Kakariki ziek? help aub.

Discussie in 'Vogels' gestart door Ilana de Leeuw, 24 jan 2019.

1. Ilana de Leeuw

Ilana de Leeuw Nieuw Lid

Lid geworden:
    24 jan 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi! Ik heb een superlieve kakariki van onderhand 2 jaar genaamd stitch
    geweldig beestje, houd mijn kleine zusje vrolijk.
    We hebben stitch nu onderhand 1,5 jaar, en hij is al een keer in de rui geweest. Alle veertjes waren van zijn kop af. Nu denken we dat hij weer in de rui is, maar we zijn een beetje onzeker
    Ik kwam thuis van mijn moeder en zei gedag tegen stitch, waardoor hij met boze open bek en verkleinde pupillen op me af sprong via de kooi. Dit ben ik wel gewend, hij vind handen niet zo fijn en hij is beschermend over zijn terretorium. Maar toen ik hem zijn zonnebloempitten wou geven, nam hij ze niet aan. Hij pakte ze vast, gooide ze op de grond en wou in mijn vinger bijten. Ik had het gevoel alsof hij zich niet op zijn gemak voelde
    We hebben de kooi open gezet, maar wou er niet uit. Ik heb zojuist een badje voor hem neergezet en dat vond hij heerlijk. Nu zit hij op zijn stokje te klooien met zijn veren en te tandenknarsen.
    Nu heb ik een paar vragen: is het normaal als een kakariki een dagje geen eetlust heeft? Is dat tandenknarsen goed? En zijn die kale plekken op zijn hoofd geen teken van ziekte?
    Ook is onze stitch heerlijk dik ingedonst als hij moe is of hij zich fijn voel. Maar tot mijn schrik lees ik op internet dat een vogel ziek kan zijn als hij met de veren opgedonst is? Mijn vogel doet dit al sinds dat we hem hebben, en doet dit alleen voor het slapen of als hij zich fijn op een plekje nestelt.
    Ik heb echt hulp nodig. Ik ben bang dat hij ziek is, en mijn zusje heeft het al zo moeilijk. Kan iemand me zeggen of mijn vogel gezond is?

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Paragus
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    2.817
  2. Paragus
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    6.337