is mijn aquarium groot genoeg?

Discussie in 'Vissen' gestart door Wiskej, 10 sep 2008.

1. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
  2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Knappuuuu! Mooie visjes. Vooral de albino, knapknap visje hoor :ok: . Ik heb 'gewone' zitten, maar ze zijn nog vrij jong. Kan nog niet zien of menneke of vrouwke is. Corry's heb ik ook. Zal wel de pics moeten gaan zoeken, staat er-gens op pc'ke... maar waar :eyes: .

3. Wiskej

Lid geworden:
    10 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    mooie foto's kenzo! :ok: hoe groot is je aquarium?
    ik vind de neontetra's leuk, de platy's, de black molly, de guppy's, die vind ik allemaal tof.
    ik vind nergens een fotootje vn een dwergkatvis, ben je zeker dat ze zo noemen?
    myn goudvisjes zitten nu wel nog in mijn kleine bakje, ben van plan om ze deze lente in een vijvertje te plaatsen.

4. Wiskej

Lid geworden:
    10 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik ook heel leuk vind is een telescoopoog of zwarte moor, maar die zullen dan te klein zitten zeker?

5. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan de neontetra houden met ofwel ene triotje platy's ofwel guppy's ofwel black molly's

Je moet eens kijken op planetcatfish daar staan vrijwel alle L-nummers op (L-nummer zijn de meest bekende, er zijn nog soorten, maar die zijn veel minder bekend)
    Hier heb je keuze tussen 792 soorten :stuck_out_tongue_winking_eye: Telkens met foto en de nodige info
    http://www.planetcatfish.com/catelog/fa ... amily_id=4

Zwarte moor is idd zeer mooi visjes, maar idd jammergenoeg te krap in een 60-bak :pensive:
    Heb ze ook al zo graag gewilt maar wegens geen groot aquarium heb ik me moeten inhouden. Wel wil ik volgend jaar en groot goudvisaquarium opstarten, maarja, ouders moeten altijd moeilijk doen...

6. Wiskej

Lid geworden:
    10 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ik bv. 8 neontetra's met 2 platy's en 1 black molly, 1ancistrus?

7. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Klinkt goed, alleen zal je moeten kiezen tussen platy of black molly, alleen is zo sneu voor de black molly...
    Maar als je 1 van 2 neemt, dan ga je een, volgens mij zeer mooi, vissenbestandje hebben!

Veel succes met de inrichting dan! :wink:

Als je je aquarium opstart is het het beste om een beetje water uit een al draaiend aquarium te nemen, want om de bacterien op gang te brengen zijn meststoffen nodig
    zie hier --> http://www.webbiesweb.nl/viewtopic.php? ... p=654#p654
    Daar kun je dus lezen waarom je je aquarium minstens 3 weken moet laten rijpen :smile:

Snelgroeiers zijn noodzakelijk voor ene opstartend aquarium, na enkele weken kan je ze er eventueel terug uitdoen. De meest bekende snelgroeiers zijn cabomba, waterpest en hoornblad.
    Verdere makkelijke planten zijn javavaren, javamos voor op het hout, mosballen, belgisch groen, ...
    Je moet alleen opletten dat het planten zijn die weinig licht nodig hebben, want de standaardverlichtingen stellen niets voor, of je zal nog een lamp moeten bijplaatsen, ga het binnenkort ook doen in al mijn aquarium :smile:

Jammergenoeg komen er bij het opstarten altijd algen aan te pas, hoe te bestrijden en te voorkomen lees je hier --> http://www.webbiesweb.nl/viewtopic.php?f=12&t=25

Wil ook nog wat links geven naar info over de vissen als je wil :smile: (en als het zal mogen van het beheer :eyes: )

8. Wiskej

Lid geworden:
    10 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, bedankt voor alle informatie ! ik denk dat ik ga voor de platy's :wink:
    die links mag je doorsturen hoor, als het mag natuurlijk.

9. Wiskej

Lid geworden:
    10 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    o, vergeten vragen, het zijn toch allemaal koudwatervisjes he?

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Demekin, alias zwarte moor. Goudvisachtige. Kan in koud water, voelt zich fijner in tropisch aquarium. Gevoelig, geen substraat of bekleding aan welke hij zich kan verwonden. Wordt groot gelijk een gewone goudvis.

Nope, Platty, Neon, Molly.... warm water. 24-26° ideaal.
    Ancistrus dito.

Dwergkatvis alia ancistrus dolychopterus en bristlenose catfish. Ohja, ben er zeker van dat hij zo heet :wink: .
    Mijn 'tigger', een ancistrus dolychopterus, nog jong op deze pic. De witte is een corydoras aeneus, wordt zo'n 3-5 cm. En de gekleurde die er rond zwemt is een mannen guppy, een snakeskin.

Tigger alleen.

11. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
  12. Wiskej

Lid geworden:
    10 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    nog wat foto's van mijn visjes :
    er zijn 3 visjes bij gekomen, omdat ze eerst in een bakje (van iemand die ik ken) van 20cm op 25cm zaten, veel te klein, dus wou die haar visjes wegdoen en heeft ze die aan mij gegeven.
    in de lente gaan mijn goudvisjes dus naar een grote vijver, mogen de sluierstaartvisjes ook in die vijver?
    alle 6 visjes zitten nu in een nieuw bakkie van 60 op 25 op 30 cm.
    ze zijn wat bewogen, het is moeilijker dan ik dacht om foto's van visjes te trekken :smile:
    ze zitten ook nooit stil

13. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooie visjes
    De sluierstaarten kunnen buiten van begin april tot eind oktober, dan kan je ze terug in dat bakje doen.
    Maar dat is wat word aangeraden, maar ik ken mensen die ganse jaren door sluierstaarten in de vijver hebben.
    Als ik jou was zou ik ze gewoon laten zitten en bvb in december en januarie binnen houden (ook niet te warm, dus bvb ergens waar het net niet vriest als het buiten vriest, kelder of garage ofzo) eventueel wat langer als het ebgin februarie nog hard vriest.

Laden...

Deel Deze Pagina