Is je dier geregistereerd?

Discussie in 'Stemmen' gestart door lolgirl, 9 jul 2008.

?

Hoe is je dier geregistereerd?

1. Bandje

5 stem(men)
    8,6%
  2. Chip

48 stem(men)
    82,8%
  3. Tatoo

7 stem(men)
    12,1%
  4. Vriesmerk

0 stem(men)
    0,0%
  5. Brandmerk

1 stem(men)
    1,7%
  6. Ring

2 stem(men)
    3,4%
  7. Niet geregistereerd

7 stem(men)
    12,1%
  8. Bandje

5 stem(men)
    8,6%
  9. Chip

48 stem(men)
    82,8%
  10. Tatoo

7 stem(men)
    12,1%
  11. Vriesmerk

0 stem(men)
    0,0%
  12. Brandmerk

1 stem(men)
    1,7%
  13. Ring

2 stem(men)
    3,4%
  14. Niet geregistereerd

7 stem(men)
    12,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben benieuwd of je je dier(en) is geregistereed. Zodat je je dier makkelijk weer terug kunt vinden.

Bandje
    Chip
    Tatoo

Of is je dier niet geregistereerd?

Waarom heb je hiervoor gekozen?

2. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Onze 2 poezen zijn allebei gechipt.

Wij hebben hiervoor gekozen, omdat dit het makkelijkste is.
    Tatoo lijkt me pijnlijk en bandje lijkt me niet veilig.

Volgens mij kunnen katten zichzelf makkelijk ophangen met het bandje..

3. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze fret wordt volgende week gechipt.
    De katten komen niet verder dan het balkon, dus die zijn niet geregistreerd.

4. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze katten komen ook niet los buiten (wel kattenren), maar zijn wel alle 5 gechipt.
    Mochten ze ooit ontsnappen en bijvoorbeeld aangereden worden of verdwaald zijn, komen ze hopelijk snel bij ons terecht.

5. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet geregistreerd,onze hond kent de lijnen tot waar ze mag gaan,je mag een kom eten achter die lijn zetten,ze gaat er niet naartoe gaan

6. doggygirly

Lid geworden:
    4 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hond is gechipt
    niet omdat ze wegloopt ofzo, maar omdat het gewoon heel handig is als ze toch eens zou weggeraken

7. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Onze honden, katten en ons paard zijn allemaal gechipt.

8. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Drie van onze paarden hebben een vriesmerk. En volgens mij ook een chip, maar dat hebben we niet zelf laten doen.

9. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Re:

Dat vind ik persoonlijk geen reden, om een hond niet van een identificatie te voorzien!

Bij ons zijn alle honden gechipt, en Bowie heeft daarbij ook nog een tato. Maar die had hij al voordat hij bij ons kwam. Wij hebben hem toen wel zelf nog laten chippen, omdat die tato niet meer te lezen was.

10. leyla

Lid geworden:
    18 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Tiger is gechipt.
    Bij de hamsters ligt dat net iets moeilijker. :grinning:

11. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De katten zijn gechipt en geregistreerd. Dit hebben we expres goed nagekeken, want aan een chip heb je weinig als de vinder jou niet kan opzoeken :wink:

Bij cavia's en parkieten is het niet gangbaar om ze te registreren, dus als die er vandoor zouden gaan denk ik niet dat een vinder ze zou controleren op een chip. Die blijven dus ongeregistreerd in huis. De vissen registreer ik ook niet: die lopen toch niet weg :laughing:

12. FoxZillah

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Lobbes (Hond)
    Wat? Chip
    Waarom? Heeft het asiel laten doen toen ze hem binnen kregen.

Handy (Paard)
    Wat? Chip en brandmerk.
    Waarom?
    - Chip: De manege wilden hem pas verkopen na dat ik hem had laten chippen. Dit had blijkbaar met een of andere regeling te maken?
    - Brandmerk: Geen idee.. is gebeurd voor mijn tijd.

Roosje (Pony)
    Wat? Chip
    Waarom? Zelfde reden als Handy. Ook een of andere regel dat een paard niet ongeschip vervoerd schijnt te mogen worden.

Geiten
    Wat? Niks
    Waarom? Vind ik niet nodig, hier in de buurt kent bijna iedereen mijn geiten wel. Verder zullen zie niet ver van huis gaan mochten ze uit breken. Is dit wel het geval, is altijd Lobbes ernog.

Kat
    Wat? Bandje
    Waarom? Een van mijn katten heeft ooit geen bandje om gehad omdat deze gechipt was. Ze dachten toen dat het een zwerfkatje was dus was ik hem bijna kwijt.
    Sindsdien kies ik dus maar voor een halsbandje.

13. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze beestjes zijn niet geregistreerd. Zoals Plumeau al zegt: voor cavia's en konijnen en gerbils is het niet erg gangbaar, dus heb je er ook weinig aan aangezien een vinder ze er ook niet snel op zal controleren. Daarnaast wonen we in een flat, als ze hier al zouden ontsnappen kunnen ze nergens anders naartoe dan naar buren op dezelfde verdieping. Dus ook zonder chip o.i.d. vinden we onze beestjes wel terug lijkt me.

14. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier tatoos en ringen, maar dat stond er niet bij :angry: .
    Mijn honden hebben tatoos, mijn vogels zijn a-le-maal geringd.

15. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn konijnen zijn niet geregistreerd. Ze leven binnen en er is dus geen mogelijkheid dat ze weglopen. Daarnaast is het zoals Plumeau en Ellie al zeggen, niet gebruikelijk voor deze dieren dat ze gechipt worden.
    Naar mijn weten zijn alleen tattoeages gebruikelijk, maar dan moeten de dieren rasecht zijn. Dan nog worden vaak alleen de konijenn getattoeërd waarmee nog gefokt wordt.

De hond hier is wel gechipt.
    Dat heeft zijn eigenlijke eigenaar laten doen omdat hij de hond nog wel eens mee nam op vakantie, en mocht hij dan eens lekker op pad gaan... Dan kan de eigenaar iig terug gevonden worden.

16. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn oudste hond is van het tattoo-tijdperk. Alhoewel haar tattoe bijna niet meer leesbaar is, ga ik haar geen chip meer aandoen. Ze is 13,5 jaar, zij loopt nooit ver bij mij vandaan.
    Mn jongste hond is wel gechipt maar ik heb hem nog altijd niet geregistreerd.

Maar voor rashonden geldt sowieso een chip-verplichting in Nederland. Dus veel keus heb je dan al niet. Asiels geven ook standaard een dier een chip.

De oudste hond van mijn ouders heeft ook een tattoo. De jongste 3 honden allemaal een chip, is verplicht voor rashonden. De katten zijn niet gechipt. Ze lopen wel buiten maar wij vinden chippen niet nodig.

17. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Tattoo ( omdat me Aussie uit Belgie komt)
    Chip, omdat hij nu eenmaal in Nederland is.

En de optie Belastingdienst mis ik nog, want ook daar is hij geregiseerd. :confused:

18. Merryl

Lid geworden:
    11 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    2 van mijn katten zijn niet gechipt, maar 1 ervan wordt in december gechipt, omdat ik schrik heb dat haar oude eigenaars (die haar verwaarloosden) haar terug zouden willen moesten ze verhuizen.

Eén kat is wel gechipt, maar hij is al 2 maanden verdwenen, en veel resultaat heeft die chip tot hiertoe niet gehad!

19. siger

Lid geworden:
    15 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 2 katten zijn allebei gechipt

20. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze katten zijn beide gechipt. Alhoewel ze niet buiten mogen vind ik het toch een fijn idee voor het geval ze eens weglopen oid. Mijn paard is zowel gechipt als gebrandmerkt. Daarnaast heeft mijn paard ook een eigen paspoort, dit is verplicht bij paarden.

Mijn chinchilla's zijn niet geregistreerd. Zij leven binnen dus dat lijkt me onnodig.

Laden...

Deel Deze Pagina