zie je maar al te vaak.
    Helaas ook in vriendenkring waar pas na 2 jaar eindelijk een wonder
    is gebeurd, terwijl de hoop eigenlijk weg was.

10. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het ook voornamelijk aan jezelf ligt wat een kind je gaat kosten. Afgezien van kosten voor school en meer van dat soort kosten die vrijwel voor iedereen gelijk zijn, heb je zelf natuurlijk ook veel in de hand.

Ik ben vroeger zelf cheffin geweest bij Zeeman textielsupers en als jij regelmatig bij Zeeman naar binnen loopt, kun je hele leuke kleertjes kopen voor weinig en ook nog van goede kwaliteit.
    Je moest eens weten hoe vaak wij de merkjes van bekende merken uit partijen stonden knippen :wink:

En met dit soort dingen ligt het ook aan jezelf hoe je over bepaalde zaken denkt. Laatst was het nog op tv en ik lees ook wel eens mee op een babyforum, maar er zijn mensen die ook voor hun baby persé merkkleding willen. Tja.... ieder voor zich natuurlijk, maar wij zijn nooit van die 'merken-mensen' geweest en de meeste merken ken ik niet eens en zeggen mij helemaal niks, maar koop je merkloos, dan scheelt dat natuurlijk al enorm.

En wat de denken van voeding.... en dan bedoel ik niet babies eerste hapje of de fruithapjes, maar als kinderen de leeftijd krijgen met de pot mee te kunnen eten, doe dat dan ook. Kook zelf en koop niet die kant-en-klare bordjes die alleen maar de magnetron in hoeven. Kosten een vermogen :confused:
    Houdt een McDonalds als een traktatie en ga er niet elke week zitten

En wat is er mis met een tweedehands fietsje als ze nog moeten leren fietsen?
    Natuurlijk zou je je kind het liefst een neieuwe willen geven, maar soms moet je dan met dit soort dingen keuzes maken als het geld er niet voor is. Ik weet dat wij dat ook in de toekomst moeten doen, want wij hebben nu ook eenmaal niet zoveel te besteden.

Verder hebben wij nu de kinderkamer van mijn ouders gehad en de kinderwagen met alles er op en er aan van mijn schoonouders. Die hebben dus bij start een flinke duit in het zakje gedaan, dus daar hebben we 'mazzel' bij. Maar ook al heb je die mazzel niet, dan kun je ook voor redelijke prijzen leuke nieuwe babykamertjes kopen.

Chanou en ik hebben allebei onze kamer gekoch bij Burgerhout, dat is een onderdeel van de babySuperStores en vaak verkopen ze daar ook showroommodellen en dan kun je voor 300,- al een complete nieuwe babykamer hebben staan.
    Zo liepen wij ook tegen zo'n leuk kamertje op, alleen moesten we het gelijk meenemen maar omdat we middenin een vebouwing zaten, hadden we er geen plaats voor.
    maar gewoon je ogen pen houden :wink:

En met verjaardagen en Sinterklaas.... je weet een jaar van te voren dat deze dagen er aan komen. Als je niet veel te besteden hebt, kun je natuurlijk maanden van te voren al iedere keer iets kopen en wegleggen, zodat je niet in eens voor een hele grote uitgave komt te staan.
    Vooral een tip denk ik, als ze wat ouder zijn voor schoenkadootjes :wink:

11. bar

bar

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd al een kindje willen hebben en vroeg moeder willen worden.
    Mijn vriend heeft altijd gezegd, ik wil geen kinderen. Maar toch denkt hij er nu anders over. En ik zeg ook niet dat ik het nu al wil, en hij ook niet.. (alhoewel… :eyes:)
    En natuurlijk overleggen we goed. Een kind is niet iets dat je gewoon maar ‘neemt’. Daar is een goede overweging van dingen voor nodig. Dat beslis je niet zo maar. En dat doen wij ook niet.

Maar ik vroeg me gewoon af hoe het allemaal ging.
    Want wanneer ben je bijv het vruchtbaarst?
    En hoe lang duurt het voor je ongeveer zwanger bent, gemiddeld?

Ik heb ook wel is gehoord dat een vrouw het voelt als “het” gelukt is.. Heeft iemand daar ervaring mee?
    En nu ben ik nieuwsgierig voor de zwangere onder ons.. Hoelang heeft het geduurd voor je zwanger was?

12. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat er best wel sites en fora zijn waar dit soort dingen gesprek van de dag is, misschien zou je daar eens moeten kijken. Denk dat je daar meer info zult krijgen dan hier.

13. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohw, bar, nu schrik ik toch even :smile: Ik wil helemaal nog geen kindertjes (en ben ook 21).
    Ik maak me niet zozeer zorgen om het geld eig, maar ik weet nog niet zeker of ik er wil. Als mn vriend en ik ergens heen gaan of op reis gaan, valt het me op hoe gemakkelijk het is met zn tweetjes; terwijl er overal gehuil en gezeur rond ons klinkt :smiley:
    Er zijn zoveel dingen die ik eerst wil doen; dingen die ik niet kan met kindjes (safari's, trekken door nepal, noem het maar....).
    En tja, het geld is ook wat he, stel dat ze later gaan studeren, dat kost echt een vermogen (ik weet wat ik mn ouders kost en het is enorm!). Soms heb ik zo n zin om egoistisch te doen, en te denken: met al dat geld, koop ik mezelf een droomwagen (das een passie van mij, kan ik echt niet helpen)...
    Ik heb al zoveel moeten missen in mn leven, zoveel moeten knokken, en zal het nog lang genoeg moeten doen, dat ik mijn zin wil (samen met mn vriend) en daar past een kindje (voorlopig) niet in...

14. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Kinderen onderhouden moet volgens mij wel lukken. Het is maar net hoeveel je er aan uit wil geven. Er bestaan ook werkloze mensen met kinderen, die gaan dan niet op vakantie en dragen goedkopere kleding, maar kunnen best een goed opgevoed kind op de wereld zetten. Je hebt ook het andere uiterste, ouders die hun kids naar de opvang brengen en zo hard werken dat ze wanneer ze tijd hebben een dagje dierentuin of een vakantie Italië kunnen doen. Ik denk dat wanneer je je eigen leven op orde hebt (redelijk vaste baan, huisje, goede relatie) er ruimte is voor een kind.

Basisschool is trouwens een vrijwillige bijdrage. Tot het zeventiende levensjaar hoef je geen schoolgeld te betalen, wel boekenhuur. En studeren kost past echt euri's. Misschien slim om daarom zo'n kinder-spaarplan op te zetten. Mijn ouders zouden willen dat het het hadden gehad toen ik ging studeren... Ik betaal nu alles zelf met een IBG-lening, toch niet prettig om je carrière te beginnen met schulden.

15. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Brrrrr Bar nu al kinders? Nou ja als je dat (allebei) graag wil moet je dat natuurlijk zelf weten.
    Ik wil ze eigenlijk helemaal niet dus ik mag eigenlijk niet mee praten :wink:

Ik denk ook dat het een beetje aan jezelf ligt. Ik ben wel blij dat je er goed overna denkt en met je vriend over hebt. Als ik een kwartje moest geven aan alle mensen die er onbezonnen aan beginnen pff. Zo ben jij alvast niet, heel verstandig :ok:

16. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, das waar irene... Veel mensen staan er niet bij stil... Ik denk er eig heel vaak over na, als er kinderen komen, zal dat binnen 10 jaar zijn, komen er geen, dan zie ik het ook wel :smiley:
    Ik weet het niet, ik vind dit zoooo moeilijk. Trouwen wil ik bv zeker wel, maar kindertjes? Owh, man, dan mag ik nooit meer uitslapen of andere dingen waar ik nu zo naar uitkijk; alles staat in teken van je kinderen, en ik vind dat een zware opgave...

17. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar toch houdt je er van!

18. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk houd je ervan, en je krijgt er onvoorwaardelijke liefde van terug. Maar ze veranderen je hele leven, dat moet je evengoed beseffen. Er zijn gewoon zoveel dingen die ik nog wil doen.
    Ik wil later bv graag een praktijk of een kliniekje oprichten, maar ik ben niet het type dat zn kinderen in een creche wil steken 10u per dag om die droom te kunnen combineren met een groot gezin...
    Je moet dan een keuze maken:heel cru: of ik zet een stapje terug en werk wat minder, of ik blijf kinderloos...

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina