Huppende Neon Tetra!!???!!

Discussie in 'Vissen' gestart door Antheia, 4 mei 2004.

1. Antheia

Lid geworden:
    19 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen!

Ik heb ene rare neon tetra:
    Wanneer ik de vissen heb gevoerd en nog even blijf kijken zie ik vrijwel altijd dat een van de 13 neon tetra's na de maaltijd een dansje maakt :confused:
    Hij hupt ondersteboven door de bak heen; zeg maar als een basketballetje gaat hij op zijn kop huppend van links naar rechts..alsof hij onderwater aan het watertrappelen is :eyes:
    Is hij ziek? Of heeft hij na het eten last van zijn evenwichtsorgaan?
    Het is een flinke tetra, zo'n 2 cm, terwijl de meesten nog klein zijn. Er zitten nog 2 iets dikkere bij, maar die gedragen zich normaal..
    kan iemand mij helpen met een antwoord?? =D>

Grtz,
    Antheia :wave:

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar ik heb geen flauw idee. kan er ook niks zinnigs op zeggen.

3. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet echt gezond denk ik, doet die vis het al lang? sommige vissen maken rare sprongen een paar dagen voor ze dood gaan...

Ziet de vis er verder normaal uit? trekt hij niet krom?

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik heb geen flauw idee bij welke vis welk gedrag hoort, maar kan het geen baltsgedrag zijn? Als het juist de grootste is die zich zo vreemd gedraagt, dan kan ik me voorstellen dan hij er een vrouwtje mee wil lokken (volgens mijn biologieboek bestaan er een hoop vreemde baltsen in visjes :wink: ).

5. frutsel

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    haha, daar moet je je geen zorgen over maken hoor.

Dat komt omdat ze dan te veel gegeten hebben, volgens mij kan het geen kwaad.
    Je zou ietsje minder kunnen voeren.

Het ziet er wel geinig uit vind ik, die van ons konden nooit meer normaal rechtdoor zwemmen, wel komisch.

Ze hebben dan meestal ook een dikkere buik

6. Antheia

Lid geworden:
    19 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mensen!

bedankt voor jullie reacties, dus: of hij wil een visje versieren, of hij gaat bijna dood, of hij heeft teveel gegeten??
    Ik hoop het eerste!! maar neons zijn niet zo makkelijk te kweken, dus ik denk dat dat er niet in zit :pensive:
    Hij leeft nu nog steeds, dus waarschijnlijk houdt hij het nog wel even vol :confused:
    Ik denk dat het dan toch komt doordat hij teveel heeft gegeten...mijn heeft 2 schooltjes en nog andere vissen, dus ik geef liever teveel dan te weinig...
    Misschien moet ik er toch maar even op letten dat ik wat minder voer.
    De laatste tijd heb ik hem niet meer zien 'huppen' gelukkig, dus misschien is het al over :smiley:
    Ik zal hem in de gaten houden....(echt een maf gezicht joh :confused: )

groetjes!!!! :wave:

7. Clement

Lid geworden:
    17 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, je zegt: dus ik geef liever teveel dan te weinig...
    Dat kun je beter niet doen. De rest dat niet wordt opgegeten blijft rotten en gaat je water erg vertroebelen.

Het zal zeker ook geen paargedrag zijn, omdat ze erg moeilijk te kweken zijn je moet daar zacht water voor hebben (geloof ik).

8. chloe

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mm Antheia ik heb ook zo een neon tetra er tussen, snap er werkelijk niets van, en weet je wat ik zo raar vind het ik heb het nooit gezien bij mijn vuurneo's. Jammer genoeg is er dus bij mij wel een dood gegaan. En van de week zag ik er ook weer een raar doen. Hopen dat het van tijdelijke aard is.

9. Clement

Lid geworden:
    17 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had, nadat ik de post hierboven heb getypt, ook een huppende Neon en een week later ofzo heb ik een dode gevonden. Voordat hij/zij doodging had deze een hele kleine buik, zeg maar gerust geen buik, het was helemaal hol. Tijdens het voeren kon deze ook niet bij het voer komen.

10. Antheia

Lid geworden:
    19 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Chloe,

jammer dat je een dode neon had gevonden. Weet je zeker of hij het was? Die van mij is er namelijk mee opgehouden en hij leeft nog steeds! Ik heb er niets aan gedaan, geen medicijnen ofzo. wel heb ik ietsje minder gevoerd. Normaal kregen ze elke dag een paar korrels en een paar vlokken, maar nu geef ik of korrels of vlokken. Niet allebei tegelijk.
    Ik heb nog nooit andere neons gehad, hoewel ik ze wel graag zou willen hebben, want het zijn mooie beestjes! En die andere neon? Is die nu wel overleden? Ik hoop dat het maar tijdelijk is inderdaad, het ziet er erg zielig uit! :pensive:

Hoi Clement,

zoals je net al las heb ik minder eten gegeven en is mn neon weer normaal geworden. maar dat jij er nu ookeen hebt is wel bizar. Die van mij kreeg misschien teveel eten en die van jou te weinig. Misschien komt het dan door het evenwicht van de neon. Bij een te dikke buik of een te dunnen buik gaat hij schommelen en kan hij zijn balans niet meer vinden?

Ik hoop dat het niet besmettelijk is! :wink:

Groetjes, Antheia

11. coyz

Lid geworden:
    14 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

Ik heb ook telkens 1 a 2 neon tetra's die beginnen rond te huppen. Maar telkens nadat ik water ververst heb. heb het nog nooit gezien na voederen. Iemand een verklaring voor? Ze sterven er niet van, na een tijdje zwemmen ze terug normaal.

12. 123azzie

Lid geworden:
    4 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was op internet aan het zoeken omdat ik hetzelfde probleem heb, :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
    toen kwam ik hier terecht, en ik denk dat ze teveel hebben gegeten of zwanger zijn :back:
    ze zijn heel dik ( ik heb er 5 ) en vandaag nog gekocht!

13. Dominique226

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Die man in de dierenwinkel heeft mij vertelt dat hij dit doet zeg maar over de bodem gaan omdat dan het voer zeg maar uit de steentjes komt. Hij zegt dat tie gwn op zoek is naar eten en dat er zo tussenuit probeert te halen

Succes!!
    Gr. Dominique

14. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit doen ze soms omdat ze lucht in hun buik hebben.

Mvg Colour

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. bluedragon
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    2.296
  2. Antheia
    Reacties:
    1
    Weergaven: