Katten snachts buiten

Discussie in 'Katten' gestart door lady84, 25 nov 2008.

1. lady84

Lid geworden:
    25 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje. We hebben nu 1 slaapkamer voor de katten gemaakt maar willen deze kamer als logeerkamer o.i.d. gaan maken. Nu is het zo dat k geen idee heb waar ik de katten moet doen, ik heb geen bij keuken als ik ze op de gang doe gaan ze staan janken voor onze slaapkamer deur beneden maken ze de bank e.d. stuk. We dachten misschien zelf aan een honden/konijnenhok buiten helemaal winddicht met voer enkussentjes erin hoe denken jullie hierover? ( dit willen we echter pas vd zomer gaan doen ) zelf vind ik het aan de ene kant zielig.

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je zelf die vraag wel kan beantwoorden.... Keer het gewoon even om... wat zou jij ervan vinden als je plots 's nachts niet meer binnen mag?
    en dan vooral in de winter als je eerst lekker de hele dag in een warm huis hebt gezeten en je op het koudst van de dag naar buiten mag om te slapen?

Afgezien dat het zielig is, denk ik dat je katten heel snel ziek zullen worden.

3. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Uit het stukje begrijp ik dat dit pas vanaf de zomer zou ingaan. :wink:

Buiten het feit dat het 's nachts echt rotweer kan zijn (ook 's zomers), vind ik niet dat je je katten opeens 's nachts naar buiten kunt sturen. Als ze altijd gewend zijn om lekker warm en veilig binnen te zitten wanneer ze willen, is het opeens een 'straf' wanneer ze buiten worden neergezet. Reken er ook maar op dat ze (zeker de eerste tijd) de hele nacht voor je deur gaan zitten janken.

Katten wennen aan een bepaald leven. Een buitenkat kan ook niet opeens in een flatje worden neergezet. Op boerderijen gebeurd het wel vaker, dat katten altijd buiten gehouden worden. Maar die zijn er van jongs af aan gewend, en die weten vaak heel goed warme en beschutte plekjes te vinden bij slecht weer. Een kat die altijd een 'luxe leventje' heeft gehad, kun je dat niet zomaar afnemen.

4. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom kunnen je katten niet in die kamer blijven, ook al wordt die een logeerkamer

Ik heb hier in logeerkamer een stevige plastic ding over de bedden heen, en dan dun deken overheen voor de sier. Zodat als 1 van de katten erop heeft gepiest, alleen die deken gewassen hoeft te worden. En plastic ding schoonmaken, klaar

5. Siche

Lid geworden:
    28 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo lady 84,

kunnen de katten niet gewoon in de woonkamer? Daar heb ik ze. Ook 's nachts...no problemo, maken niks stuk of vies...gaat prima....

goodluck

groetjes Simone

6. jersomina

jersomina Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    als jullie een kelder hebben kunnen ze daar ook slapen hoor onze oude kat mickey sliep s'nachts ook in de kelder omdat mijn moeder schrik had dat hij met andere katten op de vuist ging. Mijn nieuwe katje Figaro laapt ook in de woonkamer en dat geeft geen enkel probleem

7. Mammalien

Lid geworden:
    27 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze poes slaapt na een korte opvoeding waar ze wil, soms bij een van ons in bed, en soms beneden, op de kussens op de bank, vindt ze fijn om af te wisselen, waarom zo'n heel gedoe met een aparte kamer voor de dieren, het zijn geen kinderen toch?

gewoon laten zijn! Geniet van ze, zou ik u aanraden, groet uit Amsterdam

8. Mammalien

Lid geworden:
    27 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    en geef ze een lekkerder krabpaal of offer de tafel eraan op. Dat went hoor, en we knappen m wel een keer op! het gaat er toch om dat we (de poezen en wij) elkaar plezier doen als we dan toch samen door het leven gaan?

9. Valerie

Lid geworden:
    4 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een oud topic.

10. Valerie

Lid geworden:
    4 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een oud topic.