Irma

Discussie in 'Catwalk' gestart door Irma-Utixo, 16 dec 2007.

1. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag weer eens wat foto's van Irm gemaakt. Irma is in december alweer 13 jaar bij me. De eerste foto's zijn van de eerste keer dat ze in het tuig ging enkele weken terug (beetje wazig, ik was met de instellingen aan het mutsen), de foto's daarop zijn van het strand. Ik ben alleen niet zo goed in fotograveren en longeren tegelijk :smile:

Geen geweldige foto's, maar het geeft een indruk van poownie.

Haar mooie vachtje en mijn vader. Irma heeft inderdaad een doorgezakte rug, ze heeft sowieso een arabierenbouw (hoge schoft, hoog kruis), na haar gebroken been zakte hij iets door en na het veulen is het nooit meer echt goed gekomen. Irma word bijna niet meer gereden (hooguit 10x in de maand) en zodra ik merk dat ze er last van heeft gaat ze helemaal met pensioen.

Eerst even erachter.

Kijk haar eens (uit)wijken :smile:

Nog even een uitleg aan mijn broertje en de vriend van mijn bijrijdster.

Intuigen (de keer daarop is ze in het span gegaan met een paard die het gewend is, maar omdat we niet wisten hoe ze zou reageren is ze de eerste keer alleen gegaan)

Alles zo bevestigd dat het met enkele trekken aan het touw of met een mes zo los te krijgen/snijden is.
    En toen waren de batterijen natuurlijk op :smile:

Vandaag in de kou op het strand, inmiddels geschoren.

Ze kwam even kijken.

Weer thuis.

Oja, Irma is trouwens 17.

2. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke foto's!!
    Mooi is ze hoor!

3. Angèl1981

Angèl1981 Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch leuke foto's hoor :ok:
    En inderdaad een mooi paard :cupid:

4. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een werk is dat, een paard in het tuig zetten! Maar ook wel erg heerlijk om op de bok te zitten na al dat oefenwerk!

En haar bouw valt me nog mee hoor. Een dracht is een enorme aanslag op het paardenlichaam, zeker als je als paard al een medische geschiedenis hebt, zoals Irma. En heerlijk dat je op het strand kunt longeren! Ik kan me dat hier een kilometer of 200 landinwaarts erg moeilijk voorstellen! En geschoren ziet ze er trouwens ook goed uit.

5. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor ons is het 5 minuutjes lopen -waarvan de helft door de duinen-, in Irma tempo. in normaal paardentempo 10 minuutjes.

Met dit weer mis je er niets aan, bar koud. Buiten dat hebben jullie waarschijnlijk heerlijke bossen en weilanden?

Ik vind het doodeng met Irma op de bok. Mijn vader is marathonmenner en vind dat Irma die grapjes ook moet kunnen. En hij is echt wel voorzichtig hoor, maar hellingen op enzo vind ik eng. Irma niet, die vind het geweldig om vol gas voor de kar te mogen, sinds haar gebroken been (inmiddels 8 jaar terug) durf ik haar vrijwel niet meer onder de man te laten gaan.

Dank jullie wel :smile:

Edit: Zien jullie al die dure auto's staan op en om het erf? Enig idee hoe ik me voelde? :wink:

6. vlekje_lover

Lid geworden:
    8 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel Leuk!.. Geschoren ziet ze er mooi uit!

7. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, in de winter in zo'n strand minder grappig. Wij hebben inderdaad erg mooie bossen en prachtige boeren landerijen waar je uren kunt rijden... Maarja, een mens wil altijd meer :grinning:

8. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Irma lijkt me echt een schat. ik vind de foto's op het strand echt heel erg mooi met dat zonnetje op de achtergrond :ok:

Irma heeft idd veel meegemaakt maar gelukkig heeft ze het heel fijn bij jou

9. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke foto's zeg!
    Lijkt me ook heel fijn op het strand of in een bos maar is iets te ver rijden van hier haha maar ik vermaak me zo ook prima!
    Maar ziet er echt super leuk uit, ik vind Irma zoiezo leuk!!

10. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ze toont al bijna ervaren in het tuig :smiley:

11. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke foto's! :ok:

12. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi beestje!! En mooie foto op het strand met de avond zon.
    Ik twijfel uiteraad niet aan hoe jij je paarden verzorgd :wink:, maar waarom heb je Irma geschoren juist nu het kouder wordt?

En even zodat ik het duidelijk heb: Zijn Irma en Utixo allebei van jou of is één van beide als het ware in bruikleen bij je? In je topic bij het paardendeel heb je het in de stalling alleen over Utixo, dus ze staan vast niet bij elkaar.

13. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn allebei van mij, Irma staat inderdaad op een andere stal. Het is alleen geen optie om daarheen te gaan omdat daar mijn vader staat, en mijn moeder nu Irma al erg mist. Op Utixo rijd mijn moeder ook, dat kan dan niet meer (vader en moeder kunnen elkaar niet echt luchten). Ook vind ik de stallen voor een paard te klein en kan ik daar niet de juiste bodembedekking voor Utixo gebruiken in verband met de afvoer.

En wat betreft het scheren, Irma word altijd erg duf van haar lange vacht. De haren worden eraf geschoren, ook drogen paarden zo sneller en beter. In de paardenwereld is dit erg gebruikelijk, maar ik kan me voorstellen dat het voor een buitenstaander lastig te begrijpen is. Wel halen de natuurlijke vachte raf, en gooien er een schapenvacht op :smile:. Figuurlijk dan, de meeste dekens zijn niet wol gevuld.

14. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuk paardje! Ze ziet er god uit zo in het tuig, voor de kar :smile:

15. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ik snap het.

Lijkt me erg leuk om zelf een paard te hebben. 2 is dan natuurlijk helemaal mooi!!

16. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    En moeder en zoon is helemaal idillisch :wink: (Utix is haar zoon)

17. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een leuke foto's! :heart_eyes:
    Irma ziet er goed uit! :ok:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Irma-Utixo
    Reacties:
    9