kattenbakvulling

Discussie in 'Katten' gestart door lizzy22, 14 mei 2009.

1. lizzy22

Lid geworden:
    12 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    wat vinden jullie de beste kattenbakvulling van structuur?

zand, korrels, moet het bio afbreekbaar zijn, klontervormend , niet klontervormend...

ikzelf vind de kattenbakvulling van catsan het beste, het klonterd niet en blijft ook ni zo hard aan de pootjes plakken als zand, met zand lag heel het huis vol, en plakte ook aan de onderkant van de kattenbak.

2. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier Biokats classic... stuift niet en klontert goed. Is makkelijk de bak leegscheppen :ok:

3. Jose1982

Lid geworden:
    13 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook Biocat classic en dat bevalt me ook het beste! Je kunt inderdaad gemakkelijk de bak leegscheppen!

4. 1111111

Lid geworden:
    4 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb geen kat!

5. Naomi

Lid geworden:
    16 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind vitakraft magic clean de beste, maar helaas is die niet te betalen, zeker niet als je 4 katten hebt zoals ik. :pensive:

Daarnaast vind ik Catsan een hele goede. :smile:

6. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Zag laatst iets interessants op tv over kattenbakkorrels.. een consument had ontdekt dat op de zak korrels "zonder asbest" stond. M.a.w. of het zit in andere merken wel... of het heeft er vroeger in gezeten, het wekt iig vragen op.

Nu blijkt dat het inderdaad mogelijk is dat tot in de jaren 90 kattenbakkorrels met asbest geïmporteerd werden. Ze hebben een aantal merken getest op asbest en gelukkig niets gevonden.

Je kunt hier item hier bekijken -> http://kvw.rvu.nl/index.php?page=afleve ... how&id=244

Wel leuk om te zien waar kattenbakkorrels vandaan komen en dat je ze kunt eten :grinning:

7. Donna8

Lid geworden:
    27 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is iets nieuws, het PeeWee kattenbaksysteem. Werkt super! Afval kan in de groene bak en het stinkt beslist niet! En het is nog heel goedkoop in het gebruikt ook.

8. shivan

shivan Dierenliefhebber

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je daar een linkje voor? met wat het is en waar ik het misschien krijgen kan en wat het ongeveer kost?

Groetjes

Shivan

9. Donna8

Lid geworden:
    27 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
  10. shivan

shivan Dierenliefhebber

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor je linkje :smile:

Groetjes Shivan

11. Miss S

Lid geworden:
    2 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohh dat is wel heel handig..... dank je voor de link :ok_hand:

12. Donna8

Lid geworden:
    27 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    graag gedaan. De mensen die het gebruiken zijn echt wildenthousiast

13. sanderrr

Lid geworden:
    2 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Is deze Pee Wee kattengrid ook geschikt voor graafgrage katten?
    Misschien zijn er mensen die dit gebruiken en ook zo´n kat hebben?

Onze Sheba en Binx vind het heerlijk om als we de kattenbak verschonen erin te gaan zitten en lekker te gaan graven zonder dat de deksel erop zit.
    Conclusie, gang weer onder het kattengrind en er kan weer opnieuw worden begonnen met vegen.

Het PeeWee kattengrid klinkt inderdaad erg mooi, maar is het ook geschikt voor graafgrage katten, omdat het geen deksel heeft?
    Tevens lijkt me me niet een lekker gezicht als je ´smorgens net wakker bent en de Moby Dick van je kat zit je aan te staren?
    Graag hoor ik het tegendeel.

14. Roos.

Lid geworden:
    14 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb kattenbakgrit van de Albert Heijn

- Het ruikt super lekker, ook na een week nog (wel elke dag even scheppen)
    - Het heeft een zand-achtige structuur, wat het meest natuurlijk is voor katten
    - Het vormt klonten van de urine, makkelijk er uit te scheppen :smile:
    - Het is zéker niet duur! Voor 5 euro heb je een doos grit waar twee keer je kattenbak mee kan vullen! :smile:

Ja, Lenny en ik zijn tevreden :grinning:

15. petspassion

Lid geworden:
    16 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn onlangs overgestapt op Pets Plus kattenbakvulling babypoeder.
    Dat is ook heel fijn, zandachtig. Stuift niet en maakt hele harde klonten die niet uit elkaar vallen.

Het is licht geparfumeerd met babypoeder waardoor het eigenlijk best lekker ruikt.
    En door de klonten is het schoonmaken ook zo gedaan.

Hiervoor hadden we een ander merk klont-vormige vulling maar daarbij vielen de klonten vaak uit elkaar.

Wij hebben trouwens van die speciale kattenbak matten bij de kattenbakken liggen. Hierdoor blijft al het grit bij de kattenbak en vind je het niet in de rest van het huis. De katten vinden het geen probleem en vegen als het ware vanzelf hun pootjes als ze van de bak afkomen zodat ze bijna geen grit mee nemen door de rest van het huis.

Groetjes Karen

16. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Niks persoonlijks bedoeld, maar de goedkoper altenatief is oude handdoeken voor je kattenbak leggen :wink:

17. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gebruiken gewoon huismerk klontvormend kattenbakvulling, werkt hier prima. Voor de fret gebruiken we houtkorrels, omdat dat beter is voor zijn luchtwegen. Dat ruikt wel wat meer dan gewone korrels, maar aangezien hij momenteel een buitenhok heeft is dat geen probleem.

18. JoBoris76

Lid geworden:
    13 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu sinds 3 weken de Biokat Classic maar die bevalt me totaal niet. De klonten vallen zo uit elkaar tijdens het scheppen. Ik schep 2x per dag dus volgens mij laat ik de klonten ook lang genoeg liggen. Ik denk er nu aan om de Micro van Biokat te gaan proberen of Cat's Best Eco Plus. Daar hoor ik ook goede verhalen over. Ik heb jaren Catsan gebruikt maar dit wordt toch wel een beetje duur al was ik daar erg tevreden over.

19. Astridtje

Astridtje Snuffelaar

Lid geworden:
    28 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik de klontvormende kattegrit van de C1000 dan niet de paarse doos die vind ik teveel naar parfum ruiken. Dat bevalt me prima :ok:

20. tromke

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik Kenner Houtkorrel :smile: Vind het veel minder rommelig worden dan ander grit. heb ook wel van Catsan gebruikt, maar dat was geen succes. Dagelijks even scheppen. De houtkorrels vallen na verloop van tijd uit elkaar, en je ruikt daardoor de urine niet of nauwelijks! Alleen de drolletjes dagelijks scheppen, en 1 keer per week de hele bak legen. Mijn Tiesje is tevreden, en baasje ook :smile: Oja, het is nog goedkoop ook, en je hebt er zo een grote zak voor! =D>

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Gata Negra
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    6.497
  2. Ine
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    4.793