Kent iemand dit?!?

Discussie in 'Katten' gestart door Sofie, 28 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Ik heb een kater van 1 jaar oud! Nu toen we hem pas kregen heb ik de regel gezet: hij mag buiten lopen. Maar toen wist ik niet dat het zo erg zou zijn als nu...
    Hij zit bijna de hele dag buiten en meestal (vooral tijdens dit seizoen) ook nog eens 's nachts.
    Het is een echte buitenkat, hij kan zich daar als een gek amuseren. Daarnaast komt hij eigenlijk enkel naar huis om te eten, slapen en af en toe wat te knuffelen.
    Nu vind ik dat eigenlijk wel spijtig. Dan denk ik soms zo van... tja wat heb ik aan hem als hij na zijn eten weer meteen buiten wil?
    Ik weet, het is nu zomer, mooi weer, dus de meeste katten zitten dan graag buiten! Maar toch...
    Zijn er hier veel mensen die hetzelfde voorhebben met hun kat? Maak ik mij onnodig zorgen? Als hij thuis is knuffelt hij wel veel enzo... maar ik vind het toch spijtig!
    Onze tuin kunnen we niet afzetten, anders had ik dat meteen gedaan, en hem binnen houden is onmogelijk!
    Denk ik te negatief over deze zaak of is dit normaal? Soms denk ik dat hij enkel naar huis komt om te eten... Maar als ik hem dan soms buiten zie zitten is dit niet om bij andere mensen te vertoeven... gewoon om buiten te zijn...

Ohja: ik geef hem nu voorlopig 's morgens brokjes en 's avodns vlees. Nu zijn vlees (helft van een blik) eet hij in kleine porties waardoor het vaak 's avonds niet op is. Ik zou het dan eerder omkeren en 's morgens vlees en als dat op is brokjes. Maar dan heb ik schrik dat hij helemaal niet meer naar huis wil komen... Kan dit gebeuren?

Bedankt!

Sofie.

2. Elly

Lid geworden:
    30 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    nee zo heb je er idd niks aan
    en nog maar te zwijgen over alle gevaren die dreigen als hij buiten is
    ik heb het nooit gedurfd om mijn katten naar buiten te laten gaan
    ben vreselijk bang voor gevaren zoals het verkeer, kattenhaters en knokpartijen met andere katers waar ze weer enge ziekten of verwondingen op kunnen lopen
    is je kater gecastreerd?
    en waarom zou je je tuin niet af kunnen zetten?
    ik heb een kattenren en dat is echt heel erg fijn

3. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij is gecastreerd.
    De reden waarom ik de tuin niet kan afzetten is omdat we houten panelen hebben waar die zo onderdoor kan kruipen en ten tweede willen mijn ouders dit niet en het kost ook vrij veel!
    En ja... ik kan mijn ouders niet dwingen hé?!

Sofie.

4. Elly

Lid geworden:
    30 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is dan heel jammer
    ik denk dat ze dan ook niet een 2e kat zullen willen hebben als speelkameraadje voor je kat zodat ie zich wat minder verveelt?
    en die panelen kun je trouwens heel makkelijk afzetten met gaas hoor
    kijk maar eens bij catwalk daar staan foto's van mijn kattenren
    gewoon voor je verjaardag vragen, heb ik ook gedaan
    en zo heel duur was ie niet hoor
    we hadden gratis sloophout en verder alleen gaas gekocht en heeeeel veel nietjes om het gaas vast te zetten

5. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet het... de panelen zouden we makkelijk kunnen aflsuiten maar dan is er nog een probleem... We hebben aan de andere kant van de tuin lage betonnen platen (ongeveer een meter hoog). Daarnaast staan dan de dennebomen van de buurman. Nu de kat zou daar dan over kunnen springen en dan is die weer weg... Snap je? En ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten afsluiten...

Sofie.

6. Elly

Lid geworden:
    30 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat daar ook best wel een oplossing voor zou zijn hoor
    maar dan zou ik eerst moeten zien wat je bedoeld
    misschien helpt het als je je ouders de foto's van onze ren laat zien
    wij genieten er allemaal zo van
    is ook zo heerlijk om daar bij mooi weer te zitten, lekker kopje koffie er bij en een boekje lezen en dat gezellig met alle dieren om me heen
    ik ben er nog steeds heel erg blij mee

7. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, lijkt mij ook heerlijk. Ik zal eerst zien mijn ouders te overtuigen...

Bedankt!

Sofie.

8. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ken het, 1 van onze katten is in de winter s'nachts binnen, maar zodra het beter weer wordt is ze altijd buiten.
    Ze komt alleen even thuis voor wat eten en peert 'm dan weer.
    Op zich heb iker geen problemen mee, als zij dat fijn vind, nou dan doet ze het maar.
    Ik kan haar wel binnen gaan houden maar daar is voor haar geen lol aan, ze wil persé naar buiten.
    Als zij dat liever heeft, waarom zou ik haar gaan tegenhouden ?

9. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb er mij ook bij neergelgd. Eigenlijk komt die elke dag naar huis, komt wat fletsen, dus moet is me niet al te veel zorgen maken!

Bedankt!

Sofie.

10. iroes

Lid geworden:
    4 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    hee misschien hoef je je niet al teveel zorgen te maken.
    hij is nog maar 1, en volgens mij zijn katten dan wel uitgegroeid, maar qua gedrag echt nog niet volwassen. misschien zit achter de meiden aan, of heeft ie het erg druk met jagen. hij weet dat bij jou de veilige thuisbasis is.

11. nickyjansen

Lid geworden:
    25 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    De kat van mijn zus was altijd buiten te vinden, zomer of winter. Nu hij wat ouder is komt hij steeds vaker binnen en knuffelt ook meer. Echt ver weg gaat hij niet meer na zijn ongelukje met een auto (staartamputatie nadat hij overreden was toen hij 3 maanden was).
    Tommy is in de winter ook 4 keer zo dik als van de zomer, nooit een kat gezien waarbij de wintervacht zo'n groot verschil maakte.
    Misschien gaat uw kat ook wel meer naar binnen naarmate hij wat ouder wordt.

12. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel ja...in de winter zit die idd vaker binnen. Nu ik heb een oplossing gevonden om hem 's nachts binnen te krijgen...Hem pas om 22u 's avonds eten geven. Dit klinkt erg maar anders komt die 's nachts niet naar huis. En hij krijgt 's morgens ook eten hoor dus uitgehongerd is die niet! ;-)

Sofie.

13. babsie

Lid geworden:
    8 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn kat liep ook altijd buiten, en sliep buiten, maar nu hebben we een tweede katje en hij zit nu bijna altijd binnen!!

14. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is meestal zo hé! Helaas mag er geen 2de bijkomen.... :cry:

Sofie.

15. babsie

Lid geworden:
    8 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier mocht er ook geen tweede bijkomen, maar er is er toch nog eentje gekomen. :dancer:

16. kitty4fun

Lid geworden:
    10 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    je kat lijkt me zeer gelukkig buiten en als je hem dan gaat dwingen om binnen lekker gezellig te doen..dan ben ik bang dat ie wel weg wil lopen.
    zolang ie iedere dag thuis komt en geaaid en geliefkoost wil worden is er niks aan de hand.
    maar je kat een half blik vlees opvoeren vind ik wel erg veel.
    ( het ligt er natuurl;ijk wel aan hoe groot het blikje is)
    in blikvoer zit een helboel zout waardoor een kat erg veel dorst krijgt.
    misschien iets om in je achterhoofd te houden.

17. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij is echt zeer gelukkig als die buiten kan. Hij gaat bij niemand eten (want dan zoou die al veel dikker zijn) maar hangt gewoon graag buiten rond.
    Hij is idd zeer ongelukkig als die binnen moet blijven. Overlaatst moest die weken binnen blijven voor een zware oogontsteking en heeft toen zo erg gemiauwd...ik vond het zo zielig :pensive:
    Nu ik heb me er bij neergelegd dat die graag buiten zit. Als die dan binnen komt geeft die zoveel liefde.... :smiley:
    Qua vlees krijgt hij maar / van een blik en 's morgens korrels!

Bedankt!

Sofie.

18. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook als tie komt eten gewoon de deur achter z'n kont dichtgooien :wink:

19. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmm...met zo'n mooi weer? Liever niet...
    Maar hij komt altijd mooi naar huis. Soms blijft die 's nachts nog buiten maar ja...

Sofie.

20. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook een hordeur er in zetten. Helpt ook tegen vliegend ongedierte in huis.

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina