ik stop met Paardrijden en ga werken in een slagerij!

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door dieren.love.you, 28 okt 2006.

1. dieren.love.you

Lid geworden:
    15 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    jah het klinkt eng maar het is een familie bedrijf!! mijn zus moest stoppen omdat ze naar Belgie is gegaan voor drie jaar!
    en er is nog iemand gegaan! en dan kom ik in de plaats!! ik ben het nig aan het leren hoor nu mag ik al wel zelf vlees waren af snijden!! best spannent maar wel leuk!
    mijn hele familie heeft er gewerkt 2 nichten nu werk er weer een nicht van mij een broer een zus een tante!! mijn vader natuurlijk en mijn moeder!! nu alleen ik nog!! ik begin in januarie

2. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Je zult het paardrijden wel missen denk ik. Heel veel succes met je slagerij !!!!!!

3. dieren.love.you

Lid geworden:
    15 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt!! jah paardrijden ga ik echt wel missen moet nu pas 9 uur op!! en dan moet ik 7 uur op tot 2 uur s'middags!!

4. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben je wel lekker vroeg klaar :wink:

5. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft paardrijden toch niet op te zeggen? Je bent nog maar 13 dus je mag geen eens te lang werken en volgens mij mag je geen eens werken!

6. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    mag wel. Dacht 4 uur per dag

7. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    in een familie bedrijf mag dat toch wel?

8. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ja onder voorwaarden. Maar dat is volgens mij meer omdat het toch niet te controleren is.

9. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag wel werken hoor op je 13e, maar niet teveel..Tja een familiebedrijf, als ze komen controleren bwvs, kun je gewoon zeggen dat je je familie aan het helpen bent. Maar je mag nog niet met de snijmachine werken onder de 16 jaar.

Veel succes :smile:

10. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het nogal wat om als 13 jarige al zo bezig te zijn. Je jeugd gaat naar de knoppen lijkt wel. Paardrijden opgeven op 13 jarige leeftijd... pffff

11. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou met werken je jeugd naar de knoppen gaan. Ik ben een grote voorstander van vroeg beginnen met eigen geld te verdienen. Dan leer je beter met geld om gaan en beter met je tijd om te gaan. Dan leer je zelf tijd in te plannen voor hobbys bijvoorbeeld. Als jij om 14.00 uur klaar ben met werken heb je de hele dag nog.

12. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind werken vanaf je 16e ok maar als je 13 bent kom op zeg... dan hoor je lekker kattenkwaad uit te halen. Dan ben je nog kind en daar moet je op die leeftijd nog van genieten vind ik!

Krantenwijk ok... maar echt een serieuze baan op die leeftijd vind ik echt zonde. Je hoort op die leeftijd na schooltijd lekker met je vriendinnen op stap te gaan en samen huiswerk maken enzo.

13. eightlegged

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met Laura eens. En waarom in vredesnaam paardrijden opgeven voor werk waar je om 2 uur al klaar mee bent?

14. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het met Laura eens, ikzelf werk vanaf mijn 12de omdat ik uit een arm gezin kom.
    Ik ging naar school, kwam thuis en ging werken, kwam weer thuis, moest leren en had dus geen tijd voor vrienden.
    Ik moest overigens niet van mijn moeder maar anders was er geen geld voor kleren enz.
    Ook in de vakanties werkte ik altijd full-time terwijl mijn vriendinnen op het tsrand lagen.
    Ik heb hierdoor best veel gemist.

Ik vind persoonlijk dat je een kind lekker met laten genieten van het kind zijn, werken kunnen ze nog heel hun leven lang.
    Mijn man heeft in zijn tienerjaren nooit hoeven werken en hij vindt het nu ook echt niet erg om te werken, hij is ook een harde werker en hij heeft weer promotie gehad.
    Met geld en hobby's weet hij heel goed om te gaan.

15. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    toch jammer, maar wat vind je er zelf van ? dieren.love.you?

16. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk ook niet, maar zoek wel een baantje om wat extra te verdienen. Gewoon een krantenwijkje ofzo :smile:. Maar als het te druk wordt, kap ik ermee, want vriendinnen en mijn 'sociale leven' gaan voor :ok:.

17. dieren.love.you

Lid geworden:
    15 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    okey ik snap best wat jullie bedoellen alleen ik hoef maar een dag in de week te werken hoor en dat is op zaterdag!!
    en waarom ik mijn paardrijden af moet zeggen is omdat er geen lessen meer zijn op zaterdag na 2 uur!!
    dus en een beetje succes kan ik ook wel BEGRIJPEN ( niet lullig bedoeld)

18. eightlegged

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een andere dag gaan rijden misschien? Sorry, maar ik kan er niet bij dat je als je 1 dagje gaat werken je helemaal niet meer kan paardrijden. Toen ik zo oud was als jij was ik niet weg te sláán bij de paarden, en als er wat tussen kwam zocht ik wel een andere manier.

19. kasannak

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er geen andere maneges in de buurt dan waar je wel op zaterdag na twee kunt paardrijden?

20. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    oh... ik maakte uit jouw eerste post op dat je dus meer dan 1 dag moest werken.

Nu sna ik dus totaal niet waarom je paardrijden moet laten vallen. Een week telt toch 7 dagen?

Laden...

Deel Deze Pagina