kakariki-nieuw mannetje bij vrouwtje

Discussie in 'Vogels' gestart door grijsieD, 6 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grijsieD

grijsieD Dierenliefhebber

Lid geworden:
    30 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ff voor de goede orde: ik ben een nieuweling op vogelgebied, daarom kunnen de vragen wat onnozel overkomen !

Sinds augustus heb ik een groenvoorhoofd-kakariki. die zal nu zo'n half jaar oud zijn. is een meisje,Jody.

( noem je bij alle vogels trouwens de vrouwtjes- popje en een mannetje-man ?)

vorige week zaterdag een mannetje erbij gekocht, die is plm. 4maanden oud en ligt wat in de kreukels, dwz: zo zwaar in de rui dat hij er niet uitziet, geen staart meer en de veren wapperen al van hem af als je bwv spreken naar hem kijkt, zo erg......ik heb hem Muis genoemd.

Nu zit Jody hem achterna en vecht als een gek met hem, meteen vanaf het begin...ik heb ze ineenapparte kooi, maar probeer ze los op de vloer beter aan elkaar te laten wennen, om de dag even.Muis is een nogal angstig ,maar wel heeeel nieuwsgierig beestje,die zou graag (zo te zien en merken) een vrindje willen, maar wordt nu nog afgeslacht en opgejaagd door Jody........heb ze ff getest in 1 kooi, maar de bloedspaten vlogen door de kooi en Muis was behoorlijk gewond :cry:

Kunnen julie mij goede adviezen geven of het nog wat zou kunnrn worden tussen die 2 (en hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Hoelang duurt het ongeveer voor je weet dat je ze wel of niet bij elkaar kunt huisvesten in 1 kooi?
    Ik heb het idee dat ze nooit bij elkaar in 1 kooi zullen kunnen, vind dat asosiale gedoe van Jody vreselijk......

graag goede adviezen als dit mogelijk is alsjeblieft !

liefs en groetjes, GrijsieD...en een heel goed 2006 gewenst allemaal!![​IMG][​IMG]

2. grijsieD

Lid geworden:
    30 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo lieve mensen, weet iemand al antwoord of advies op bovensataande vragen ? Ik ben tamelijk ongerust.
    Denk ook dat als ik geen geuststelling kan krijgen ,dat ik Muis terug naar de winkel moet brengen.

3. Sjoesjana

Lid geworden:
    16 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je Muis in een aparte kooi gestoken om hem op adem te laten komen? Misschien kunnen ze je hier spam helpen. Verder weet ik er niet veel over... :eyes:

4. Rik reptile

Lid geworden:
    30 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    zou ze de eerste tijd de kooien naast elkaar zetten zodat elkaar kunnen zien en horen maar niet bij elkaar kunnen. als dan goed reageren opo elkaar zou kun je ze laten kennismaken in een ruimte die voor beide vreemd is de douche ofzo.

5. grijsieD

Lid geworden:
    30 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de reacties !

Dat heb ik al geprobeerd, ze allebei los gelaten in de kamer, maar Jody gaat Muis als een idioot achterna en valt hem aan,al tot drie keer toe. Ik heb Muis nu een week, misschien wel te kort voor vriendschap sluiten.hij is bang/erg schichtig ,ook tegenover mij........ . Maar Jody is vrijwel tam en Muis niet, dat zal ool wel verschil maken, of niet?

De kooien staan idd vlakbij elkaar en ze bekijken elkaar wel reuze geinteresseerd. Zou jaloezie van Jody ook meespelen ?

6. Sjoesjana

Lid geworden:
    16 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Muis nog een beetje moet wennen en is trouwens nog niet tam. Onze twee valkjes kwamen eerst ook niet goed overeen. Doordat de ene ouder was, kon de andere moeilijk voor zichzelf opkomen. We hebben ze toen ook in een aparte kooi gestoken. Jaloezie speelde bij ons wel een rol, ze zagen elkaar als concurenten en probeerden de aandacht die we hen gaven voor zichzelf te winnen. Misschien voelt Jody zich wat bedreigd? .
    Ik denk dat je gewoon wat moet afwachten en dan komt het wel goed. Met de tijd zal Muis zich dan beter voelen en wat vertrouwen krijgen.

7. davina ramos

Lid geworden:
    10 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi,

Ben zelf een grote kakarikiefan, en heb spijtig genoeg mijn lieveling Diesel een maand geleden moeten zien sterven. Geen paniek er is al een andere" in de maak"! ik heb geen ervaring met meerdere kakarikies samen zetten, zeker als ze verschillen van leeftijd en geslacht, maar als je echt graag te weten komt wat er precies aan de hand is moet je Argo Peulinckx (+32495160177) eens opbellen. Hij is namelijk heel zijn leven met papegaaisoorten en parkieten bezig, voornamelijk kakarikies. Hij heeft er zelfs voor in het buitenland gestudeert. Ik bestel er altijd mijn vogeltjes aangezien ze daar eerst een opvoeding krijgen en handtam worden gemaakt. Hou je wel vast, eens hij begint uit te leggen...wel laat ons zeggen, trek er een half uur voor uit.

wens je nog veel succes met die schatjes! zijn supervogels!
    davina ramos

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. kusxxmichelle
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.599
  2. jako
    Reacties:
    0
    Weergaven: