Kat en konijn?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Evee, 20 jul 2004.

1. Evee

Evee
    Expand Collapse

Lid geworden:
    8 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriend en ik hebben er over zitten denken om een kat of kitten te nemen. Nog niet gelijk maar misschien over een paar maanden. Wij hebben alleen wel 2 huiskonijnen. Voordat we dus beslissen of we nou echt een kat of kitten nemen willen we eerst weten of katten en konijnen wel samen gaan? Hoe kun je ze eventueel het best aan elkaar laten wennen? Kunnen de konijnen nog wel los als er ook een kat in huis rondloopt?
    Ik denk dat er hier vast wel mensen met katten en konijnen zijn die hier ervaring mee hebben!

2. LauwtjuhLevi

LauwtjuhLevi
    Expand Collapse

Lid geworden:
    12 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hadden 1 konijn en een poes!
    en dat ging goed samen!
    ons konijn vond het leuk om achter de poes aan te zitten, ze speelden altijd ook leuk met elkaar, maar in het begin had de poes echt zoiets van OJEEE wat is dat voor eng wezen.. Ze moeten ieder geval aan elkaar wennen wat het zijn.
    Als de poes echt bang voor ze zal blijven zal ze de konijnen wel ontlopen.
    Het heeft ieder geval tijd nodig als je ze bevriend wil zien worden, maar het is wel goed te doen ze zullen elkaar niet zien als enge prooien

3. sylver

sylver
    Expand Collapse

Lid geworden:
    15 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb allebei gehad, en het ging echt super.

Het eerste konijntje (happy) ging super met de katten. Hij zat ze de hele tijd achterna :smile: Het tweede konijntje (obi wan) was echt het maatje van ons kitten. Ze lagen steeds bij elkaar, echt zo lief :smile:

4. JoBoris76

JoBoris76
    Expand Collapse

Lid geworden:
    13 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Evee.

Mijn Rusjes gaan ook heel goed met Flappy om. Ze lopen hier weliswaar achter hem aan maar ze doen hem in ieder geval niks. Ik zou ze bij wijze van spreken rustig alleen durven laten bijv. om even boodschappen te doen. Niet dat ik het doe hoor want ik heb ook nog een hond en die gaat de bench in als Flappy uit het hok mag en die begint dan te janken want hij wil waarschijnlijk Flappy wel pakken.

5. Plumeau

Plumeau
    Expand Collapse
    Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    72
    Mijn konijnen vonden het leuk om de katten wat op te jagen :wink:

Maar blijf er wel altijd bij en zorg dat je een alternatief plan hebt voor als het niet goed gaat! Sommige katten jagen op konijnen en dan moet je je konijn toch los kunnen laten lopen... De kat in een andere kamer opsluiten of iets dergelijks moet een haalbare optie zijn voordat je een kat uitzoekt.

6. shena

shena
    Expand Collapse

Lid geworden:
    7 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een konijn en katten en dat gaat goed
    zo lopen los in de tuin,als ik buiten benanders zit het konijn in de ren,en dan kan je lachen want de konijn loopt telkens achter de kat aan,en de hond een westy doet hem niets

7. nickyjansen

nickyjansen
    Expand Collapse

Lid geworden:
    25 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn kat kan prima overweg met rustigere konijntjes. Echter een springerig snel nieuwsgierig konijntje daar is ie bang voor. Hij vind het leuk om te kijken als ie eet en dat komt ie stiekem dichterbij maar het konijn gaat de staart van de kat volgen en daar is ie het niet zo mee eens. In het begin klom die dan op de bank of de kast, maar ondertussen kan het konijntje dat ook (tis een kleintje maar tsjonge wat een kracht in die achterpootjes!).
    Het ligt dus denk ik een beetje aan karakter van de kat en konijntjes.
    Succes en als je een kitten hebt laat je weten hoe t gaat tussen nijntjes en kat?

8. Evee

Evee
    Expand Collapse

Lid geworden:
    8 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het zeker laten weten :smile: Bedankt voor alle antwoorden!

9. sabine

sabine
    Expand Collapse

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben 4 katten en een konijn.
    als het konijn binnen tussen de katten rond loopt heeft die zelf schijt aan de katten! :grinning:
    2 katten laten ons konijn volkomen links liggen,de ander mept 'm steeds en de ander wil graag met het konijn spelen maar dat gebeurt nogal ruw.
    nu is bennie (ons konijn) wel wat gewend en heeft zo zijn vluchtweggetjes in huis gevonden of hij komt gewoon bij ons op de bank zitten. als ze samen buiten zijn is het plaaggedrag niet zo heftig maar ik denk dat binnen nu eenmaal het terrein is geworden van de katten en dat ze bennie soms als een indringer zien...
    maar echt pijn doen ze hem gelukkig niet.
    maar ik denk dat katten en konijnen wel goed samen kunnen :ok:

Laden...

Deel Deze Pagina