Kat krabt aan behangpapier

Discussie in 'Katten' gestart door Tieske, 8 jul 2011.

1. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi

Meestal lees ik gewoon over de problemen van huisdieren, maar nu heb ik er zelf ook.

Onze katten krabben aan het behangpapier. Vroeger deden ze t niet omdat we toen in een huurhuis woonden waar alles geverfd was (en er was dus geen behang), maar nu in ons nieuw huis krabben ze er wel aan. Hoewel ze thans een krabpaal hebben staan in de ruimtes waar ze aan het behang krabben.

Hoe kan ik dat oplossen? Hun corrigeren op het moment zelf kan niet want ze slapen ook in die ruimtes, dus dat zal niet lukken.
    Ik dacht eerst azijn op de muren te smeren maar dat zou hun juist aantrekken vanwege de amoniakachtige geur?

Ik probeer hun momenteel elders te laten slapen, maar ik zou het toch fijn vinden als ze gewoon weer door ons hele huis kunnen, dan hebben ze meer plek. We vertrekken bovendien dinsdag op vakantie en ik zou hun dan niet de toegang tot de grootste ruimtes (living + eetkamer) willen ontzeggen.

Wat te doen?
    Ik dacht zelf al aan 2 mogelijke opties, maar ik heb er geen ervaring mee en ik zou dan misschien wel meer kwaad dan goed kunnen doen:
    1) bij een dierenwinkel een "kattenverjaagmiddel" of iets dergelijks gaan halen, maar verspreid die geur zich dan niet in heel de kamer zodat ze het sowieso niet prettig vinden in heel de ruimte? Ze moeten enkel van de muur blijven, voor de rest wil ik dat ze hun wel op hun gemak voelen.
    En zal die geur ook niet vervagen na een aantal uren/dagen?

2) Zo'n "sisaldoek" kopen die je tegen de muur moet hangen en die dan effectief hangen op de bekrapte plaatsen. Ze krabben niet gewoon op een vakke muur maar wel op 2 hoeken. Dus eventueel kan ik daar zo'n sisaldoek hangen... maar gaat dat het probleem niet verergeren? Zullen ze daardoor niet sowieso iedere muur als "krabbaal" beschouwen of gaan ze echt het onderscheid maken: hier hangt het doek en hier kan het?

Als iemand een derde optie kent mag die ook gegeven worden natuurlijk!

Wel een diervriendelijke optie, niet iets als: hun klauwen laten verwijderen ofzo!

Alvast bedankt (voor het snelle antwoord ;-) mits we dinsdag al vertrekken)

Groetjes!

2. karinr76

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat iemand een oplossing voor je weet ?

ik dacht wel aan sproeien met water, of iets waar ze van schrikken, zodat ze het niet meer doen ?

mischien zit er wel een luchtje aan van de vorige bewoners , die ook een kat hebben ?

3. Flynn&kirby

Lid geworden:
    24 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou kunnen proberen de krabpaal die ze hebben aantrekkelijker te maken door er kattenkruid op te doen. Misschien vinden ze het behang dan minder interessant. :smile:

4. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Is daar toevallig vlees tegen gekomen?

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. jersomina
    Reacties:
    3
    Weergaven: