Kanarie verliest veertjes

Discussie in 'Vogels' gestart door nijlpaard, 30 jul 2013.

1. nijlpaard

Lid geworden:
    30 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik heb wat problemen met mijn kleine kanarie. Mijn kennis over vogels is erg gelimiteerd (verder dan weten dat ze kunnen vliegen strekt het helaas niet), dus mijn excuses als mijn vraag ervaren wordt als dom.

Mijn kanarie verliest zijn veertjes momenteel. Aanvankelijk dacht ik dat hij ziek was, maar na speuren op internet kwam ik erachter dat het de rui periode is. Om een lang verhaal kort te maken, ik merkte dat het gebied rondom zijn snaveltje nogal rood van kleur was. De veertjes zijn daar uitgevallen. Ik heb er een foto van gemaakt:

http://img823.imageshack.us/img823/6027/uml5.jpg

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Moet ik iets doen? Het proces van het verliezen van veren is al enkele weken gaande. Hoe lang zal dit nog duren? Nogmaals, ik ben een leek en wil gewoon dat het beestje gezond is. Heb hem cadeau gekregen, maar ben er met de tijd van gaan houden (mijn vriendin wacht al een jaar op deze woorden :smile:.

Alle hulp wordt gewaardeerd! Alvast bedankt!

2. ScoobyLover

Lid geworden:
    19 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is goed dat je het vraagt hoor alleen maar bewijs dat je om hem geeft. Alleen kan ik je helaas niet helpen :pensive:

3. nijlpaard

Lid geworden:
    30 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben vandaag terug naar de dierenwinkel gegaan voor advies. De verkoopster gaf me een anti-parasiet middel en nog wat extra krachtvoer. Hopelijk helpt het. Arm beestje. Zo hulpeloos.

@scoobylover, toch bedankt!

4. ScoobyLover

Lid geworden:
    19 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed gedaan. Idd hopelijk komt het goed

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. KiraNL
    Reacties:
    6