Kanarie kooi spuiten met acrylverf?

Discussie in 'Vogels' gestart door KiraNL, 22 apr 2018.

1. KiraNL

KiraNL Nieuw Lid

Lid geworden:
    22 apr 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb een kooi gekregen voor mijn Kanarie. Ik heb zelf al een kooi, maar ik vind het wel wat aan de kleinere kant. Dus heb ik deze nieuwe kooi gekregen, maar die is bepaald niet zo nieuw meer. Ik heb de kooi even heel schoon gemaakt. het is een metalen kooi met een brons achtig verf erop. Nu heeft het op paar plekken wat roest.. Ik heb dit heel lang proberen af te krijgen met verschillende methodes die ik heb gelezen. Ik heb wel de roest af maar nu heb je op verschillende plekken kleurverschil. De kooi ziet er niet meer zo mooi uit.

Kan ik zelf bij de action zo'n acrylverf spuitbus halen om het weer mooi te maken? Ik heb zo veel verschillende meningen gezien dat sommige aangeven dat het niet gevaarlijk is als je het 1 week laat intrekken en dat je paar keer heel schoon moet maken zodat de geur en stoffen weg zijn. Sommige geven aan dat je het maar moet opgeven, want er is geen soort verf die niet giftig is dat je als particulier kan krijgen...

Maar ik heb wat opgezocht en arcylverf zou normaal gesproken niet te giftig zijn toch? Als ik het nu spuit en 1 week laat liggen en bijna elke dag eventjes de kooi met was sop schoonmaak komt het toch wel goed?

Graag hoor ik jullie meningen!
    Dit is de acrylverf dat ik bedoel dat je kan halen bij de Action.

2. Reyon

Reyon Snuffelaar

Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoii, ik verwacht niet dat er problemen van komen. Uitgeharde acrylverf wordt gezien als 'gifvrij' en veilig voor kinderen. Dat elke dag afdoen met is een sopje zal niet eens nodig zijn, daar gaat de verf er alleen maar sneller van af.
    Groetjes.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Jolanda450
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    8.611
  2. nijlpaard
    Reacties:
    3
    Weergaven: