Hond mee naar USA

Discussie in 'Honden' gestart door martijnhermes, 15 feb 2010.

1. martijnhermes

Lid geworden:
    31 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allamaal. Ik ben van plan om Chelsey mee te nemen naar Amerika. Daar woont mijn broer, en wil er 6 weken blijven. De trip is dus de moeite waard. We gaan er veel avonturen. De reis zal ze niet leuk vinden, maar het verblijf maakt het weer goed. Ik ben al wat aan het informeren. Alles wat je lijkt nodig te hebben is een verse gezondheid verklaring, rabbies enting, ontvlooied en ontwormt. Verder is ze gezond. Ik ga een vari kennel kopen, en eentje waar de in kan staan. Verder moet er een vaste voerbak inzitten, stikkers op de kooi met live animal, en pijlen omhoog. Haar naam op de kooi. Zal er een oude jas van mij inleggen, met mijn lucht.

Volgens mij heb ik het hele plaatje wel kompleet. Tickets en vlucht is ook voor elkaar. Graag tips wat ik nog meer kan, of moet doen?

Martijn en een poot van Chelsey

2. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou haar alvast heel veel kennel gewenning laten doen en haar vervoeren in de kennel.

verder kijken of je na de landing meteen bij haar kunt en zéker een fles water bij je nemen (vaak geen water te verkrijgen :eyes: ).

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenfanaat

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Sluit me helemaal aan bij Halifax.
    Ze moet nu al goed eraan wennen, dan vind ze de reis ook minder erg. Dus regelmatig haar erin zetten, trainen dat ze het leuk gaat vinden. Eten geven in de kennel. Af en toe gewoon ff erin. En laat de kennel in huis staan. Zodat ze er in kan wanneer ze wilt.

4. martijnhermes

Lid geworden:
    31 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, bedankt voor de reacties. Zal haar zeker laten wennen. Ik heb een kennel kunnen regelen. Die krijg ik ruim van te voren, dus zal ze erin gaan eten, slapen, en zal ik ook een paar ritjes met de wagen rijden met chelsey in de kennel. Van dat weter is een goed idee. Voor ik het toestel uit ga, zal ik een flesje water vragen. Ook al omdat er in Amerika van dat chloor water is, en misschien drinkt ze dat niet meteen. Ik ga in Sept. Hoelang van te voren zal ik beginnen met trainen? Ik dacht zelf aan een maand. Fijne dag verder, Martijn en een poot van Chelsey.

5. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou zeggen: gisteren er mee beginnen :laughing:

van zodra je hem hebt dus, beter te veel dan te weinig :wink: verder zou ik hem ook niet té groot nemen, dan gaat ze niet zo dooreen geschud worden.

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenfanaat

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd. Zodra je de kennel hebt, meteen beginnen met trainen. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Mocht er nl iets mis gaan in de training (je weet maar nooit) dan heb je nog genoeg tijd om je plan van aanpak qua training te veranderen :wink:

7. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier een beetje laat antwoord maar wie weet helpt het. Ik heb vorige week de buurvrouw en haar hond naar schiphol gebracht . Die gingen naar Spanje emigreren. De hond mag vanaf ongeveer twee uur voor vertrek niets meer eten of drinken. Ik weet niet of je deze informatie al had maar bij deze dus. Na het inchecken hebben we Storm in zijn kennel gedaan en naar de speciale balie gebracht. Deze mensen brengen hem naar een plaats in de bagage kelder waar hij rustig staat. Je hond wordt als laatste in het vliegtuig gebracht dus dat is wel fijn. Als je bij de gate gaat zitten kun je hem vaak zien komen.
    Ik weet niet met wie je vliegt maar informeer even of er eventueel iemand is die tijdens de lange vlucht naar de hond kijkt. Het is namelijk voor zo'n beest ook wel eng om in een donker ruim te zitten met al dat lawaai om hem heen. Je eigen jas of trui er in leggen is slim maar zorg dat het niet te dik is. Dit in verband met douane en zo. Ze kunnen de kennel niet door een x ray machine halen en willen dus niet dat er dikke kleden enz in liggen. Geef de hond vooral geen kalmeringsmiddelen !!! Als ze slapen of groggy zijn koelen ze veel te veel af !!! Zorg inderdaad dat je bij aankomst een flesje bij je hebt zodat je hem gelijk wat te drinken kunt geven. Storm heeft maar twee uurtjes gevlogen en had verschrikkelijke dorst toen hij er uiti kwam. Hij heeft het wel prima doorstaan.

Goede reis
    marianne

8. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier een beetje laat antwoord maar wie weet helpt het. Ik heb vorige week de buurvrouw en haar hond naar schiphol gebracht . Die gingen naar Spanje emigreren. De hond mag vanaf ongeveer twee uur voor vertrek niets meer eten of drinken. Ik weet niet of je deze informatie al had maar bij deze dus. Na het inchecken hebben we Storm in zijn kennel gedaan en naar de speciale balie gebracht. Deze mensen brengen hem naar een plaats in de bagage kelder waar hij rustig staat. Je hond wordt als laatste in het vliegtuig gebracht dus dat is wel fijn. Als je bij de gate gaat zitten kun je hem vaak zien komen.
    Ik weet niet met wie je vliegt maar informeer even of er eventueel iemand is die tijdens de lange vlucht naar de hond kijkt. Het is namelijk voor zo'n beest ook wel eng om in een donker ruim te zitten met al dat lawaai om hem heen. Je eigen jas of trui er in leggen is slim maar zorg dat het niet te dik is. Dit in verband met douane en zo. Ze kunnen de kennel niet door een x ray machine halen en willen dus niet dat er dikke kleden enz in liggen. Geef de hond vooral geen kalmeringsmiddelen !!! Als ze slapen of groggy zijn koelen ze veel te veel af !!! Zorg inderdaad dat je bij aankomst een flesje bij je hebt zodat je hem gelijk wat te drinken kunt geven. Storm heeft maar twee uurtjes gevlogen en had verschrikkelijke dorst toen hij er uiti kwam. Hij heeft het wel prima doorstaan.

Goede reis
    marianne

9. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad nu al aan beginnen met wennen aan de kennel
    laat hem er snachts in slapen
    en realiseer je wel dat jij het leuk vindt dat je hond meegaat
    maar vind de hond het ook leuk
    het is niet even 2 uur vliegen het is een mega onderneming
    de stress in het vliegtuig, de onbekende geluiden
    de vreemde mensen die hem op de luchthavens vervoeren
    het koude vrachtruim
    en niet te vergeten nog een keer die enge reis terug

zorg dat al je papier werk goed is en 100x gecheckt
    ook hoe je dat daar moet doen naar huis want het zijn zeurpieten als iets niet goed is
    speciale bedrijven hebben ervaring en jij als particulier niet dus voorkom verrassingen
    check check 3 dubbelcheck

persoonlijk zou ik een goed vakantie adres bij vrienden zoeken
    of iemand in je huis zou nog mooier zijn voor de hond

maar ja dat is natuurlijk geheel je eigen keuze

groetjes An

10. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Realiseer je je ook als de heenweg als negatief wordt ervaren
    de terugweg een hel voor het dier is
    dus weet waar je aan begint en of je nu je hond echt zo'n plezier doet

groetjes An

11. doglover

Lid geworden:
    14 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Op 13 febr gaat er een asielhond uit Curacao met mij mee naar NL, die hier meer kans maakt op een geduldig baasje. De (Vari) kennel heb ik reeds daar staan, alleen er moeten 2 vaste voederbakjes in. Kan iemand mij vertellen hoe ik me die moet voorstelllen. :nail_care:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. VierVoeters
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    1.443
  2. jeroen96
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    3.056