Hond is vervelend tegen onze paarden

Discussie in 'Honden' gestart door scotty, 9 nov 2006.

1. scotty

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    :see_no_evil: Sinds onze paarden bij huis staan, is onze (meestal erg lieve) Duitse herder (5 jaar) vervelend tegen ze. Hij blaft hysterisch als ze langs lopen en probeert sneaky in hun benen te bijten (niet aanvallen, meer besluipen en een voet pakken).
    Als wij met de paarden bezig zijn, is hij nerveus en bezorgd, hij wil ons eigenlijk alleen maar uit de buurt van die monsters hebben.
    Vroeger (bij de manege waar de paarden stonden) deed hij normaal, al kwam hij wel eens erg dichtbij en dan stuurde ik hem op een veilige afstand.
    Als ik in de bak rij, loopt hij de hele tijd buiten het hek met mij mee.
    Hoe leer ik hem dat de paarden zijn vrienden zijn?
    De paarden zelf maken er geen probleem van. Meestal negeren ze hem gewoon. Of dreigen een beetje.
    Hij is altijd wel blij en opgewonden als we naar de stal lopen.
    Wie weet raad?

2. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je hond altijd buiten is, of dat het een gewone huishond is? Als hij normaal binnen is, zou ik hem gewoon binnenshuis houden als je je met de paarden bezig houdt. Nu probeert hij een voet te pakken zeg je, maar dat kan erger worden en ontaarden in heel vervelende ongelukken.

3. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te horen zijn je paarden "coole" kikkers. Honden leren dit soort gedrag meestal maar op 1 manier af, doordat een paard eens flink bijt, of een trap geeft. Meestal is dit niet gelijk een keiharde trap, meer een dreigement. Wil je dit absoluut niet, moet je je hond echt binnen gaan houden, of aan de ketting. Het gedrag moet zoveel mogelijk genegeerd worden, ga jij er aandacht aan schenken bevestig je het alleen maar. Geef hem een bak eten, en voor de rest ga je gewoon poetsen, zadelen en rijden. Hond is op dat punt niet belangrijk.

4. scotty

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, wij laten inderdaad de hond binnen of zetten hem vast als we met de paarden op het erf bezig zijn. Het is wel grappig dat hij al zelf naar zijn lijn loopt als hij weet dat de paarden naar de paddock gebracht gaan worden of van de paddock naar de stal.
    Negeren doen we ook, of onverwacht iets naar hem toe gooien. Dat helpt wel tegen het blaffen en dat wordt langzamerhand wel minder.
    Het gaat vooral om het happen. Hij weet ook dat hij iets verkeerd doet (hij ziet er vooral angstig, zelfs een beetje wanhopig) maar volgens mij snapt hij niet wat dat is. Hij wil ons alleen maar beschermen, lijkt het. Hoe peuter ik hem nou aan zijn verstand dat happen fout is?
    Een flinke lel van een van de paarden zou misschien helpen, maar ik durf het risico van een bijtwond bij een paard of een herder met een boxersneus niet aan.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Iris980601
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    397
  2. Afterbarnet
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    8