Huisdieren alleen houden, is dat erg?

Discussie in 'Stemmen' gestart door Thoran!, 26 dec 2009.

?

Heb jij je huisdier alleen zitten?

1. Ja, dit is geen probleem volgens mij.

3 stem(men)
    10,7%
  2. Ja, maar dit komt door gebrek aan ruimte (o.i.d)

0 stem(men)
    0,0%
  3. Ja, maar dit was/word anders.

2 stem(men)
    7,1%
  4. Nee, samen lijkt me toch het fijnst.

22 stem(men)
    78,6%
  5. Nee, maar dit was niet voor het beest!

1 stem(men)
    3,6%
  6. Ja, dit is geen probleem volgens mij.

3 stem(men)
    10,7%
  7. Ja, maar dit komt door gebrek aan ruimte (o.i.d)

0 stem(men)
    0,0%
  8. Ja, maar dit was/word anders.

2 stem(men)
    7,1%
  9. Nee, samen lijkt me toch het fijnst.

22 stem(men)
    78,6%
  10. Nee, maar dit was niet voor het beest!

1 stem(men)
    3,6%
  1. Thoran!

Lid geworden:
    26 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Wat doen jullie, hebben jullie je huisdieren apart, of mogen ze samen?
    Veel dieren zijn van nature natuurlijk groepsdieren...
    Ik ben heel benieuwd!

Groetjes Zoë

2. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb mijn dieren samen. Ik heb van allebei de soorten 2: 2 cavia's en 2 parkieten. Dat vind ik het minumum. Eigenlijk vind ik een iets grotere groep beter, 3 cavia's en 4 parkieten, maar dat kan niet door ruimtegebrek.
    Dat wil ik, omdat een van mijn cavia's 2 jaar terug bijna is doodgegaan toen haar vriendinnetje stierf. Ze was toen zo alleen, dat ze stopte met drinken. Ik heb zo snel mogelijk een andere cavia gehaald, maar dit was erg moeilijk omdat het vrijdagavond gebeurde en de fokkers en de winkel hier niks hadden zitten. Uiteindelijk knoden we er maandagavond eentje halen, maar toen waren we al een par dagen wanhopig met drinken onder dwang bezig. Nog een paar dagen langer alleen en ze had het waarschijnlijk niet gered. Zoiets wil ik nooit meer meemaken, en dat is dus op te lossen door meer dieren te houden. Maar helaas.

3. my animals

Lid geworden:
    4 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze ook samen. Eigenlijk kocht ik wolfje alleen meer omdat ik het weer moest opbouwen om dieren te hebben en vond dat het ook niet nodig was om er 1 bij te nemen.
    Maar ik merkte dat ik mijn konijnen niet alles kon geven wat maatje wel kan doen.
    Ik lig bv op de bank en zie ik ze ontzettend lief samen liggen en likken. dat doen wij niet.
    Wij likken de konijnen niet.
    Ik heb wel een kat die alleen is, samen met de konijnen, maar eigenlijk zal voor haar een huisgenootje goed zijn maar voor mijn gezondheid lukt dat niet.

4. SuuS!

Lid geworden:
    3 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn konijnen ook samen. en merk dat ze dat heel fijn vinden. :grinning: als het koud is zitten ze lekker tegenelkaar en aan het begin toen ik ze kreeg was er een doodsbang toen heeft die andere hem een soort van geholpen. alleen hebben ze nu een ruzie dat bijna over is maar nog niet altijd goed gaat. mijn syriche hamster zit alleen omdat die ook alleen leven. alleen mijn kat heeft geen vriendinnetje omdat zij uit het nest was verjaagt leek het mijn geen goed idee om er een zusje bij te doen. veder is het er nooit van gekomen om er een bij te doen want ben bang dat het dan niet goed gaat. :pensive:
    maar ze krijgt wel genoeg aandacht. :grinning: en volgens mij vind ze het niet heel erg... :blush:

5. Thoran!

Lid geworden:
    26 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!

Wat fijn om te horen dat iedereen de dieren toch graag samen heeft zitten! Erg leuk!
    Ik ben blij dit te horen!

Groetjes Zoë

6. my animals

Lid geworden:
    4 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn konijnen zijn al een tijdje samen en ging gelijk bij de ontmoeting goed. Alleen was baliey wel erg bang. Maar nu zitten ze gerust even apart. Bailey buiten's hok en wolfje binnen en zo lopen ze samen door het huis en samen rennen ze naar mij toe voor eten, en vaak als de 1 wat doet doet de andere het na. :notes:

7. Angèl1981

Angèl1981 Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    De honden en de katten leven gewoon samen.
    De cavia staat ook bij ons in de kamer maar niet los natuurlijk :wink:
    De cavia's leefden ook eerst samen, maar omdat we geen nieuwe cavia's meer willen
    zit er nu 1tje alleen omdat de rest allemaal overleden zijn :pensive:

8. leyla

Lid geworden:
    18 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hangt er vanaf om wat voor dier het gaat.

Hamsters moeten bv alleen gehouden worden.

9. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    verschillend.
    de groepsdieren die niet genoeg hebben aan mij alleen, zitten samen. Dat houdt in: paard (heb maar 1 paard, maar zit samen met andere) en kippen. Konijnen en ratten zaten ook altijd met meerdere, maar die heb ik niet meer.

De honden: die leven niet constant samen, die hebben ook geen behoefte aan gezelschap van andere. Die hebben mij :sunglasses:

Hamsters had ik 2, maar die leefden uiteraard apart. Heb ik ook niet meer.

Ow, aquarium had ik ook meerdere vissen van dezelfde soort in, maar ook met dat ben ik gestopt.

10. Sam89

Lid geworden:
    9 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De hamsters zitten apart op de campbelli dwerghamsters na die zitten met zijn 3en (moeder en zusje).. De gerbils zitten samen en de katten zijn ook met zijn 2en.

11. lvdhoek82

Lid geworden:
    29 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    alles zit hier met een soortgenootje.

12. Repelsteel

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze cavia broertjes zijn altijd samen, ik houd ze buiten, maar nu in de winter in de schuur. Onze hond is alleen met ons, maar aankomend weekend komt er een maatje voor hem bij, een kitten kater. Deze blijft binnen met de hond samen.

13. miranda65

Lid geworden:
    28 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb twee konijnen, twee cavia's, twee dwergpapegaaitjes en twee parkieten bij elkaar. alleen de hamster zit alleen en de hond is alleen, nouja alleen, met ons. hij is mijn schaduw. mijn zoontje is ook alleen maar dat is weer wat anders hihi.....

miranda :dancer:

14. miranda65

Lid geworden:
    28 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb twee konijnen, twee cavia's, twee dwergpapegaaitjes en twee parkieten bij elkaar. alleen de hamster zit alleen en de hond is alleen, nouja alleen, met ons. hij is mijn schaduw. mijn zoontje is ook alleen maar dat is weer wat anders hihi.....

miranda :dancer:

15. vlindermeisje

Lid geworden:
    20 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn 4 katten samen in huis.
    Mijn hondje gaat vaak overal mee naartoe, maar is soms alleen...naja samen met de katten thuis.
    Onze gerbils zijn er 4 in groot aqaurium.
    We hebben 4 caafjes vij elkaar in een grote flat.
    Alleen 4 hamsters zitten alleen in een hokje

:stuck_out_tongue_winking_eye:

16. Chica

Chica Dierenliefhebber

Lid geworden:
    13 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb twee konijnen, vier cavia's (plus 5 cavia's van mijn zusjes), twee gerbils, een rusje dan nog, een hond en een kat. Onze kat kan overigens niet met andere katten overweg, dat wordt oorlog. Mijn ouders willen geen tweede hond, als ik over een jaar ga samenwonen met mijn vriend wil ik wel graag een tweede hond.

17. dfeer

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit ligt er net een beetje aan bij wat voor dieren denk ik, toch lijkt mij samen het beste voor de dieren :smiley:

18. daxira

Lid geworden:
    26 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind over het algemeen dat dieren samen moeten worden gehouden maar het hangt ook erg af van het soort dier waar je het over hebt. ten eerste leven sommige dieren het lieft alleen zoals de hamster (ook omdat ze dan VAAK gaan vechten en dit erg slecht kan aflopen voor een of beide dieren), ten tweede zijn er dieren die het wel fijn/leuk vinden maar waar het niet er bij nodig is zoals bijv. een hond, maar er zijn ook heel veel dieren zoals ratten, cavia's, konijnen etc. Ik vind het echt heel erg als mensen deze dieren alleen houden, hierdoor worden ze vaak heel ongelukkig en al helemaal bij dieren die ook weinig aandacht krijgen en bijna de hele dag in hun kooi zitten is dit heel erg !

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. school-team
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    1.121
  2. Annemarie
    Reacties:
    108
    Weergaven:
    21.830