Kan het haast niet geloven!

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door miranda32, 3 mei 2004.

1. miranda32

Lid geworden:
    8 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn zusje is vorige week woensdag naar de vogeltjesmarkt in Barneveld geweest en heeft een cavia gekocht van ongeveer 2 dagen oud. Uit een grote bak cavia's heeft ze de kleinste uitgehaald en de navelstreng zat er nog aan.
    Toen ze de eigenaar erop aansprak zei hij dat cavia's meteen al zelfstandig eten en dus ook bij hun moeder weggehaald kunnen worden.

Ze heeft het kleintje meegenomen en hij maakt het heel goed. Gelukkig eet en drink hij zelfstandig. Ze heeft speciale melk gekocht en zorgt ervoor dat hij genoeg vitamine C binnenkrijgt.
    Maar ik vraag me af of die man niet strafbaar is en of ze daar geen controle op houden?

Mijn zusje is al op internet wezen zoeken om actie te kunnen ondernemen, maar helaas heeft ze niks kunnen vinden. Het is verschikkelijk wat ze daar gezien heeft en wij vinden dat het gewoon verboden moet worden. Er wordt gegooid met de beesten, zitten bij elkaar en vreten elkaar bijna op, worden te jong verkocht, zitten met teveel in een te kleine hok en ga zo maar door.

Hier kunnen wij echt kwaad om worden en wij willen actie ondernemen.
    Wie kan ons hierbij helpen???

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp je woede, maar ik ben bang dat het vechten is tegen de bierkaai.
    Wat je volgens mij als enige kan doen is de inspecteur van de Dierenbescherming waarschuwen, maar dan moet je minstens nog een andere getuigen hebben, of foto's, dat de navelstreng nog aanwezig was, wil de DB actie kunnen ondernemen.

3. saskia D.

Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een afschuwelijk verhaal! Ik kan zelf ook niets anders verzinnen dan het meldnummer van de Dierenbescherming te bellen. Zulke dingen zijn inderdaad erg frustrerend, vooral omdat je zo'n beestje wil redden maar daardoor kan die verkoper weer blijven bestaan, dus eigenlijk moet niemand meer van zo iemand kopen maar ja als dierenvriend kun je het natuurlijk ook niet aanzien om zo'n beestje te zien lijden....

4. kellyD

kellyD Dierenfanaat

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit is ook heel erg, maar ik denk dat L&M gelijk heeft dat het vechten tegen de bierkaai is.

5. san

san

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een afschuwelijke hork zeg :x Niet normaal meer :!:
    Een baby-caafje moet minimaal 4 weken bij de moeder blijven ( het beste is zelfs 6 weken) i.v.m. de moedermelk. Het is idd waar dat caafjes vanaf de eerste dag een graantje meepikken, maar moedermelk is noodzakelijk! Goed van je zusje dat ze 't melk geeft. En gelukkig dat hij het goed maakt.
    Ik denk inderdaad ook dat het vechten tegen de bierkaai is en dat je tegen een dikke muur loopt ](*,) ondanks de goede adviezen. En idd zou de beste oplossing zijn, zulke op geld beluste verkopers niet meer van hun "handel" af te helpen.
    Ik hoop dat het caafje opgroeid tot een groot,gezond en vrolijk diertje :love: Heel veel succes :ok:

6. Hangoor

Lid geworden:
    12 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ken je toevallig mensen die ook een nestje jonge caafjes heeft? Dan kan je het kleintje erbij zetten voor de noodzakelijke vitaminen. Ik weet niet of dit met caafjes werkt, bij konijntjes in ieder geval wel. Daarom laten we ook altijd twee nestjes gelijk geboren worden. Het is trouwens ook zielig voor ma caaf, want die kan ontstoken tepeltjes krijgen als de melk niet opgedronken wordt. Zelf ga ik nooit naar Barneveld voor dieren (al hebben ze daar zeer mooie konijnen), want in die omgeving zijn wel vaak ziektes als Myxomathose, de vogelpest, enz. Dit zal niet heel toevallig zijn...

Heel veel succes met het beestje!

Laden...

Deel Deze Pagina