Indische wandelende tak nymphen vallen om

Discussie in 'Reptielen, amfibieën en insecten' gestart door IrisKaylee, 20 jul 2017.

1. IrisKaylee

IrisKaylee Nieuw Lid

Lid geworden:
    20 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Sinds een paar maanden heb ik wandelende takken. Deze begonnen eitjes te leggen en mijn eerste eitjes zijn uitgekomen. Ik heb twee kleine Indische wandelende takken. Ik had een derde, maar deze is doodgegaan (waarschijnlijk aan het volgende:wink:. De oudste is drie dagen oud, de andere twee dagen en de derde één dag.

Ten eerste eten ze niets; ik geef ze klimop maar ze eten dat niet. Ik weet niet hoe lang ze zonder voer kunnen.

Ten tweede, het grote probleem: Ze vallen om de haverklap van hun takje af en dan vallen ze op de grond op hun rug en dan komen ze niet meer overeind. Dus elke ochtend moet ik ze weer omhoog zetten. Dit kan toch niet goed zijn?
    Toen ik net de derde (dode) vond lag hij ook op zijn rug. Deze is dus waarschijnlijk ook gevallen.

ik had ze in een potje met omhoog staande takken klim op met aarde op de bodem. Nu heb ik ze in een chineesbakje zonder aarde met liggende takjes gestopt en ik denk dat het nu een beetje beter gaat, ik heb nog geen zien vallen.

Maar dit moet toch niet de bedoeling zijn? En hoe lang gaat dit nog door en na hoeveel vervellingen zouden ze in staat zijn om in een groot hok te kunnen leven met aarde op de bodem en hoge takken?

Zijn ze nog niet sterk genoeg of hebben ze allemaal een of andere aandoening ofzoiets? Ik weet geen raad meer en ik kan niets vinden op internet. Ik wil niet dat ze dood gaan!

Laden...

Deel Deze Pagina