insecten opeten?

Discussie in 'Reptielen, amfibieën en insecten' gestart door horse_love_tiny, 10 sep 2006.

1. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn zus vertelde mij zopas da je 's nachts allemaal beesten opeet : spinnen, muggen, ... is dat waar? dat vind ik best griezelig ! :wink: :confused: :flushed:

2. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik hoor wel vaker van dat soort verhalen. Dat je per jaar ongemerkt 1,5 kilo insecten opeet ofzoiets. Ik geloof best dat je in je slaap, op de fiets en gewoon met het het eten van een bakje salade ongemerkt behoorlijk wat beestjes binnenkrijgt, alleen die 1,5 kilo lijkt mij altijd wat veel. Maar ach, je wordt er niet ziek van ofzo hoor...

Insecten schijnen zelfs gezond te zijn, boordevol gezonde eiwitten enzo. En in veel culturen worden bepaalde insecten als lekkernij gegeten. Hartstikke gezond hoor!

3. geitje

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb ook wel eens gehoort dat mensen gemiddeld 7 spinnen in hun leven 's nachts (geen idee hoe ze dat onderzocht hebben, maar goed)

En er zat pas een rups in mijn brocoli :flushed:

4. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. krokante meelwormen door de rijst is best te eten (alhoewel ik gewoon gehakt of vegetarisch spul wel prefereer). Of krekels in chocolade saus (laatste heb ik nooit geprobeerd, maar van horen zeggen)

5. Palomino

Lid geworden:
    2 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook wel eens gehoord en ik krijg de kriebels van het idee.

Ik heb ooit eens gefrituurde meelwormen en sprinkhanen gegeten en die zijn best lekker.
    Maar ongemerkt een spin naar binnen werken.... Brrrrrrrr

6. leonoor

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ben gisteren naar het insectenfestival in Wageningen geweest en daar heb ik meelwormen gegeten. die waren heel lekker! :ok:

7. geitje

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk :ok: ik heb het op tv gezien :wink:

8. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    een paar vrienden van mij waren daar ook heen
    maar zelf zal ik het nooit eten iel...

9. beesje

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Brrrr. Gefrituurde meelwormen, goed bezig...

10. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Owh, bah ik gruwel bij het idee. In een plaats in Nederland (naam vergeten) is nu ook een echt insecten-eet restaurant. Ipv frietjes krekels ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye:. Of meelwormentaart..

Daar zeiden overigens daar die 1,5 kilo 'maar' 0,5 kilo was dacht ik :wink:.

11. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    daar had ik het laatst nog over met mn zus, ze zij dat je elke nacht ongemerkt zo'n 5 spinnen opeet, nouja dat vind ik wel erg veel hoor! dus nu kan ik haar mooi zeggen dat het niet elke nacht raak hoeft te zijn ;P

12. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal lariekoek. Om echt zoveel insecten binnen te krijgen moet je in de jungle onder de open lucht slapen, maar ach, het klinkt natuurlijk wel lekker sappig op een kinderfeestje :wink:

13. Madelon

Lid geworden:
    8 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat het een halve kilo op n heel mensenleven was ofzo, en dat lijkt me best een realistische hoeveelheid :smile:

(hier in hongkong is het waarschijnlijk veel meer, gezien de gefrituurde spinnen op een stokje die hier op elke straathoek worden verkocht :smiley:)

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Xantho
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    6.489

Deel Deze Pagina