Kat met een scheve staart

Discussie in 'Katten' gestart door Malessa, 2 jul 2012.

1. Malessa

Lid geworden:
    2 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben van de week even langs iemand gegaan met een Heilige Birmaan.
    Het poesje leek kerngezond te zijn, ook volgens de DA, zo zei de verkoper. Alleen heeft ze een scheve staart. Hij springt nogal vaag zo nu en dan. Maar meestal gaat dit wel goed.

Ook, als ik die staart weer gewoon wil krijgen, heeft de staart weer een afwijking naar links. Evenals bij het lopen van de poes.

Wat is hier mis?
    Is ze gewoon misvormt, of komt dat door een bepaalde ziekte?

Mvg,
    Malessa

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik snap uit het verhaal niet helemaal of alleen de verkoper contact heeft gehad met de DA, of dat jullie daar zelf naar toe zijn gegaan. Als alleen de verkoper het zegt, zou ik toch even na laten gaan of er echt niks mis is. Een scheve staart kan iets onschuldigs zijn (zelfs een voorkeur van de kat zelf om de staat zo te dragen is niet ondenkbaar), maar het zou ook een symptoom van bijvoorbeeld een verkeerd geheelde breuk in het bekken kunnen zijn.

3. Malessa

Lid geworden:
    2 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    1
    Verkoper heeft dat gezegd. Ik zou haar graag zelf nog voor controle mee willen nemen maar is uiteraard nog eigendom van de verkoper.

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Met zo'n duidelijke afwijking lijkt het me niet vreemd om te vragen of je met het diertje naar een DA in de buurt mag gaan voor een second opinion, waarbij de eigenaar uiteraard zelf mee mag gaan indien die dat prettiger vindt.

Heb je foto's/filmpjes van hoe de kat beweegt?

5. Malessa

Lid geworden:
    2 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zo snel even geen foto of filmpje van het beestje. Ze leek er geen last van te hebben.
    Ik zal nog maar eens even achter aan gaan, en idd vragen of ik er niet samen met de verkoper mee naar de DA kan.

Ik kan tevens wel vragen voor een goede foto/ filmpje.

Laden...

Deel Deze Pagina