Honden en katten in dierenwinkel

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Rob dierenambulance, 26 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rob dierenambulance

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik ben op een ander forum te horen gekomen dat er in Rijswijk in het Winkelcentrum de Bogaard een dierenwinkel zit die ook honden en katten verkopen. Ik vind dit echt te gek voor woorden :angry: :angry: :angry: . De dieren zitten in een stoffige kleine omgeving. Wie heeft er ervaring mee met de gang van zaken? En is er al actie ondernomen hier tegen?

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag mij af of er wel een actie tegen te ondernemen is?

Ik had er i.i.g. nog niet van gehoord, maar volgens mij kun je alleen maar een inspecteur van de dierenbescherming er op afsturen. Maar die gaat alleen maar weer kijken wanneer er meerdere klachten zijn binnen gekomen. :confused:

3. whooper

Lid geworden:
    2 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb dit al meerdere malen gehoord en er is ook al tal van keren dierenbescherming geweest, maar blijkbaar is dit allemaal normaal want de dierenbescherming doet er niets aan!! blijkbaar is het niet verboden. er staat volgens mij zelf een briefje op de deur waarop staat dat mensen de dierenbescherming niet hoeven te bellen want dat helpt toch niet :smiling_imp: :smiling_imp:

4. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    daar was ik al bang voor..... :pensive:
    Als ze voldoen aan de minimale wettelijke eisen, kun je er niets tegen beginnen. :confused:

5. Katje

Lid geworden:
    20 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het gewoon belachelijk,vind het zowiezo zielig ook voor de andere dieren.
    Het moet gewoon gestopt worden!!!!!!!!!!!!!!!!!

6. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    De dierenwinkel in Osdorp In Amsterdam op het Osdorpplein heeft ook altijd puppies zitten en soms katten. Sommige puppies zitten zelfs in het raam als show... Vind ik echt heel zielig, en ik zou nooit mijn hond of kat daar kopen. Als ik een hond of kat niet uit het asiel haal dan ga ik rechtstreeks naar de fokker want hoe dat eruit ziet in zo'n dierenwinkel! bah!

Vooral die katten zijn zielig, die hondjes spelen nog leuk met elkaar maar alle katten die ik laatst in die winkel zag zaten onder het bloed...

7. Katje

Lid geworden:
    20 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom dien je dan geen klacht in!!!

8. paddy'o

Lid geworden:
    24 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat een dierenwinkel helemaal geen dieren moet verkopen, alleen dierbenodigdheden! Het gaat veel te vaak mis in dierenwinkels. Ze moeten doorverwijzen naar goeie fokkers en de opvang, en natuurlijk boekjes verkopen over de verzorging van de verschillende dieren. Zo voorkom je namelijk ook heel veel impulsaankopen (oke, je krijgt een beestje, dan ben ik van het gezeur af!), en daardoor het lozen van dieren omdat het toch niet zo leuk blijkt te zijn.

9. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is helaas nog steeds niet verboden om honden en katten te verkopen in een DW...

ze waren er geloof ik wel weer mee bezig om het erdoor te krijgen

10. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb per ongeluk een keer de eigenaar gesproken via msn en ook wel geklaagd... Ik koop er ook nooit wat, maar wat heeft het voor een zin om tegen die meisjes te klagen die daar part-time staan?

Maar je hebt wel gelijk, misschien moet ik echt eens een klacht indienen, maargoed ik koop er toch al niets dus ze zullen er zich weinig van aantrekken...

Ik klaag nooit meer tegen winkelbedienden sinds ikzelf achter de kassa hebt gestaan. Je kan niets doen en je krijgt al het gezeik over je heen.

Het lullige is dat die poezen verwond waren door k*tkinderen die dan doen alsof de poesjes bekijken... Nog een reden om die dieren niet te verkopen... zeker niet op het osdorpplein :pensive:

11. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier in Zaandam verkoopt een winkel honden, katten en papegaaien. En nog allerlei knagers.

Die katjes zijn net aan 6 weken. Oogjes zijn soms nog blauw. Zitten in een klein stink hokje met andere katjes en een koude bodem. Op die leeftijd horen ze nog lekker bij hun moeder te zijn. Dieren horen niet in koude kooitjes in een dierenwinkel. En al helemaal geen kittens. Die hebben sociale contacten nodig!

Ze hebben er ook puppies. Die hondjes liggen op elkaar op een bodem van zaagsel. Geen warm mandje, en heel weinig speelgoed.

Nou hebben mijn ouders 3 katten. En al die 3 katten komen uit 1 van die keten van die winkel. Alle 3 waren ze ziek als kitten!!!

Dibbes komt er ook vandaan. Ik wou er geen kat kopen, maar ik was zo verliefd op Dibbes. Ik kwam daar voor vogelvoer. Maar kwam met Dibbes thuis. Ook Dibbes was ziek!!! Hij had bloed in zijn ontlasting.

Er is veel ophef geweest over de puppies en kittens in die winkel, maar zolang het legaal is kun je er niks tegen doen.

12. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens in het asiel gewerkt toen de winkel kittens ging verkopen. Ik denk dat ik in dat jaar dat ik er gewerkt heb, wel zo een 8 a 10 afstandskatten heb binnen gekregen van die winkel! Allemaal mooie jonge katten. Tsja... ze zijn zo lief en klein als je ze ziet en koopt. Maar net zoals mensen, worden kittens ook groot.

ARGH!

13. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar spelen zulk soort gasten ook precies op in..... klanten die de winkel in komen en helemaal verliefd worden, sommoige doen een impulsieve aankoop en enkele maanden later wordt het arme dier weer afgedankt.

Elk jaar hebben wij bij de dierenbescherming een open dag. Meestal rond dierendag. Wij hebben uit ervaring toen zelf de regel opgesteld dat men op die dag zelf geen dieren officieel kan adopteren. Ze kunnen er alleen een optie op nemen.
    Want zelfs bij ons is het dus voorgekomen dat men impulsief een dier mee naar huis neemt.
    Nu worden ze gedwongen om er nog een paar dagen over te denken en dat werkt perfect! Maar goed..... zo'n dierenwinkel wil natuurlijk geld in het laatje hebben :pensive: helaas....

14. Katje

Lid geworden:
    20 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom meld je dit dan niet bij de dierenbescherming!!!

15. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het goed heb, weten hun ervan. Toen heeft de dierenwinkel een regel ingesteld. Als het diertje in de eerste week ziekteverschijnselen heeft, betalen hun de dierenarts kosten. Alleen dan moet je wel naar hun dierenarts in Landsmeer. Dat heb ik toen niet met Dibbes gedaan, omdat Landsmeer mij te ver weg was en ik liever mijn eigen dierenarts had.

16. Katje

Lid geworden:
    20 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor iedereen die dit dierenleed aantreft in dierenwinkels,neem contact op met de dierenbescherming.
    0900-2021210

17. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit een goed idee! Alleen 1 ding.... de DB neemt een klacht pas in behandeling als er minstens 2 klachten door verschilende mensen over de zelfde persoon/winkel/fokker etc. is binnengekomen.

Er zouden dus meerdere mensen moeten bellen en dezelfde klacht moeten uiten. Dan moet de beller ook een adres door kunnen geven waar het leed plaatsvindt.

18. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik dus niet snap, is dat mensen die impulsief een kat nemen ze uit de dierenwinkel kopen. Als iemand dan 'even' een kat neemt, weet elke gek toch wel dat die dieren bij bosjes gratis worden aangeboden in de kranten ?
    Misschien een rare opmerking hoor, ik weet niet, maar dat bedacht ik me zo ineens, honden wordt nog wel geld voor betaald, maar HTKkatten vind je overal.
    Of zitten er raskatten in DW's ?
    Ik heb er geen verstand van, heb het gelukkig nog nooit gezien, ik ben het bij ons in het noorden nog niet tegen gekomen. Zou niet eens weten hoe die dieren erbij zitten dus zo rees me ineens die vraag op...

19. paddy'o

Lid geworden:
    24 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet een dierenwinkel in Krommenie die de katjes voor niets krijgt (van al die mensen met oeps-nestjes die toch de katjes niet kwijtraken), en ze voor een flinke prijs verkoopt.
    Ik weet niet meer precies hoe duur, maar met in mijn achterhoofd al die gratis kittens in supermarkt en kranten, vond ik het een behoorlijk bedrag.

20. green eyez

Lid geworden:
    4 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor dit soort gevallen zou ík altijd de LID (Landelijk Inspectiedienst Dierenbescherming) van de Dierenbescherming bellen, zij kunnen dan in ieder geval gaan kijken en indien noodzakelijk actie ondernemen!

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina