Kat krabt zich kaal!

Discussie in 'Katten' gestart door dender, 16 okt 2010.

1. dender

dender Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben sinds een maandje ongeveer een nieuwe kat genomen.
    Hij had toen we hem namen al kleine kale plekjes onder het oortje aan de zeikant.
    Nu lijkt dit alsmaar erger te worden want sinds kort vliegen de plukken in het rond omdat hij zich heel veel krabt op die plekjes.
    Nu heeft hij ook een klein kaal plekje op zijn rug gekregen en een aantal op zijn kopje.
    De plekjes waar het mee begon lijken ook allemaal bruine vlekjes te hebben.

Nu heb ik gekeken naar de rest van de vacht en hier zitten allemaal kleine rode/oranje korstjes.
    Ook wast hij zich ontzettend veel.
    We gaan binnenkort met hem naar de dierenarts, maar wou toch even weten of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn.

2. shivan

shivan Dierenliefhebber

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    het kan een allergische reactie zijn op t een of t ander. Kan ook veroorzaakt worden door stress. Maar zoals je zelf al zegt, ff langs de DA want die weet het beste wat je hiermee moet. Hij zal waarschijnlijk iets meegeven om de conditie van de huid te verbeteren.

3. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    als het vooral in het gelaat en de hals zit, heb je hoogstwaarschijnlijk t emaken met een allergie

4. dender

dender Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke hardstikke bedankt in ieder geval we gaan maandag naar de dierenarts toe.
    Dan zal ik nog wel even een bericht plaatsen hoe dit afloopt.

5. anouk_aarts

Lid geworden:
    31 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn kat. Ze zat helemaal onder met korstjes, vooral op de ruggegraat, bij de pootjes en onder haar kin. Onder haar kin is het zelfs helemaal gaan ontsteken.
    Bij de dierenarts heb ik vervolgens antibiotica gekregen en ontstekingsremmer. Ik heb haar twee weken met betadine behandeld. Mijn kat kreeg altijd Royal Canin Fit 32. Sinds kort ben ik overgestapt op vers vlees van Carnibest. Binnen een week werden de klachten al minder. Ze krabt nu helemaal niet meer! Vorige week was ik vergeten vlees te ontdooien en heb ik haar een paar dagen Royal Canin gegeven. De klachten kwamen onmiddelijk terug. Sinds een week krijgt ze weer Carnibest en problemen zijn over! Zie ook http://www.carnibest.nl.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. jersomina
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    8.845
  2. Tieske
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    2.594