Iemand ervaring met twee papegaaien

Discussie in 'Vogels' gestart door Mirthe1, 20 jan 2011.

1. Mirthe1

Lid geworden:
    18 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb vandaag mijn tweede papegaai aanschaf bij Hareco dier en vriend in Sliedrecht. Ik had mijn eerste grijze roodstaart daar 10 jaar geleden gekocht. Mijn tweede gaaitje is nu ook een grijze roodstaart. Ik ben super goed voorgelicht en ben de afgelopen jaren ook altijd goed geholpen in deze zaak, maar zou toch ook graag met mensen in contact komen die ook twee papegaaien hebben. Hoe gaat dat bij jullie en wat voor soorten hebben jullie?

Groet,

Mirthe Groot

2. schildpadje

Lid geworden:
    5 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik zou je graag verder willen helpen en tips geven maar ik heb ook maar één papegaai. Wij hebben een jardin (hij is een klein beetje keiner dan een grijze roodstaart met een grote grijze bek, zijn veren hebben een groene kleur met hier en daar rode kleine vlekken). Ik kan je aanraden om contact op te nemen met een echte papegaaienkweker (Marc Vanmol, Azaleastraat 36, 3583 Paal-Beringen, tel:011/45.33.95 of eens te kijken op http://www.papegaaienkweker.be). Veel succes

3. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf heb ik alleen een dwergpapegaai, maar mijn tante heeft twee grote papegaaien.
    Twee grijze roodstaarten.

Deze heeft ze ook niet samen kunnen voegen. Ze zitten nu in twee aparte kooien (wel naast elkaar).
    het zijn wel twee mannetjes, misschien dat dat er mee te maken heeft. Als ze ze bij elkaar zet maken ze elkaar van kant.

4. kakatoe

Lid geworden:
    9 nov 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    twee papegaaien kan goed gaan, maar ze kunnen elkaar ook letterlijk afmaken, weet ik uit ervaring en ik heb het echt wel een jaar geprobeerd. het waren een man en n vrouwtje, in aparte kooien als er niemand thuis was zodat ze elkaar niet konden aanvallen en beide los wanneer er iemand bij was.

ben erg benieuwd hoe het nu met jouw vogels gaat?

5. kakatoe

Lid geworden:
    9 nov 2011
    Leuk Bevonden:
    0

6. xxcelienxx

Lid geworden:
    16 nov 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een edelpapegaai van 8 jaar, een mannetje.
    We hebben hem al sinds hij klein was.
    Hij is handtam.

We hebben afgelopen zondag een vrouwtje van 4 maanden gekocht.
    We zijn haar nog handtam aan het maken.

De eerste dag ging het wel redelijk goed, elkaar al voeren enzo.
    Nu een paar dagen later wilt het mannetje het vrouwtje de hele tijd bijten.
    Als het mannetje in de buurt komt vliegt het vrouwtje al weg.
    In het begin dachten we dat het goed ging maar het is 180 graden omgedraaid.

We hopen dat het nog goed komt...

7. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er heel erg mee uitkijken.

Heb zelf ook geprobeert om 2 papagaaien te kopelen maar dat was echt niet te doen.
    Ze gaan vechten tot de dood.
    Zelf zou ik het afraden, het zou natuurlijk goed kunnen gaan maar dan mag je wel van heel erg veel geluk spreken.

Laden...

Deel Deze Pagina