Huisdieren en snacks

Discussie in 'Stemmen' gestart door Annemarie, 14 nov 2003.

?

Als snack geef ik mijn dier...

1. Alleen speciale voor hem of haar bestemde snoepjes

53 stem(men)
    100,0%
  2. Voornamelijk voedingsmiddelen die wij ook eten (worst, kaas, brood, enz.)

0 stem(men)
    0,0%
  3. Van alles wat

0 stem(men)
    0,0%
  4. Niets, mijn huisdier krijgt/lust geen snacks

0 stem(men)
    0,0%
  5. Anders, namelijk:

0 stem(men)
    0,0%
  6. Alleen speciale voor hem of haar bestemde snoepjes

53 stem(men)
    100,0%
  7. Voornamelijk voedingsmiddelen die wij ook eten (worst, kaas, brood, enz.)

0 stem(men)
    0,0%
  8. Van alles wat

0 stem(men)
    0,0%
  9. Niets, mijn huisdier krijgt/lust geen snacks

0 stem(men)
    0,0%
  10. Anders, namelijk:

0 stem(men)
    0,0%
  1. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Onze geliefde huisdieren houden wel van iets lekkers (zeg maar gerust erg veel :grinning:) Wat is jullie patroon in het voeren van snacks? Krijgt je dier alles wat ie lekker vindt? Of alleen speciaal voor je huisdier bestemde snoepjes?

2. Janneke

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ratten krijgen van alles en nog wat!
    Dagelijks krijgen ze een stukje groente, fruif of gedroogd (bruin) brood. Maar dat hoort meer bij de dagelijkse voeding dus. Als tussendoortje...
    yoghurtdrops,
    af en toe een knaagstaaf,
    trosgierst,
    hoekje kaas,
    stukje vlees,
    hapje soep (nouja, dat krijgen ze niet, maar dat jatten ze gewoon uit mn mondhoeken :grinning:)
    En als t een verjaardag is, pikken ze nog wel eens een stukje chips mee.... :blush: Nouja, zo lang het enkel op verjaardagen (=4x in t jaar) is, mag dat van mij :wink:

3. Janneke

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ochja! gekookte aardappel vinden ze ook heeeeerlijk!

4. Mira

Lid geworden:
    16 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn poezen krijgen vooral snoepjes speciaal voor poezen maar af en toe krijgen ze ook wel eens een vleesje, of mogen ze het potje platte kaas uitlikken of een klein stukje kaas ofzo.
    De kater is verzot op soep dus krijgt hij af en toe ook wel eens wat soep (ben zelf verzot op soep dus heb altijd wel vers gemaakte soep in huis).

De ratjes krijgen vanalles wat, rattensnoepjes, toastjes, fruit, groente, af en toe een beetje platte kaas enz...

Men konijnen vroeger kregen alleen voer voor konijnen, snoepje voor konijnen en hun portie groente.

5. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Onze katten krijgen ook voornamelijk speciale kattensnoepjes en héél soms een likje kwark of een stukje worst. De hamster krijgt alleen maar snoepjes die voor hem bestemd zijn :smile:

6. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze katten krijgen eigenlijk alleen speciale kattensnoepjes. Een van de katten is helemaal gek van honden eten en dat probeert hij dan zo veel mogelijk te jatten! :smiley:
    De honden zijn allebei zwervertjes en dus heel wat gewend. Meestal krijgen ze gewoon hondensnoepjes (frolic) en botten ofzo. Maar 1 hond die houd nogal van patat en als we dan patat eten krijgt hij meestal een patatja :smiley: Hij gaat ook regelmatig in z'n eentje langs alle prullebakken en is dan na 2 uur weer thuis.
    Dan vreet hij ook alles wat ie tegenkomt dus hij heeft wel een redelijk stevige maag :wink:
    :wave:

7. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier krijgen ze soms kattensnoepjes, ze zijn er de laatste tijd niet echt gek op, dus geef ik ze niet zo vaak.
    Voor de rest krijgen ze weleens een stukje worst of kaas. En heel soms een likje vla. (hihi als we het in huis hebben.. :smiley:)
    Voor de rest eten ze gewoon hun eigen eten :smiley:

8. pammy

Lid geworden:
    20 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ...

Mijn hondjes krijgen bij beloning altijd hondensnoepjes en als we zo wat lekkers over hebben krijgen ze wel wat mee...
    Maar niet te veel natuurlijk... :unamused:

gr pam

9. sillysylvester

Lid geworden:
    16 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    konijnen en muizen voornamelijk yoghertdrops en knabbelrondjes (naamvergeten) muizen ookwel eens bietensnoepjes voor ratten en kattensnoepjes. Konijnen krijgen soms ook brood.
    De katten krijgen allemaal verschillende kattensnoepjes.

Maar de katten krijgen nooit mensen eten, ik heb gen zin in schooiende katten!

10. marcella

Lid geworden:
    4 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    de cavia's krijgen groente en fruit.
    en bestemde snoepjes voor hun maar ook droge dingen die wij eten, zoals beschuit,crackers en dat soort dingen

de chinchilla's krijgen knaagstokken, rozijntjes, spaghetti en soepstengels en alles in die trant.

de katten krijgen wel eens worst of stukkie vlees. maar verder niet veel snacks, ze zijn te dik :sunglasses:

de vogels krijgen wel eens een stukkie groente of fruit, maar verder alleen vogel snacks

11. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Oja, als m'n moeder kippensoep maakt kookt ze altijd eerst de kip en snijd ze d'r stukjes af. De honden rijgen dan die stukjes en wat van het vocht wat er dan van dei kip afkomt.
    M'n paard krijgt allemaal soorten groenten: andijvie, komkommer, sla, winterpeen enz.
    En allemaal fruit: appel, mandarijn, af en toe een banaan enz.
    En gewoon paarden snoepjes.
    :wave:

12. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef ze af en toe een kattensnoepje en in het weekend krijgen ze wat meer dan 1 kattensnoepjes. Dan verwen ik ze een beetje.

Af en toe krijgen ze een klein stukje kaas, maar dat gebeurt eigenlijk nog amper. Ze hebben hun eigen snoep en ze moeten en mogen natuurlijk niet te dik worden.

13. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn fretten krijgen katten en fretten snoepjes , jatten hondenbrokjes (vinden zij snacks) en krijgen heel af en toe een hondenkoekje.
    Ook krijgen ze af en toe een muisje (diepvries)

14. Foetsie

Foetsie Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ratje eet naast het rattevoer gewoon met de pot mee. Behalve als het vet of gekruid is.
    Mijn konijn is dol op yoghurtdrops en knaagstaven en krijgt ook rijst en aardappelen etc mee. Kan toch verder geen kwaad.

15. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De katten krijgen eigenlijk geen snoep. Die verwende krengetjes doe ik een veel groter plezier met een zakje Whiskas... De enkele keer dat ik wat voor ze haal lust Moefasa de snoepjes wel en wil Jasmine ze alleen maar onder de kast meppen. Daarna vergeet ik weer dat ik die dingen heb gehaald en als ik ze dan weer in handen krijg... zijn ze over datum :pensive:

De ratjes krijgen wel elke dag een snoepje. Dit doe ik om ze tam te maken en inmiddels zijn ze al zo ver dat ze weten dat ik niet naar de kooi toe kom op hun op te eten... De cavia's hebben hier accuut misbruik van gemaakt en eisen nu ook 2x daags een half yd'tje :confused:

De muis en hamster krijgen zo af en toe een kattenbrokje. Gezond en erg lekker :smile: De groente die ik dagelijks aan de ratten, muis en hamster uitdeel vind ik eigenlijk ook snoep: voor hun is het niet zo broodnodig als voor de cavia's...

Zo af en toe deel ik ook een gedroogde boterham uit. Ook dat is een geliefde snack! Maar als ik het 2x binnen een week geef, dan hoeven ze het al niet meer. Ook mijn knagers zijn dus verwende krengetjes :smiley:

Groetjes,
    Lara

16. Kuno

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn katten krijgen dagelijks hun vlees maaltijd in gelei saus.
    en droge brokjes.

als tussen doortjes krijgen ze wat melk of wat kaas of een plakje worst.
    de oudste kat eet alles weg wat ze weg eten kan, ze probeert brood van me bord te stelen, ze, probeerd chips te jatten.

de andere kat eet als tussendoortjes graag komkommer, of een aardappelschil of tomaat.

en de andere kat is niet heel verzot op tussendoortjes.

de hond krijgt kaas of worst of droge brokken, soms de resten avondeten.
    ze krijgt gewoon ook kluifjes en botten.

de rat krijgt , gewoon zijn voeder wat hij krijgen moet en als snack erbij krijgt hij sla of fruit.

17. pauline

Lid geworden:
    10 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    de fretten krijgen fretten en kattensnoepjes.
    de papegaaien krijgen een pinda, en soms een kippenbotje.
    de katten krijgen soms gekookte vis.
    de honden krijgen hondenkoekjes en af en toe valt er ook wel eens wat van tafel of het aanrecht af :notes: :mute:
    de vissen krijgen af en toe krill ( vriesvoer )
    en wijzelf krijgen af en toe chips en chocolaatjes :dancer:

groetjes pauline

18. animalspirit

Lid geworden:
    14 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan snacks geven, maar dan moet je wel rekening houden dat het eten ook aangepast wordt anders worden ze te dik.

19. paperdoll

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn ratten zijn echte alleseters, ze krijgen zoiezo iedere dag een yoghurt snoepje en soms krijgen ze ook iets extra's wat restjes van het eten zoals kippenbotjes of een stukje ongekruid vlees en 1x in de 2 weeken krijgen ze brinta.

de katten hier worden vreselijk verwend door mijn schoon moeder.
    normaal krijgen ze alleen broken alleen mijn schoon moeder zit ze savonds altijd restjes van eten te voeren zoals rijst en kip en laast spek met bruine boonen.

20. snippy30

Lid geworden:
    13 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op wat speciaal voor hun bestemt is maar ik moet toegeven dat ik m'n katten wel es wat toestop van kaas of vis als ik zelf zit te eten. Mijn honden krijgen echt alleen maar wat echt voor hun is. Een oor is absoluut hun faforiet.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. school-team
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    1.018
  2. Thoran!
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    3.969